Nico Rosberg a câștigat primul Grand Prix al Mexicului derulat după o pauză de 23 de ani, pornind din pole position și având o strategie cu două opriri. Utilizând o strategie în care a pornit pe pneuri soft și a schimbat de două ori pe medium, el l-a învins pe coechipierul său Lewis Hamilton, obţinând a 10-a dublă a sezonului pentru Mercedes și urcând pe poziţia secundă în clasamentul piloţilor.

În spatele său, strategiile de cursă au fost afectate de apariţia safety car-ului cu doar 20 de tururi rămase până la final. Acest lucru a permis efectiv o oprire „liberă”, ceea ce a făcut ca aceia care aveau în plan o oprire să facă acest lucru fără a mai pierde timp.
Excepţie a făcut eroul local Sergio Perez, care concurează pentru Force India, și care a oprit o singură dată, încheind în puncte pe locul opt: reîntărindu-și reputaţia de excelent manager de pneuri. Perez a fost singurul care a oprit o singură dată în cursă, majoritatea piloţilor oprind de două ori, iar câţiva chiar de trei ori, deși niciunul dintre cei care a oprit de trei ori nu a reușit să încheie în puncte.
O altă dimensiune a fost adăugată cursei de cele mai înalte temperaturi la nivelul pistei, din întreg weekendul, în ciuda prognozelor iniţiale ce anunţau ploaie. Cu o temperatură de 46 de grade și o creștre semnificativă a cantităţii de gumă așternută pe pistă, modelul de uzură și degradare observat în antrenamente a fost alterat. Tracţiunea suplimentară a ajutat de asemenea la creșterea vitezelor maxime înregistrate în aerul rarefiat al Mexicului, cu Sebastian Vettel atingând 366 km/h pe linia dreaptă. Pilotul Williams, Felipe Massa a atins 352 km/h chiar și fără asistarea DRS-ului.
Pe măsură ce cursa s-a derulat și pista a evoluat, pneurile medium au ieșit în evidenţă, cel mai rapid tur de pistă fiind reușit de Rosberg (turul 67) pe această compoziţie, timpul fiind cu o secundă diferenţă faţă de timpul de pole obţinut cu pneuri soft.
Toţi piloţii au pornit pe pneuri soft, în afara celor doi piloţi McLaren și a lui Kimi Raikkonen de la Ferrari, care au pornit pe compoziţia medium.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Așa cum ne-am așteptat am văzut strategii cu două opriri pentru majoritatea concurenţilor, în ceea ce s-a dovedit a fi o cursă complicată din punct de vedere strategic din cazua suprafeţei care a continuat să evolueze, a temperaturilor pistei care au trecut de 12 grade Celsius și a apariţiei safety-car-ului spre finalul cursei. Reîntoarcerea Formulei 1 în Mexic a reprezentat un succes spectaculos, cu o atmosferă uimitoare și vibrantă de la start la final. Așa cum a spus și Nigel Mansell atunci când i-a intervievat pe piloţi pe podium: Viva Mexico!. Este bine de știut că unele lucruri nu se schimbă: când Mexic a revenit în F1 în 1986 a câștigat o mașină echipată cu pneuri Pirelli, mulţumită lui Gerhard Berger și Benetton, iar fanii sunt în continuare încântători.”
Cei mai buni timpi ai zilei în funcţie de compoziţie:
|
|
Soft |
Medium |
Intermediare |
Ploaie |
|
1 |
Kvyat 1m21.549s |
Rosberg 1m20.521s |
0 |
0 |
|
2 |
Ricciardo 1m21.625s |
Hamilton 1m20.723s |
0 |
0 |
|
3 |
Sainz 1m22.172s |
Bottas 1m21.585s |
0 |
0 |
Cel mai mare număr de tururi parcurse:
Soft Lewis Hamilton 28 tururi
Medium Sergio Perez 53 tururi
Momentul adevărului:
Am prezis o strategie cu două opriri ca fiind cea mai potrivită pentru cursa de 71 de tururi: start pe soft, schimb pe soft în turul 23 și apoi pe medium în turul 46. Rosberg a ales o strategie cu două opriri în intervalul prezis, dar a efectuat doar schimbul iniţial pe soft la startul cursei. El a optat pentru medium în turul 26 și apoi din nou pe medium în turul 46. Strategia a fost afectată de temperaturile mult mai ridicate decât am văzut aici iniţial și a evoluţiei continue a aderenţei pistei.