Competiția majoră a raliului de pe bătrânul continent - FIA ERC - revine în prim-plan cu a patra etapă a sezonului, ce urmează să se desfășoare la sfârșitul acestei săptămâni în Letonia.
La startul ultimei apariții letone în europeanul de raliuri, înainte de pasul către Campionatul Mondial de Raliuri din 2024, sunt anunțate 58 de echipaje din 23 de țări
![]() |
După reușita din etapa precedentă, frații Maior sunt pregătiți să ia cu "asalt" probele speciale ale raliului din țara baltică. Cei doi vin cu moralul foarte ridicat, asta după ce în Polonia au terminat pe poziția secundă la clasă și juniori iar în urma etapei interne desfășurate în Argeș - unde au fost extrem de aproape de a bifa a treia poziție a ierarhiei generale - sunt liderii provizorii ai Campionatului Național de Raliuri Betano. Aceste ingrediente, cărora se adaugă și faptul că după doar două etape disputate în CNRB sunt lideri nu doar la două roți motrice ci și în ierarhia generală, fac ca prima și de altfel singura lor experiență letonă să nu conteze în abordarea ediției din acest an. Totuși, faptul că Norbert și Francesca continuă la bordul modelului Peugeot 208 Rally4 - mașină similară cu cea din 2021 - le dă încredere celor doi înspre reușită.
![]() |
După accidentul nefericit din Polonia, timișoreanul Cuzma - campion absolut de viteză în coastă în 2016 - va bifa a patra prezență din acest sezon în FIA ERC. În dreapta sa rămâne aceeași Ilka Minor alături de care a debutat în Italia la începutul acestui an, navigatoarea din Austria având la activ 3 prezențe pe specialele țării baltice - dintre acestea doar cea din 2019 încheiată cu bine. Echipajul CB Rally Vest va continua cu unica Škoda Fabia RS Rally2 din țara noastră, o mașină similară cu cele pe care le vor pilota și eroul local Mārtiņs Sesks, cehul Erik Cais precum și Alberto Battistolli.
![]() |
Dacă nu ne înșală memoria, în urmă cu două sezoane, Simone Tempestini spunea "pas" etapei europene din Insulele Canare, dar nu și copilotul său - Sergiu Itu. Clujeanul bifa o premieră în acel moment, întrucât se afla pentru prima oară în fața unui raliu alături de un pilot stranier. Paulo Soria, campion matematic al Clio Trophy by TokSport la acel moment, și-a dorit o schimbare atât în ceea ce-a însemnat materialul de concurs cât și vocea din spatele dictării. Astfel, la prima sa participare cu un model Clio Rally4, argentinianul i-a dat "liber" conaționalului său Marcelo Der Ohannesian, primindu-l în dreapta sa pe Sergiu. Deși experiența de atunci nu le-a adus clasarea pe podium, parcurgerea fără probleme și incidente a raliului le-a dat încredere - se pare - pentru repetarea experienței. De data aceasta însă, cei doi vor evolua pe macadamul leton și nu asfaltul insular, iar tracțiunea față va fi înlocuită de tracțiunea integrală a noului Clio Rally3, rivala directă a Fordului Fiesta Rally3.
Raliul Letoniei debutează vineri seara cu startul festiv. A patra etapă din FIA ERC totalizează 183.89 km cronometrați împărțiți în doar 9 probe speciale și o probă spectacol.
Foto - Flavius Croitoriu, Norbert Maior arhivă, Paulo Soria arhivă
OC