Adrian Dragan - Obiectiv indeplinit

Publicat in: August 1, 2013, Vizualizari: 4
Adrian Drăgan și Valentin Brădăţeanu și-au atins toate obiectivele după ce au încheiat fără probleme deosebite cel mai dificil raliu din sezonul competiţional 2013, Sibiu Rally etapa a 5 a CNR și etapa a 7-a a Campionatului European de Raliuri, singurul raliu din calendarul ERC din România. Pentru Campionii de anul trecut ai Clasei 6 aceasta a fost cea de-a doua participare înternaţională după Sibiu 2013, raliu pe care nu l-au încheiat fiind nevoiţi să abandoneze ca urmare a unor probleme electrice.
 
Considerat de majoritatea concurenţilor români și străini drept una dintre cele mai dure etape din calendarul ERC,Sibiu Rally 2013 a așternut în faţa concurenţilor numai puţin de 216 km distribuiţi pe 14 probe speciale. Suprafaţa de concurs deși mult îmbunătăţită fată de ediţiile precedente fiind însă deosebit de casantă și cum s-a dovedit până în final și una foarte selectivă, doar un sfert din protagoniști ajungând la final.
 
Având cdrept scop prinicpal să încheie acest raliu Drăgan și Brădăţeanu au încercat o abordare inteligentă, atacând doar pe zonele bune și evitând să avarieze mașina de concurs Subaru Impreza N15, pregătit de TM Sport. Duritatea traseului a bulversat însă orice calcul, pe cea de-a doua probă specială, prima parcurgenere a celebrei deja Crinţi, Adrian Drăgan și Vali Brădășeanu fac pană. Obligaţi să schimbe roata pe probă, aceștia pierd numai puţin de 8 minute, 5 ca urmare a penei și aproape 3 ca urmare a prafului ridicat de un concurent mai lent din faţă pe care l-au ajuns din urmă în partea finală a probei.
 
Din acel moment pentru cei doi raliul a devenit o cursă de rezistenţă, Drăgan și Brădăţeanu încercând permanent să protejeze mașina și să reducă, acolo unde a fost posibil pierderea de timp. După prima zi cei doi ocupau poziţia a patra la Clasa 3 și locul 7 în ERC Production Drivers, în condiţiile în care după a doua trecere pe Crinţi numai puţin de 22 de concurenţi au fost nevoiţi să abandoneze. Abordarea precaută a funcţionat perfect și în ziua a doua, la finalul căreia Drăgan și Brădăţeanu reușesc cel mai bun rezultat din 2013, locul 2 la Clasa 3, respectiv locul 5 la Production Drivers ERC și locul 1 la Production Teams ERC pentru Napoca Rally Academy, echipă pentru care au punctat la această etapă.
Adrian Drăgan: „Pentru noi este un rezultat bun, mai ales că după pana din prima zi, dacă încercam să recuperăm timpul pierdut am fi distrus cu siguranţă mașina. Bugetul nu ne-a permis să forţăm un rezultat mai bun în acest raliu, mai ales că am avut la dispoziţie doar 12 pneuri din cota permisă de 24. Cu aceste pneuri am făcut tot raliuri, recuperând inclusiv pneul cu care am făcut pană și refolosindu-l. A fost un raliu extrem de dur, și dificil mai ales că în ziua secundă am fost nevoiţi sp luam startul în spatele unui Logan și am mers foarte mult în praf, cu vizibilitate zero. Nu se puteam mai mult. Am demostrat că putem face o cursă inteligentă și cred că am avut pentru acest raliu cea mai bună strategie. Vreau să-i mulţumesc lui Vali pentru ritmul pe care mi l-a impus și tuturor partenerilor noștri pentru susţinerea în acest dificil raliu: Toshiba România, UNIOR-Tepid, SKF, auto motor și sport și ceilalţi”
Punctele acumulate în acesastă etapă readuc echipajul Drăgan Brădăţeanu în lupta pentru podiumul Clasei 3, ei urcând de pe locul 7 pe 4, la mai puţin de 10 puncte de podium. De asemenea, în urma punctelor aculmulate la Production Dribvers ERC, Drăgan și Brădăţeanu ocupă acum poziţia 22 în clasamentul european, iar prin victoria de la Production Teams, echipa Napoca Rally Academy se mai apropie cu un pas de câștigarea titlului european, în faţa echipei de uzină Renault.
Urmează Raliul Aradului, a șasea etapă a seonului 2013 și a treia etapă de macadam, raliu care candidează pentru Cupa Europei. Raliul Aradului se va derula între 24 și 25 August pe 140 de km de probă specială având coefficient 1.2
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss