CNRB, CNRB/M: Raliul Valcii

Ramnicu Valcea, 19 oct. - 20 oct. 2024
www.raliulvalcii.ro

>
 Documente
 CNRB, CNRB/M: Raliul Valcii
Regulament Particular
Plan Orar
Harta ZIua 1
Harta Generala
Harta Ziua 2
Harti PS-uri
Cazare


  Suntem pe Facebook

70 de echipaje se întrec în acest an la Raliul Sibiului Bilstein

Data: 08 Iulie 2024 / Raliuri

Desemnat drept cel mai bun raliu din România în sezonul anterior, Raliul Sibiului Bilstein aduce la startul ediției din acest an un număr de 70 de echipaje din 7 țări, marcând totodată și trecerea de la asfalt la macadam pentru Campionatul Național de Raliuri 'Betano'

Și în acest an, Startul Festiv și Festivitatea de premiere vor fi oficiate în Piața Mare din Sibiu

 

  • 4 echipaje sibiene pornesc în lupta la vârful ierarhiei absolute

Prima etapă de macadam a sezonului național de raliuri va fi disputată de 11 echipaje ce vor alerga cu mașini de top, de specificație R5/Rally2. Dintre acestea, 4 perechi vor reprezenta Sibiul, aici putându-i aminti pe frații Călin și Crina Bucur (Škoda Fabia R5), seniorul Jean Tatu secondat de Teodor Gabriel Găină (Škoda Fabia RS Rally2), juniorul Jean Tatu avându-l în dreapta sa pe Gabriel Lazăr (Škoda Fabia R5) și nu în ultimul rând, foștii reprezentanți ai României în Junior WRC - Raul Badiu și Rareș Fetean (Škoda Fabia EVO Rally2). Aceștia din urmă revin la start după episodul mai puțin fericit din a doua etapă a sezonului și, ținând cont și de evoluția din ediția precedentă a Raliului Sibiului Bilstein, pornesc cu șanse importante la un nou rezultat notabil sau de ce nu, chiar o victorie. Evident, echipajul ce pleacă cu prima șansă este cel format din campionii în exercițiu Simone Tempestini și Sergiu Itu, aflați la comenzile unei Škoda Fabia RS Rally2. Lista modelelor de ultimă generație ale producătorului ceh este completată de brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja - cei ce vor lua startul în premieră cu această mașină - respectiv de Bogdan Cuzma cu Florin Dorca. La volanul celorlalte modele de specificație R5/Rally2 îi vom vedea pe Adi Teslovan, Bogdan Gheorghiu, Mihai Manole, Eugen Cărăgui dar și pe turcul Sabri Ünver - bineînțeles, fiecare alături de copilotul aferent. 

       
       
  • Cel mai mare număr de modele Rally3

Dacă etapele precedente au avut la start o medie de 3 echipaje ce s-au aflat la bordul unor mașini de specificație Rally3, Raliul Sibiului Bilstein 2024 va avea pe probele speciale nu mai puțin de 6 astfel de mașini. Desigur, frații Norbert și Francesca Maior (Ford Fiesta Rally3) - campioni europeni la juniori în sezonul anterior - pornesc cu prima șansă la victoria etapei sibiene, însă nu vor avea un test neapărat ușor, căci la start îi vom avea atât pe turcii Çağlayan Çelik cu Sedat Bostanci (Renault Clio Rally3) cât și pe perechea franceză formată din tată și fiică Bernard cu Enola Piallat (Renault Clio Rally3). Desigur, nu-i putem uita nici pe sibienii Victor Dimitriu cu Bogdan Iancu (Ford Fiesta Rally3), cei ce vor ținti cu siguranță o clasare pe podium în etapa de casă.

     
     
  • Luptă-n șase și la grupa H

Trecerea la macadam înseamnă și revenirea anumitor echipaje la start. Sibienii Rareș Tomiță și Levente Csegzy fac din nou echipă la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo X, mașină similară celei cu care se vor alinia la start și Bogdan Talașman cu Vlad Colceriu. Nu doar sibienii anterior amintiți sunt însă singurii ce revin la start cu ocazia Raliului Sibiului Bilstein, ci și soții Răzvan și Manuela Trișnevschi cu al lor "Fulgerică" - un Mitsubishi Lancer Evo IX. Această categorie este probabil singura în care orice pronostic poate fi dat peste cap într-o secundă, căci pe lângă cele trei echipaje deja amintite - foarte rapide pe macadam de altfel - pe probele speciale îi vom avea și pe piteștenii Vali Porcișteanu cu Dan Dobre, cei ce au fost forțați la abandon încă de la testele oficiale la ediția din vara trecută.

