TESS Rally

Brasov, 18 oct. - 19 oct. 2019
www.raliulbrasovului.ro

>


  Clasamente 2019
 Clasamente complete


  Suntem pe Facebook

Sebi Barbu - Obiectivul era sa terminam

Data: 30 Iulie 2013 / Raliuri
Chiar dacă a apărut deja comunicatul cu reușita lui Sebastian Barbu, nu ne-am putut abţine să nu facem un scurt interviu cu pilotul care a reușit o mare victorie în faţa propriilor suporteri la Sibiu Rally 2013 

Rally Cow: Sebastian Barbu, cine este Sebastian și cu ce se ocupă când nu este la volanul mașinii de curse?

Sebastian Barbu: Am 29 de ani si am absolvit ULBS Sibiu.  Sunt de profesie antrenor de schi alpin si baschet, dar majoritatea timpului liber mi-l petrec in garaj, langa masina de curse. Cand nu sunt la raliuri am doua activitati principale: sunt antrenorul fratelui meu, Alexandru Barbu, care va participa la Olimpiada de Iarna de la Sochi 2014 si mpreuna mergem in cantonamente, pe perioada verii pe ghetari, iar iarna la curse prin Europa; iar cea de a doua activitate este de a-l ajuta pe tatal meu la compania Schuster Ecologic.

RC: Åži pentru că este normal să întrebăm despre mașină, spune-ne câteva cuvinte și despre ea, atât despre Renault-ul pe care îl pilotezi în mod normal, dar mai ales despre acest Citroen DS3.

SB: Renault-ul este masina pe care am inceput sa merg la curse, in 2009, copilot cu Bogdan Barbu. In 2011, dupa Winter Rally, am decis sa cumpar masina, am "upgradat-o" si ne-a adus numai bucurii. Toti bani au fost bine investiti, de aceea ea inca se afla in garaj si  cumva imi este greu sa o vand. DS3-ul este cu totul altceva. In primul rand e o masina de alta generatie, alta suspensie, alte frane, cutie de viteza si motor. Spre deosebire de Renault, este o masina construita de uzina pentru curse. Toate piesele sunt speciale, pentru curse. Este o adevarat placere sa pilotezi acest model si se piloteaza mult mai usor decat un Renault Clio RS. Te ajuta sa scapi mult mai usor de capcanele de pe probele speciale. Dar pot spune ca " mana" mi-am format-o pe Renault. Ambele masini au in spate cate o echipa tehnica cu experienta in raliuri si la orice nelamurire legata in special de setup, am primit sfaturi precise si care au fost de mare ajutor. In cazul RENAULT, Iulica NIta este omul de lagatura, iar pentru CITROEN este austriacul, Manuel Wurmbrand. Fara acesti oameni nu reuseam sa merg asa de tare si sa castig raliuri cu cele doua masini.

RC: Care a fost planul pentru această ediţie a Sibiu Rally? (stim ca anul trecut ai evoluat cu aceeași mașină și că ai fost nevoit să te retragi).

SB: Obiectivul era sa terminam. Unul dintre motive era abandonul din 2012. Nu am pornit cu gandul la podium, dar ma bucur ca am reusit sa castigam.
 
 
RC:  Debutul a fost ezitant după părerea noastră și părea că nu prea merge conform planurilor, urmând apoi sa vină Åžanta de noapte, pe care ai bătut-o rău de tot. Când s-a produs click-ul și spune-ne dacă te-a dezavantajat anularea celei de a doua treceri pe Åžanta din ziua următoare?

SB: Am inceput bine, PS1 am avut primul timp la 2WD, dupa care pe PS2 am prins ceva praf de la Adi Raspopa care facuse pana, si pe final am prins-o pe Molly Taylor care avea probleme cu sevodirectia, pe PS3 au inceput problemele si pentru Lukacs, care s-a oprit la jumatatea probei, si a repornit chiar in fata noastra, din nou praf, din nou am pierdut timp. Am decis sa atacam pe probele de noapte, imi place sa pilotez noaptea si a functionat. A doua a zi urma din nou sa atacam pana la a doua trecere pe Santa Max. Anularea probei nu ne a facut mult rau, planul nostru era sa ajungem jos fara vreo problema sau vreo pana de cauciuc.

RC: Răspopa, i-ai făcut faţă și pe ultima probă cele două secunde pe care Alex Filip le avea în faţa ta s-au dovedit insuficiente pentru a câștiga lupta la 2WD. Cum te simţi când ai reușit să învingi în faţa atâtor piloţi, mai ales că au fost prezenţi și Bessenyey și Lukacs?

SB: Sunt fericit ca m-am impus in fata acestor piloti. Toti au mult mai multa experinta decat mine. Am reusit pentru ca mi-am dorit foatre mult aceasta victorie. De data aceasta am avut parte si de noroc, insa cel mai important cred ca au fost sutele de oameni care m-au sustinut de pe margine. A fost un sentiment placut sa cobori pe Santa la pas ( gandindu-ma ca toti spectatorii o sa fie dezamargiti ca s-a anulat proba ) si toti, absolut toata lumea sa fie pe marginea drumului ca sa ne aplaude.

Raspopa, e clar foarte rapid cand vrea, Filip, cu toti stim ca e constant, obiectivul lui anul acesta este din nou titlul, orice pozitie pe podium e buna pentru el, Bessenyey vrea si el titlul la 2WD in ERC, punctele sunt importante pentru el, iar Lukacs e si el foarte rapid cand nu are probleme tehnice sau nu sare afara.

Vreau sa ii felict pentru acest raliu, a fost o onoare sa ma lupt cu elita ERC cat si cu colegii din CNR.

RC: SS-ul pe care ai câștigat are cumva legătură cu faptul că "visezi" această probă și îi cunoști toate virajele ca pe propriul buzunar?
 

SB: Raspopa si cu Filip cred ca cunosc la fel de bine SS ca si mine, dar cum spuneam mai sus, am fost sustinut de tot orasul, am dat tot ce am avut mai bun in mine si a iesit bine. Cu ajutorul tehnologiei din Citroen, l-am cronometrat pe Alex pe fiecare tura, am stiu cu aproximatie cat a facut, pe ultimele viraje Horatiu numara secundele, dupa ce am trecut linia de sosire am stiu ca am castigat proba insa nu stiam daca e destul.
Oricum, am castigat in fata proprilor suporteri, a familiei, a fost un sentiment nou, pe care nu l-am mai trait pana acum.

RC: Cum a primit familia și tatăl tău această victorie și care sunt planurile de viitor, ai de gând să continui cu acest DS3, sau revii la Renault?

SB: Toata lumea e fericita, mai ales tata si mama. Fara ajutorul lor nu puteam sa ajung aici niciodata, insa sunt sigur ca si ei sunt fericiti ca investitiile dau roade. Pentru viitor nu am inca nici un plan sigur, vreau sa mai particip la macar inca o etapa de ERC, fie in Cehia sau in Croatia, iar daca mai gasesc parteneri probabil la inca doua in CNR. Mai mult ca sigur ca in CNR voi reveni la CLIO RS, iar daca merg in ERC, sigur pe DS3R3.

Multumim și iţi urăm toate cele bune.
Echipa Autorally
 

Raliuri

  • CNRD
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri