Audi cu numarul de concurs 1 continua sa se afle in fruntea intrecerii avind un avans confortabil de 1 tur in fata primului Porsche clasat si pilotat de Timo Bernhard. Pe locul trei se afla Audi cu numarul 2, cel care a mostenit conducerea cursei de la Toyota numarul 7 si care a trebuit sa o cedeze dimineata pentru o schimbare a turbo-ului. Aflat la volan Andre Lotterer, ataca in permanenta in incercarea de a depasi Porsche si sa ocupe la final pozitia secunda. De altfel, pilotul german a stabilit cel mai rapid tur cu 3’22’’881 in cursul diminetii. Profitind de problemele Porsche-lui cu numarul 14, singura Toyota ramasa in cursa a ajuns pe pozitia a 4-a, ulitmul loc la LMP 1 fiind ocupat de ultimul Rebellion ramas in cursa.
La LMP 2 liderul noptii a trebuit sa treaca pe la standuri pentru reparatii si a cedat primul loc prototipului Ligier cu numarul 46. Numarul 35 a ajuns la 1 tur in urma, pozitia a 3-a fiind ocupata de automobilul Zytek cu numarul 38. Insa chiar in momentul in chiar se implineau 20 ore de cursa, liderul categoriei ruleaza la relanti cu ceea ce pare sa fie o problema de suspensie.
Categoria LM GTE Pro a fost “vedeta” diminetii. Lupta stransa dintre Ferrari si Aston Martin s-a incheiat prin problemele ultimului automobil care a fost nevoit sa piarda mult timp in standuri. Astfel cu 4 ore inainte de sosire, Ferrari 51 conduce cu un avans de2 tururi in fata Porsche 92 si 3 tururi fata de Chevrolt 73. Aston Martin 97 a ajuns pe locul 4, dar la 5 tururi de lider. In schimb, marca britanica si-a mentinut prima pozitie la categoria LM GTE AM prin numarul 95 care are un avans de 3 tururi fata de primul Porsche clasat. Masina echipei Patrick Dempsey se afla pe locul 7, departe de obiectivul propus si anume acela de a ocupa un loc pe podium.
Din totalul de 54 concurenti aflati la start cu 4 ore inainte de final au mai ramas in competitive 39 de automobile.
Radu Roman
Le Mans 2014