       
       
  • Se anunță bătălie spectaculoasă și la două roți motrice

31 de echipaje - din totalul celor 70 înscrise - vor puncta în clasamentul acelor automobile de competiție ce sunt puse în mișcare doar de tracțiunea roților față. Având în vedere și faptul că marea majoritate a probelor speciale se vor desfășura în urcare - mai puțin Șanta "Școala de Șoferi ELIT" - echipajele aflate la bordul modelelor de specificație Rally4 - echipate cu motoare supraalimentate - pornesc cu prima șansă, dar și un mic avantaj în fața suratelor R2 - cu motoare atmosferice - dar și a modelelor inferioare Rally5. Sebastian Scîrlet și Sebastian Itu sunt singurii ce vor concura cu un Peugeot 208 Rally4, de vreme ce Andrei Gheorghiu cu Andrei Brezsozki și Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nițescu vor alinia fiecare câte un model Opel Corsa Rally4. Cel de-al patrulea și ultim model cu motor supraalimentat este Citroën-ul DS3 R3T Max al hunedorenilor fiu și tată Dănuț cu Lucian Budai.

   
   

Luând în considerare și evoluția de până acum, este cert că Tommaso Sandrin pornește favorit în lupta modelelor Peugeot 208 R2 - care se premiază și în cadrul cupei mono marcă 208 R2 Cup. Lupta pentru un loc pe podium va fi însă una extrem de disputată în acest caz, întrucât deși Marius Sîncrăianu are ca și asigurat locul secund, pentru a treia treaptă a podiumului vom vedea o înfruntare la patru, între Silvan Cimpoeșu, Vasile Ile, tânăra Alexandra Teslovan și brașoveanul Dănuț Călugăru - cel ce debuta la raliuri în ediția precedentă a etapei sibiene.

Din același motiv al evoluțiilor de până acum nu ne-am pronunțat în ceea ce privește echipajul ce pornește cu prima șansă la victoria categoriei mașinilor cu două roți motrice, și asta pentru că francezul Eliott Delecour - fiul fostului vicecampion mondial François Delecour - este capabil de rezultate foarte mari, în pofida faptului că pilotează un model de specificație Rally5. Ceea ce poate fi spus despre tânărul în vârstă de doar 16 ani este că nu are adversar în ceea ce ține de cupa mono marcă Clio Rally5 Challenge, unde însă nu este singurul pilot rapid, căci pe probele sibiene vor alerga atât Reis Suliman cât și un alt junior francez - pentru prima oară în țara noastră - Alexandre Villiod. Un alt pilot foarte rapid, dar care va concura pentru prima oară cu modelul Renault Clio Rally5, este piteșteanul Bogdan Năstase

   
   

Deschizând paranteza cupelor mono marcă, nu putem să omitem competiția ce s-a născut asemenea clubului Sibiu Racing Team - din inițiativa pilotului Călin Bucur. Este vorba despre Swift Cup, competiție dedicată în totalitate modelului Suzuki Swift Sport Mk5. Și în vreme ce vicecampionul sezonului anterior Alex Cazacu va debuta cu un alt Suzuki Swift - dar de specificație Rally5-kit - campionul en-titre Paul Popa revine la start odată cu etapa sa de casă, urmând a da o luptă intensă cu nimeni-altul decât liderul la zi al Swift Cup - clujeanul Mihnea Hanea. De cealaltă parte, Cupa Dacia - cea mai longevivă cupă mono marcă - aduce la start cel mai mare număr de echipaje de până acum din acest an, favoriți la victorie dintre cele 5 perechi pornind brașovenii Daniel Militon cu Bogdan Giol.

Lista completă poate fi consultată aici

 

Autorally.ro este partener media al Raliului Sibiului Bilstein 2024 - Articol semnat integral de Cristian Oltean

Reproducerea sau copierea prezentului material fără acordul scris al jurnalistului este STRICT INTERZISĂ!

Raliuri

  • CNRB
  • ERC
  • Sprint
  • WRC

Coasta

Super Rally

Altele

  • Stiri