Adrian Dragan si Vali Bradateanu - Vicecampioni in Cupa DACIA 2015

Publicat in: October 14, 2015, Vizualizari: 13

Raliul Perla Harghitei, ultima etapă a sezonului 2015 a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop a reprezentat punctul final al unui sezon de excepţie pentru Adrian Drăgan și Valentin Brădăţeanu, concurenţi pe un automobil Dacia LOGAN CUP în competiţia monomarcă Cupa DACIA. Cu cinci clasări pe podium, între care și o victorie, echipajul susţinut de UNIOR-TEPID s-a clasat în final pe locul secund al acestei competiţii, obţinând astfel titlul de Vicecampion al Cupei DACIA 2015.


Pentru a deveni campioni, Drăgan și Brădăţeanu aveau nevoie de o minune în ultima etapă și sperau să repete rezultatul bun din etapa precedentă, victoria din Raliul Iașului Cotnari care le-a și asigurat practic locul secund în ierarhia generală finală a competiţiei monomarcă. Diferenţa faţă de echipajul lider era însă imposibil de surmontat, pentru a obţine titlul fiind necesară o clasare a acestuia în afara punctelor. Lucru puţin probabil având în vedere că la ultima etapă s-au încris în Cupa DACIA doar șase echipaje.


Neavând practic nimic de pierdut, Drăgan și Brădăţeanu au pornit cu obiectivul de a câștiga, deși Raliul Perla Harghitei reprezenta în actuala configuraţie o etapă complet nouă pentru ei. Traseul avea de altfel să le pună ceva probleme, în prima zia fiind autorii unei ușoare ieșiri în decor pe cea de-a treia probă specială. La timpul astfel pierdut s-a mai adăugat și o penalizare de 10 secunde încasată pe proba Super Specială din centrul orașului Odorheiul Secuiesc.


În aceste condiţii, pentru ziua a doua și-au asumat rolul de arbitri ai luptei pentru victorie, conservându-și poziţia a treia pe care au și încheiat această etapă. De altfel, cu excepţia Sibiu Rally, Adrian Drăgan și Vali Brădăţeanu au încheiat pe podium de fiecare dată când au terminat un raliu.


„Am venit destul de încrezători la Odorheiul Secuiesc, dar traseul cu totul nou pentru noi, nu am fost aici anul trecut, ne-a pus ceva probleme și am decis că nu este cazul să forţăm, mai ales că nu puteam schimba nimic în clasament. Analizând la rece, cred că diferenţa de timp faţă de primii doi clasaţi a fost generată și de alegerea pneurilor. Dacă în prima zi am luat startul cu pneuri noi, iar timpii au fost comparabili, chiar și în ciuda ieșirii în decor care ne-a costat 12 secunde, în ziua a doua mașina cu pnenuri deja uzate parcă nu a mai stat atât de bine pe drum. De altfel, de-a lungul întregului sezon am avut mici probleme care ne-au făcut să scăpăm printre degete un titlu care permanent ne-a fost la îndemână. La Brașov am trecut târziu pe pneuri de iarnă, la Arad a trebuit să ne adapăm la suprafaţa de macadam după o pauză destul de lungă ceea ce ne-a costat mult timp în prima zi, a urmat abandonul tehnic de la Iași, evoluţia mai puţin bună din prima zi de la Cluj și ceaţa de la Sibiu care ne-a făcut să pierdem extrem de mult timp pe Transfăgărășan, iar acum decizia de a face economie și de a merge tot raliul cu doar patru anvelope.” a precizat Adrian Drăgan


Adrian Drăgan și Vali Brădăţeanu au celebrat de altfel la Harghita și 10 ani de colaborare fiind astfel printre echipajele cele mai longevive din Campionatul Naţional de Raliuri. Cei doi au debutat împreună în 2005 tot în Raliul Harghitei, fiind și primul echipaj care s-a înscris în CNR cu un automobil cu motorizare diesel. Drăgan și Brădăţeanu au concurat ulterior până în 2009 cu modelul SEAT IBIZA CUPRA Diesel, obţinând rezultate excelente la Grupa N, H și A unde a fost încadrat automobilul respectiv. De atunci au mai concurat pe automobile Dacia LOGAN (Cupa DACIA 2011), Citroen C2R2 Max (Grupa A, Clasa 6 în 2012) mașină cu care au obţinut și primul titlu din carieră la clasă, Subaru Impreza N15 (Clasa 3, Grupa N în 2013-2014), respectiv Dacia LOGAN (2015). „Vreau să mulţumesc tuturor partenerilor noștri din acești ani începând cu SEAT-Porsche România, Mobil, Metrotehnica, SKF și mai ales UNIOR-TEPID care este alături de noi încă din 2011 și împreună cu care am avut cele mai importante succese. Și desigur vreau să-i mulţumesc lui Vali pentru toate momentele frumoase, dar și tensionate pe care le-am trăit împreună. Nu știm ce vom face vizavi de sezonul viitor, dacă vom continua în Cupa DACIA sau vom trece pe o altă mașină. Suntem deschiși oricărei posibilităţi și urmează să discutăm și să analizăm toate opţiunile împreună cu partenerii noștri”, a mai precizat Drăgan.


„Îi felicităm pe toţi partenerii noștri de întrecere din Cupa DACIA 2015 cu care ne-am duelat până la final: Adrian Teslovan și Imre Cseh, Norbert Maior și Alina Pop, Gabi Ene și Ciprian Solomon, Andrei Mitre și Mihai Capet, dar mai ales echipajul câștigător Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă. Desigur nu putem uita echipajele care din diverse motive nu au putut concura până la final în Cupa DACIA, toţi fără excepţie fiind sportivi extraordinari și oameni foarte pasionaţi de acest sport: Viorel Ivan și Dumitru Gheorghe, Vlad Miculici și Rareș Fetean sau Peter Kelemen și Gyula Molnar, cărora fără excepţie le dorim succes pe mai departe” a declarat Vali Brădăţeanu.

Mai multe detalii și pe pagina de facebook a echipajului: www.facebook.com/adriandragan55

Credit foto: RallyZoom.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss