Ott Tanak a castigat fara drept de apel cea de-a noua etapa a Campionatului Mondial de Railuri, desfasurata in acest weekend in Germania. Pilotul Toyota a incheiat ultima runda adevarata de asfalt a sezonului cu un avans de 39.2 secunde, obtinand si 4 puncte aditionale prin clasarea pe a doua pozitie a Power Stage-ului. Thierry Neuville si Esapekka Lappi au completat podiumul dupa ce ceilalti doi piloti aflati pe pozitii de podium la finalul zilei de sambata, Dani Sordo si Jari-Matti Latvala, au abandonat in ziua finala.
Ott Tanak a venit in Germania cu moralul ridicat, atat dupa victoria din etapa precedenta desfasurata acum trei saptamani in Finlanda cat si datorita faptului ca a invins in Raliul Germaniei si in 2017. Estonianul a castigat superspeciala de debut de joi seara iar vineri dimineata, pentru doar o proba speciala, a pierdut sefia clasamentului. A revenit pe pozitia de lider prin castigarea PS3 cu 5 secunde avans in fata lui Sebastien Ogier iar de atunci a ramas in fata. Ogier a tinut aproape, diferenta dintre cei doi nefiind mai mare de 14.1 secunde pana sambata dupa-amiaza. Insa PS13 a fost cu ghinion pentru campionul en-titre, o pana fortandu-l sa opreasca si sa schimbe roata. Ogier a pierdut un minut si 40 de secunde si a cazut de pe a doua pe a noua pozitie. Ott Tanak a scapat de orice presiune si a castigat raliul german.
La finalul zilei de sambata, cu doar 72 km ramasi de parcurs (impartiti in 3 speciale), pe cea de-a doua si a treia pozitie se gaseau Dani Sordo, respectiv Jari-Matti Latvala. Dar prima proba de duminica i-a scos din joc pe ambii. Sordo a sarit de pe traseul lovind masina si, desi a ajuns la sosire, a fost nevoit sa abandoneze pe urmatoarea speciala. Tot pe PS16 a abandonat si Latvala, din cauza problemelor hidraulice ale masinii sale. Nesperat, Thierry Neuville incheie Raliul Germaniei pe al doilea loc si ii da o lovitura lui Ogier in lupta pentru titlul mondial, distantandu-se la 23 de puncte. Francezul de la M-Sport a dat totul dupa problemele de sambata dupa-masa, incheind intrecerea pe 4 si castigand power stage-ul. Un alt beneficiar al problemelor lui Sordo si Latvala este Esapekka Lappi. Finlandezul a avut un parcurs constant care a dat roade in final prin jocul circumstantelor.
Lui Teemu Suninen i-a revenit a cincea pozitie, terminand la 10.9 secunde in fata lui Andreas Mikkelsen. Citroen a avut (inca) un raliu de cosmar. Craig Breen a ocupat la final a saptea pozitie iar Mads Ostberg a lovit masina si a abandonat tot pe prima speciala de duminica.
Jan Kopecky a condus categoria WRC 2 pana ce un incident similar cu cel al lui Ogier, petrecut sambata dimineata, l-a fortat sa schimbe roata pe speciala si sa cada pe a opta pozitie. Pilotul ceh a mers la limita in jumatatea de raliu ramasa si a reusit sa revina in fruntea categoriei secunde cu o proba ramasa de disputat. Locul secund WRC 2 i-a revenit lui Kalle Rovanpera in timp ce Fabio Andolfi a completet un podium integral Skoda. Reprezentantii Romaniei, Simone Tempestini si Sergiu Itu nu au avut cel mai usor weekend dar au reusit sa ajunga la final si sa termine in puncte, chiar daca doar pe a zecea pozitie.
Pentru cea de-a zecea etapa, Campionatul Mondial de Raliuri revine in Turcia, de aceasta data in zona Marmaris. Raliul Turciei se va disputa in perioada 13-16 septembrie, pe macadam.
Dan Terea
Echipa Autorally