Masters (6) - Trofeul Poiana Brașov

Brasov, 12 oct. - 13 oct. 2024

>
 Documente
 Masters (6) - Trofeul Poiana Brașov
Regulament Particular
Program (RO)
Program (EN)
Harta Traseu
Declaratie Invitat
Cerere Acreditare Media
Cazare


  Suntem pe Facebook

Ovidiu Zaberca castiga Trofeul Teliu dupa un final nebun

Data: 10 August 2014 / Coasta

Trofeul Teliu a reprezentat una dintre cele mai spectaculoase etape ale Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2014, atat prin prisma rezultatului final cat si prin desfasurarea in sine a intrecerii. La volanul unui Mitsubishi Lancer EVO 8.5, Ovidiu Zaberca si-a adjudecat victoria desi inainte de mansele de concurs era cotat doar cu a treia sansa.

Marele favorit, Lucien Hora, a fost cel mai rapid in antrenamentele cronometrate de sambata insa a abandonat in prima mansa de concurs dupa doar cateva sute de metri parcurse. Cedarea unei planetare de pe monopostul Lola B99/50 l-a impiedica pe pilotul resitean sa obtina cea de-a cincea victorie consecutiva din acest an. In aceste conditii, toate privirele au fost atintite spre ceilalti doi performeri ai sfarsitului de saptamana. Horatiu Ionescu Cristea (Ferrari 458), clasat al doilea in antrenamente, a obtinut cel mai bun timp in prima mansa de concurs, fiind urmat de Zaberca la 0,483 secunde. "Zabi" a dat insa totul in cea de-a doua mansa de concurs. Chiar daca fusese surclasat de catre Ionescu Cristea in 9 din totalul celor 10 urcari (incuzand aici recunoasterile si antrenamentele),  Zaberca a fost mai rapid decat pilotul bucurestean cu 0,640 secunde pe urcarea finala, Trofeul Teliu 2014 fiind astfel decis la mai putin de doua zecimi (0,157 secunde).

"Sunt foarte, foarte fericit, este prima data cand obtin victoria in clasamentul OPEN pe vreme buna. Nu am cuvinte sa spun ce simt." a declarat Ovidiu Zaberca la finalul concursului.

Podiumul clasamentului OPEN si totodata cel al grupei H a fost completat de Lucian Radut (Mitsubishi Lancer EVO 8), care i-a devansat pe Armando Battocchi (Ferrari 458), Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO 9) si Eduard Stan (Subaru Impreza).

La doar cateva zile dupa ce a facut majoratul, Adi Iliescu face o cursa foarte buna la Teliu, castigand categoric grupa A. De altfel, tanarul pilot a fost mai rapid si decat adversarii din grupa N. Celelalte doua locuri pe podiumul grupei A au fost foarte disputate, la final Liviu Savu clasandu-se al doilea iar Andrei Rudeanu al treilea. Victoria grupei N s-a decis in urma duelului dintre Marco Tempestini si Adrian Ionescu. O problema tehnica l-a impiedicat pe Ionescu sa obtina un timp bun pe prima urcare iar Tempesta a profitat din plin, castigand grupa. Cei doi au fost insotiti pe podium de Ciprian Ciobotaru.

La volanul unui VW Golf 4, Mircea Padurean urca pe podiumul categoriei "2 Roti Motrice", in urma celor doua Ferrari pilotate de Ionescu Cristea si Battocchi. Adrian Iliescu invinge si in categoria juniorilor, fiind urmat de Simone Tempestini si Adrian Burducel. Mihai Manole este din nou cel mai rapid debutant, fiind insotit pe podium de Gabriel Ene si de Sebastian Stanescu.

La volanul unui frumos BMW 2002, Eduard Tontsch a stabilit cel mai bun timp al "istoricelor" iar Mihai Beldie Jr. al unei masini diesel.

Rezultatele pot fi accesate aici.

Dan Terea
Echipa Autorally

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri