Edwin Keleti reloaded: de la Logan la Fiesta R5
In contrast cu multi alti piloti ai campionatului autohton de raliuri, Edwin Keleti nu face un secret din planurile sale de viitor, dezvaluind masina cu care va concura cu mult timp inainte de inceperea sezonului. Castigatorul clasei 3 din ultimele doua editii ale CNRD a facut pentru Autorally o retrospectiva a carierei sale de pana acum, inceputa cu peste 20 de ani in urma, vorbind insa si despre viitor.
"Putini mai stiu ca am debutat ca si copilot in CNR in 1992 – e drept, pentru o singura cursa-, iar ca pilot in campionatul…”MARE” in 1999 la bordul unei Dacii Nova de Cupa." isi aminteste Edwin.
"Apoi in 2004 am avut sansa de a pilota un Clio Ragnotti in cadrul echipei Mach1-ProMotor cu care l-am talonat pe maestrul masinilor 2 roti motrice, George Grigorescu si am obtinut prima victorie importanta castigand clasamentul 2 RM la raliul de la Deva.
Am cochetat cu Clio-ul Ragnotii de grupa A in 2005 pentru 2 etape insa revenirea serioasa la raliuri a fost in 2008 cu nou aparuta Dacie Logan in cadrul Cupei Dacia Ursus. Sezonul a fost extrem de combatut si am avut un adversar extraordinar in persoana lui Vlad Cosma insa la final am reusit sa ne impunem atat in Cupa cat si la clasa N1,6.
Anul urmator (2009) am ridicat stacheta si am pornit la drum cu un Clio Ragnotti (din nou!) de mini grupa A, cu care am inceput cursa pentru titlul de campion 2RM. Spre sfarsitul sezonului, incepand cu raliul Tara Barsei, am trecut pe senzationalul Clio R3 Evo 2009, arma absoluta a momentului intre masinile cu doua roti motrice, in versiunea de 250 CP."
Campionatul Mondial de Raliuri este competitia in care orice pilot din lume vrea sa concureze cel putin o data. Keleti a participat doi ani la rand la runda WRC din Spania:
"Pe finalul sezonului 2009 am reusit cucerirea titlurilor nationale la grupa A si 2RM insa poate cel mai important moment a fost debutul in…WRC! Cursa din Catalunia a fost o experienta extrem de emotionanta si in acelasi timp foarte utila si care ne-a adus multe satisfactii. In 2010 aveam sa revin in Spania pentru o noua participare in WRC, cursa avand acum o configuratie mixta asfalt-macadam. Dupa 3 zile extraordinare de lupta cu secundele am terminat pe locul 2 la clasa R3 si 21 in clasamentul general, fiind la acea ora cea mai buna performanta romaneasca in WRC din 1985 incoace."
Evolutia in Campionatul National de Raliuri a continuat atat din punct de vedere a rezultatelor cat si a masinilor de concurs:
"La bordul superbului Clio R3 am reeditat titlurile nationale de grupa si la 2RM si in 2010. Marele salt a venit in 2011 cand am decis ca a venit momentul sa trec la volanul unei…integrale. Am ales Lancer-ul Evo 10 desi unii piloti de varf din tara, utilizatori de Evo 9, mi-au atras atentia ca 10-le este greoi si incet si ca mai bine mergeam pe calea batatorita a predecesorului.
Dupa un sezon de descoperire a…“ghidului de utilizare” a masinii, in 2012 si 2013 am inceput sa ridic tempo-ul progresiv iar timpii au inceput sa apara mai ales in cele 2 participari din Campionatul European unde am reusit sa ne masuram cu nume grele. Ambele sezoane ne-au permis sa castigam titlul national la fosta grupa N denumita mai nou clasa 3 si astfel mi-au implinit un vis important, acela de a avea o confirmare si pe integrala."
Anul 2014 inseamna trecerea la un alt nivel. Ford Fiesta R5 este una dintre cele mai apreciate masini de raliuri ale momentului, debutand anul trecut si avand deja parte de performante bune in competitiile din intreaga lume. Este de asemenea o masina care face senzatie in randul fanilor motorsportului.
"A ramas visul suprem, acela de a deveni Campion Absolut iar pentru asta era imperios sa beneficiem de o masina cu adevarat de TOP! Impreuna cu partenerii tehnici de la Colina Motorsport am ales Fiesta R5 o masina ce pare a fi foarte bine nascuta! Am testat-o in august anul trecut la M-Sport in Anglia si…merge!
Sincer nu cred ca putem emite pretentii la titlu care este ca si adjudecat din oficiu campionului din ultimele 2 sezoane, Delecour, insa ne propunem sa incercam sa intram in lupta pentru Top 3 la general, lupta in care vom avea adversari de mare calibru de la vulpi batrane ca Marisca, Szabo, Gartofan sau Tempestini sr. dar si lupi tineri ca Tomita sau Tempestini jr.
Daca vom reusi vom fi foarte fericiti, dar este MULT de muncit si trebuie sa ne pastram calmul si dedicarea de care cred ca am dat dovada in acesti ani de cand am revenit la curse…
Orice ar fi, speram sa va placa si sa fiti alaturi de noi.
In rest, fie ca cel mai bun sa INVINGA!" a incheiat pilotul clujean.
Alaturi de navigatorul Botond Csomortani, Edwin Keleti va concura pentru prima data cu noua masina la Brasov, in cadrul Tess Rally Romtelecom (20-22 martie 2014).
Dan Terea
Echipa Autorally