Documente CNRB, CNRB/M: Raliul Valcii |
• Regulament Particular |
• Plan Orar |
• Harta ZIua 1 |
• Harta Generala |
• Harta Ziua 2 |
• Harti PS-uri |
• Cazare |
Victorie detasata pentru Delecour in Transilvania Rally
Francois Delecour isi afirma inca odata suprematia in Campionatul National de Raliuri Dunlop, dominand Transilvania Rally, etapa a patra a sezonului, la revenirea la comenzile Peugeot-ului 207 S2000, masina care i-a adus doua titluri de campion al Romaniei. Edwin Keleti obtine un loc doi cat o victorie, dupa o lupta stransa, care a vazut locurile de pe podium schimbandu-se permanent, in timp ce lui Dan Girtofan ii revine ultima treapta a podiumului, intr-un raliu captivant, plin de evenimente si schimbari de situatie.
Francois Delecour a reusit o zi secunda perfecta la comenzile Peugeot-ului 207 S2000, rezolvand in mare parte ecuatia victoriei in speciala de debut a zilei, prima parcurgere de pe Tarnita-BT, lunga de 25 de km si alergata in conditii de ud. Francezul a spus insa ca se considera norocos pentru ca a incheiat speciala a treia, ultima de vineri, proba in care multi piloti s-au gasit in dificultate din cauza conditiior foarte alunecoase. "A fost incredibil" povesteste fostul vice-campion mondial. "Am avut noroc ca nu am lovit nimic, pentru ca raliul nostru s-ar fi incheiat acolo. Mi-a placut foarte mult combinatia de asfalt si macadam, nu am alergat niciodata pe probe de pamant cu setup si pneuri de asfalt si a fost o experienta foarte interesanta. Ceva asemanator cu Monte-Carlo, unde alergi cu pneuri de ud pe zapada."
Ziua a doua nu a avut istoric, francezul stabilind un timp excelent in conditiile dificile din PS4 si dominand apoi categoric si restul zilei. Nu acelasi lucru se poate spune si despre celelalte doua pozitii ale podiumului, care au fost o reala loterie, schimbandu-se permanent, de la o proba la alta. Manfred Stohl parea favorit la inceput, insa austriacul nu a reusit sa mentina ritmul ridicat impus de ceilalti piloti, cu o masina inferioara, de clasa 3. Noul recrut al ESD Rally Team a fost incetinit de problemele de frane, in special in speciala Belis-Diferit, alergata in coborare, el ajungand la finalul celei de-a doua treceri cu franele in flacari. Astfel, fiind nevoit sa reduca ritmul, fostul campion mondial al grupei N s-a vazut alunecand in clasament pana pe locul al saselea si a recuperat o pozitie la superspeciala gratie unei greseli a lui Marco Tempestini, care s-a rasucit.
Edwin Keleti a fost cel mai hotarat dintre pretendentii la locul al doilea, iar clujeanul a preluat pozitia secunda in speciala a noua si nu a mai cedat-o pana la final, in ciuda atacurilor venite din partea lui Dan Girtofan.
"O zi nebuna, in care am declansat atacul pe a doua bucla" a spus Keleti. "Nu am avut o alegere inspirata a pneurilor pe prima Tarnita si am mers un pic la risc, dar am reusit apoi sa urcam pe doi. Suntem foarte foarte fericiti pentru acest rezultat. Raliul imi place foarte mult in aceasta configuratie, este extrem de tehnic, un raliu frumos. Pacat ca a plouat aseara, ploaia face foarte dificila, proba aceea e interesanta, dar era mai frumos sa fie uscat si sa fie mult mai multi spectatori."
"A fost o zi grea" a spus Girtofan" Am avut un ritm bun de dimineata, dar am facut o mica eroare, care ne-a costat 30 si ceva de secunde si implicit locul doi, pentru ca ritmul este foarte ridicat in fata si orice greseala este imposibil de recuperat. Am muncit si in bucla a doua si am mai recuperat din deficit, pentru ca ajunsesem la un moment dat pe locul cinci, e un rezultat bun in final."
Simone Tempestini a incheiat cel mai sus in clasament dintre echipierii NRA, care nu au avut prea mult noroc in cursa de casa. Juniorul NRA a spus ca nu a reusit o bucla secunda prea buna, si chiar daca a avut un parcurs bun, cu trei victorii de proba, a fost nevoit sa se multumeasca cu pozitia a patra, dupa o pana de cauciuc la prima trecere pe speciala Belis-Diferit si o rasucire. Marco Tempestini, care a alergat cu un nou navigator, in persoana lui Toni Avram, a incheiat doar pe sase, din cauza unei greseli la superspeciala, dupa o jumatate secunda de zi in care crescuse ritmul.
Sebi Barbu a incheiat doar pe sapte, in ciuda unui debut excelent de raliu, urmat de o scadere de ritm catre final, in timp ce Gergo Szabo a fost doar al optulea, nereusind sa exploateze potentialul noii sale masini, Skoda Fabia S2000, in conditiile dificile ale intrecerii.
Categoria doua roti motrice are un podium total surprinzator, care arata ca lucrurile nu au mers tocmai favorabil pentru principalii favoriti. Localnicul Florin Petrisor reuseste victoria, la comenzile unui Citroen Saxo de clasa 9, urmat de Radu Necula si Andrei Museteanu, in timp ce Adrian Raspopa, Raul Badiu, Sebastian Gioarsa si Bogdan Barbu au cazut toti victime iesirilor in decor.
Dorin Banciu castiga clasa 11, in fata lui Danny Ungur, care a acumulat un minut si zece secunde de penalizari, Adrian Teslovan este cel mai rapid pilot al Cupei Dacia, in timp ce Andrei Museteanu castiga Cupa Suzuki, fiind singurul pilot ajuns la sosire. Gunther Graef se impune la clasa istoricelor, in fruntea unui clasament decimat de abandonuri.
Clasament:
1. Francois Delecour 1:11:49.1
2. Edwin Keleti +1:24.8
3. Dan Girtofan +1:51.6
4. Simone Tempestini +2:12.0
5. Manfred Stohl +2:34.5
6. Marco Tempestini +2:37.5
7. Sebi Barbu +3:02.0
8. Gergo Szabo +3:02.5
9. Andrei Cascaval +7:30.0
10. Rares Tomita +8:14.0
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally