Publicat in: June 12, 2010, Vizualizari: 1829
Conferinta de presa a Automobile Club de l’Ouest, organizatorul celebrei curse de 24 ore, a dat primele indicii despre ce se va intampla in 2011. In primul rand, trebuie subliniata apropierea FIA si a noului sau presedinte Jean Todt de cursele de anduranta, francezul fiind directorul echipei Peugeot in succesele din anii 90.
Sezonul viitor cursa de 24 ore se va derula intre 11 – 12 iunie, iar sesiunea de teste la care s-a renuntat in acest an va fi reintrodusa la finele lunii aprilie sau inceputul lui mai. O alta stire importanta priveste International Le Mans Cup. Daca in acest sezon, aceasta competitie are doar trei etape: 1000km Silvestone (GB), Petit Le Mans / Road Atlanta (USA) si 6 ore Zhuhai (China), din 2011 va avea sapte. Acestea sunt: 12 ore Sebring (SUA), 1000km Spa (Belgia), 24 ore Le Mans (Franta), pentru care se vor acorda puncte duble, Petit Le Mans / Road America (USA), 1000 km Silverstone, 1000 km Fuji (Japonia) si 6 ore Zhuhai. Campionatele European Le Mans Series si American Le Mans Series vor continua sa existe. In felul acesta, lumea andurantei este in revenire.
In ce priveste aspectele tehnice, este consfintit faptul ca din 2011 nu vor mai exista categoriile GT1 si GT2, ci doar GT Endurance. Practic, se va desfiinta categoria GT1 in favoarea celeilalte, care se bucura deja de participarea oficiala a patru constructori: Ferrari, Porsche, Chevrolet si BMW.
Actualele LMP 1 vor putea participa mai departe si in 2011, dar fara ameliorari la sasiu sau alte modificari, pentru a nu fi mai rapide decat noile LMP 1 2011. Acestea din urma vor fi echipate cu un sistem de recuperare a energiei de la franare, energie ce poate fi redistribuita trenului fata sau spate. In acest fel, indirect, tractiunea integrala este admisa la Le Mans.
Radu Roman
Le Mans