Campionatul European de Raliuri, ce a debutat în urmă cu o lună pe asfaltul spaniol, continuă la sfârșitul acestei săptămâni cu Raliul Ungariei, etapa secundă a actualei stagiuni
Raliul din țara vecină va avea la start un total de 92 de echipaje, dintre care 64 vor puncta în ierarhiile ERC. Printre toate aceste perechi se numără 6 echipaje 100% românești, respectiv o navigatoare care îl va seconda pe un pilot eston
Simone Tempestini și Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2) revin în Ungaria la un an distanță de la victoria spectaculoasă, cei doi echipieri ai Napoca Rally Academy având nu doar de recuperat "teren" ca a urmare a abandonului din Spania, ci vor trebui să-și apere coroana. Colegii lor de echipă, frații Norbert și Francesca Maior (Citroën C3 Rally2) își fac debutul în european cu un model de top Rally2, principalul obiectiv al celor doi fiind acela de a se acomoda cu ritmul foarte rapid din cea mai importantă competiție automobilistică de pe bătrânul continent. De cealaltă parte, Bogdan Cuzma revine în ERC, de această dată alături de Marc Banca, cei doi reprezentând al treilea echipaj românesc ce va participa cu un model de top Rally2, respectiv o Škoda Fabia RS.
După ce anul trecut au dus tricolorul în etapele de juniori din Belgia, Cristi Sugár și Vlad Colceriu își propun o miză și mai ambițioasă, debutând în cadrul Junior ERC, competiție în care frații Maior obțineau titlul în urmă cu două sezoane. Perechea Sugár-Colceriu se va afla la bordul unui Opel Corsa Rally4 destul de cunoscut, fiind mașina pe care Andrei Gheorghiu o pilotează în Campionatul Național de Raliuri Winner Rally. Și dacă vorbim despre debutanții categoriei juniorilor, aici îi avem prezenți și pe frații Mihnea și Natalie Hanea, al căror material de concurs va fi un Peugeot 208 Rally4 pus la dispoziție de același furnizor maghiar HRT Racing alături de care frații Maior scriau istorie la finalul sezonului 2023. Ultimul dar nu cel din urmă echipaj 100% autohton este cel format din Artur Luca și Mihai Supuran. Pentru pilotul bucureștean, acest pas va reprezenta îndeplinirea unui vis, întrucât sportivul Luca Motorsport urmărea de multă vreme să-și facă debutul în europeanul de raliuri. Aceștia din urmă vor fi însă și cei mai dezavantajați din întreg plutonul de 20 de echipaje înscrise în Junior ERC, și asta pentru că mașina lor este de o clasă inferioară, și anume un Renault Clio Rally5.
Cea de-a șaptea sportivă care va purta tricolorul românesc pe probele speciale este nimeni-alta decât Denisa Alexia Parteni, tânăra brașoveancă urmând să stea în dreapta pilotului eston Esmar-Arnold Unt, la bordul unui Ford Fiesta Rally3 Evo. De altfel, printre multitudinea de curiozități ce pot fi notate despre etapa maghiară, ținem neapărat să punctăm faptul că Alexia este cea mai tânără dintre toți navigatorii prezenți la etapa ungară, aceasta având vârsta de 20 ani 10 luni 24 zile (la momentul scrierii acestui articol). Mai mult, primii trei navigatori în ierarhia vârstei sunt români, Alexia fiind urmată de Natalie Hanea [22 ani 5 luni 24 zile] respectiv Mihai Supuran [23 ani 1 lună 10 zile].
Cea de-a șasea ediție a Raliului Ungariei, care pentru al doilea an la rând se desfășoară în zona Veszprém-Balaton, a debutat deja cu antrenamentele libere, shakedown-ul, dar mai ales, calificările, al cărui TOP5 vi-l redăm mai jos:
Frații Maior s-au clasat pe poziția a 14-a din totalul de 29 de echipaje care au participat în sesiunea de calificări, cei doi oprind cronometrul la 3:42.390. De cealaltă parte, Bogdan Cuzma a încheiat pe poziția a 22-a, cu un timp de 3:49.686.
Prima probă a raliului este programată în această seară de la ora 19:05 [ora României], și se va desfășura pe circuitul paralel amenajat de la Királyszentistván.
Foto - Rally Cow