24 ore Le Mans 2014 sau Intrecerea suprema a curselor de anduranta

Publicat in: June 10, 2014, Vizualizari: 3

Celebra cursa de 24 ore a ajuns la cea de 82-a editie si reprezinta runda a treia a Campionatului Mondial de Anduranta (WEC). Competitia din acest an face parte din categoria celor speciale, datorita revenirii constructorului Porsche, cel care detine numarul record de victorii cu 16 reusite.

Odata cu schimbarea regulamentului tehnic, care permite utilizarea tehnologiilor hybrid, cursele de anduranta au revenit in atentia constructorilor importanti. Astfel, daca in urma cu 4 ani Audi lupta doar cu Peugeot pentru victorie, revenirea lui Porsche aduce numarul echipelor oficiale la 3, locul lui Peugeot fiind luat de Toyota. Iar pentru 2015 Nissan a anuntat ca nu va lipsi din competitie.

In acelasi timp, Federatia Internationala a Automobilului a inteles ca intrecerile de anduranta sunt in plina expansiune. Astfel, in 2013 a recreat Campionatul Mondial de Anduranta, care reprezinta varful piramidei . Sub WEC (World Endurance Championship) exista o structura mondiala bine conturata. In Europa se desfasoara ELMS (European Le Mans Series) care a fost lansat in 2004 si care cuprinde 5 etape in acest an. In Asia, Asian Le Mans Series se afla in al doilea an de existenta, iar in Statele Unite organizatorii celor doua campionate rivale Grand Am si American Le Mans Series (fondat in 1999) si-au calcat peste orgolii si au reusit sa fuzioneze formind United SportsCar Championship. Astfel ca 24 ore Daytona si 12 ore Sebring s-au aflat pentru prima data dupa foarte multi ani in calendarul aceluiasi campionat in acest sezon.

24 Heures Le Mans se va desfasura in acest an la finalul acestui weekend, startul urmind sa aiba loc sambata la ora 16:00. Pana in acest moment Toyota TS 040 Hybrid a dominat campionatul, constructorul japonez ocupind primele doua pozitii la Silverstone si locurile 1 si 3 la Spa Francorchamps. Victoria a revenit de fiecare data trio-ului Anthony Davidson/Nicolas Lapierre/Sebastien Buemi, care este marele favorit la victorie dupa parerea presei. Porsche 919 Hybrid a reusit un loc 3 in Marea Britanie si doar locul 4 in Belgia, dar masina este noua si cu un potential important neexplorat inca. In schimb, pentru Audi care a dominat sezoanele trecute debutul in noul sezon a fost nefericit. Doua abandonuri in prima runda si doar un loc 2 la Spa obliga echipa germana la o evolutie fara greseala la Le Mans.

Suprematia Toyota a fost subliniata si de testele oficiale derulate la 1 iunie la Le Mans. Echipajul celor doua victorii a obtinut cel mai bun timp, urmat de colegii de echipa Kazuki Nakajima/Stephane Sarrazin/Alexander Wurz. Primul Audi a sosit pe locul trei, la 0,78 secunde, iar primul Porsche pe pozitia 5, la 1,67 secunde.

Pe parcursul saptamanii autorally.ro va acoperi competitia din Franta cu interviuri si analize din fascinanta lume a curselor de anduranta.

Radu Roman
Le Mans 2014

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss