2015 Marele Premiu al Italiei – Antrenamente libere

Publicat in: September 5, 2015, Vizualizari: 18

Mercedes a impus ritmul în primele doua sesiuni de antrenamente libere cu ambele compoziţii nominalizate de Pirelli pentru Marele Premiu al Italiei, o cursă în care monoposturile ating o viteză de peste 360 km/h. Hamilton a fost cel mai rapid în prima sesiune cu pneurile P Zero Alb medium, iar după amiază cu pneurile P Zero Galben soft.

Cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Lewis Hamilton în sesiunea de dupa amiază cu pneurile de compoziţie soft (1m:24,279s), și a fost considerabil mai rapid decât cel din urmă cu un an (1m:26,187s), stabilit tot de Hamilton, dar cu pneurile de compoziţie medium.

Diferenţa de performanţă între cele două compoziţii este de aproximativ 1,2 secunde, dar aceasta va scădea pe parcursul weekendului, pe măsură ce se va depune mai mult cauciuc pe pistă și viteza medie va crește.

Pentru a face faţă acestor solicitări – o consecinţă naturală a faptului că monoposturile sunt mai rapide – Pirelli a comunicat echipelor noile valori pentru presiunea în pneuri și pentru unghiul de cădere. Aceste limite sunt stabilite de la o cursă la alta, în funcţie de informaţiile primite de la echipe.

Ca de obicei, în sesiunile de antrenamente libere de vineri, echipele au testat ambele compoziţii nominalizate cu cantităţi diferite de combustibil. Informaţiile acumulate sunt extrem de utile pentru stabilirea strategiei de cursă, dar trebuie să se ţină cont și de factori externi precum vremea din acest weekend (caldă, dar cu șanse de ploaie), probabilitatea neutralizării cu safety car (mică) și timpul petrecut la boxe (destul de mare). Èšinând cont că din punct de vedere statistic plecarea din pole position este mai importantă aici decât la Monaco, de exemplu, echipele au încercat să găsească cel mai bun set-up pentru calificări, pneurile de compoziţie soft fiind cheia pentru un timp competitiv.

“A fost o zi obișnuită de antrenamente, echipele încercând să adune cât mai multe informaţii pentru cursă, dar și pentru calificările de sâmbătă. Prognoza meteo anunţă ploaie pentru calificări și vreme bună pentru cursă, dar nimeni nu poate spune exact care va fi situaţia. Am modificat puţin valorile pentru unghiul de cădere și pentru presiunea din pneuri pentru că mașinile sunt mult mai rapide, iar noii parametri vor permite piloţilor să exploateze la maximum performanţa și durabilitatea pneurilor. Este un privilegiu să evoluăm în faţa publicului de casă și sper ca acesta să fie recompensat cu o cursă fantastică în acest weekend”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Anul acesta, Pirelli aniversează 90 de ani de la prima victorie într-un Grand Prix când Gastone Brilli Peri s-a impus în 1925 la volanul unei mașini Alfa Romeo. Campionatul Mondial de Formula 1 așa cum este astăzi nu a început decât în 1950, dar primul Campionat Mondial al constructorilor s-a desfășurat deja în 1925, iar Pirelli a jucat un rol important. Brilli Peri a obţinut titul cu Alfa la Monza, desigur …

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss