Alex MIREA a obținut a treia victorie a sezonului

Publicat in: September 19, 2021, Vizualizari: 4
  • În urma celor două manșe de concurs, Alex Mirea a cucerit cei 3 km de traseu ai Trofeului Câmpulung ”500”, obținând astfel cea de-a treia victorie din acest sezon, la a doua participare cu modelul Radical SR8
  • La finalul celei de-a VII-a etape a sezonului, Campionatul Național de Viteză în Coastă și-a aflat primul campion național, Mihai Leu reușind să-și adjudece titlul la categoria 1


Alex MIREA și-a început foarte bine parcursul de la Câmpulung Muscel, reușind în prima zi să stabilească timpul de referință atât în manșele de recunoașteri (BEST - 01:27,930) cât și în cele de antrenament cronometrat (BEST - 01:25,750), apropiindu-se la puțină distanță de recordul stabilit de Lucien HORA în 2019 (01:25,428). Ziua de sâmbătă l-a poziționat pe Silviu DUMITRESCU pe a doua poziție, cu 3 secunde și 4 sutimi în spatele lui Mirea, în timp ce brașoveanul Octavian CIOVICĂ a completat podiumul zilei, cu 5 zecimi în spatele lui Dumitrescu.

 

Mirea și-a păstrat ritmul și în dimineața zilei de duminică, reușind să obțină cel mai bun timp în manșele de recunoașteri, oprind cronometrul la 01:27,583 cu aproape o secună mai rapid decât Ciovică. Ajunși la manșele decisive, Alex Mirea a reușit să mai scadă aproape 2 secunde, câștigând prima manșă de concurs cu un avans de 8 zecimi în fața lui Dumitrescu, în timp ce Ciovică a încheiat al treilea la alte 4 zecimi de lider. Deși mai lent cu 8 miimi decât în urcarea anterioară, Mirea s-a impus și-n cea de-a doua manșă de concurs, câștigând Trofeul Câmpulung ”500”. În urma sa, la aproape 1,8 secunde a încheiat și Silviu Dumitrescu, care, datorită rezultatului de la Câmpulung, este noul lider al categoriei II, înainte de ultima etapă de la Brașov. Octavian Ciovică a fost mai lent cu 8 zecimi decât Dumitrescu, terminând a 7-a etapă abia pe poziția a treia a clasamentului general și cel al categoriei II, pierzând astfel alte 2 poziții în clasamentul anual, înainte de ultima etapă, de casă, putem spune.

 

Surpriza etapei, asemenea celei de la Baia Mare, a fost dată de câștigătorul categoriei I și totodată a grupei GT, acolo unde, Alexandru PIȚIGOI (Porsche 911 991 GT3 Cup) s-a impus cu un avans de 6,1 secunde în fața lui Mihai LEU (Ferrari 458 Challenge Evo), podiumul categoriei I fiind completat de Dudu ȘENCHEA cu Mitsubishi Lancer Evo VIII, la alte 6 secunde de ocupantul poziției secunde. În urma etapei de la Câmpulung, Campionatul Național de Viteză în Coastă și-a aflat primul campion, Leu obținând titlul de campion al categoriei I dar și al grupei GT. Și dacă tot am amintit de grupa GT, podiumul grupei la Trofeul Câmpulung ”500” a fost completat de unul din cei mai apreciați gentleman driveri ai campionatului, Florin VOICU, la volanul unui model identic cu cel al lui Mihai Leu.

Grupa A și implicit clasa A4 i-au revenit lui Ciprian CIOBOTARU (Mitsubishi Lancer Evo VII), fiind mai rapid cu 6,4 secunde decât Cătălin Dumitru ȚUȚUIAN (Renault Clio RS Ragnoti), câștigătorul clasei A2. A treia treaptă a podiumului grupei A, a fost ocupată de Marc BANCA (Peugeot 208 R2), clujeanul reușind să se impună în clasamentul clasei A1, acolo unde, lupta pentru titlu se va da la Brașov. Odată cu victoria de la Câmpulung Muscel, Ciobotaru își trece și el numele pe lista campionilor acestui sezon, pilotul obținând matematic, titlul de campion al grupei A și cel al clasei A4, acolo unde, podiumul câmpulungean a fost completat de Mircea POPESCU (Subaru Impreza). La numai 1,4 secunde în spatele lui Marc, podiumul clasei A1 a fost completat de Matei VOICU (Ford Fiesta R2T), în timp ce Constantin TUDOSE (Renault Clio Rally5) a completat podiumul, la prima sa participare cu noua sa mașină. Țuțuian nu a avut nicio emoție în obținerea victoriei, Lucian HARNAGEA (Honda Civic EP3 TypeR) încheiând la 18 secunde în urma sa, în timp ce Silviu PĂRNUȚĂ (Peugeot 206 RC) a completat podiumul clasei A2. În timp ce la A1, Marc și Matei își vor disputa titlul de campion în ultima etapă, Trofeul Câmpulung ”500” i-a desemnat pe campionii claselor A2 - Cătălin Dumitru ȚUȚUIAN și pe cel al clasei A4 - Ciprian CIOBOTARU.

Datorită clasării pe podiumul categoriei I, Dudu ȘENCHEA și-a trecut în cont atât victoria grupei N cât și cea a clasei N4. Brașoveanul Călin MANIȚIU (Subaru Impreza) l-a urmat pe Dudu pe podiumurile grupei N și clasei N4, în timp ce aceleași podiumuri au fost completate de nimeni altul decât Claudiu ERHAN (Mitsubishi Lancer Evo IX), sportivul având emoții până în ultimul viraj, datorită parcursului impecabil arătat de tânărul David TARȚA la prima sa etapă de viteză în coastă cu un model cu tracțiune integrală (Mitsubishi Lancer Evo VIII). În cadrul clasei N1, Alexandru POPESCU a obținut victoria la volanul modelului Citroen Saxo VTS, în timp ce la volanul unui alt Saxo, Alin CRISTEA l-a urmat pe podium și-n clasament, a treia treaptă a podiumului revenindu-i clujeanului Victor SUPURAN (Dacia Sandero), care și-a făcut astfel încălzirea pentru Raliul Clujului de săptămâna viitoare, acolo unde are de apărat titlul la Cupa Dacia, chiar la el acasă. Datorită rezultatului de la Câmpulung Muscel, Manițiu a devenit campionul sezonului 2021 al grupei N, în timp ce la clasa N1, Alexandru KREPELKA se poate considera campion. 

În cadrul grupei EC2-SH, Costel CĂȘUNEANU (Skoda Fabia R5) a obținut victoria și totodată, titlul național. În urma manșelor de concurs de la Câmpulung Muscel, Dan MAGHEȚIU (Nissan GTR R35) l-a urmat în clasament, în timp ce Andrei MITRAȘCĂ (Dacia STCC) a completat podiumul. În cadrul grupei E2-SC, clasamentul este tras la indigo după cel al rezultatului OPEN, cu Mirea pe prima poziție, Dumitrescu pe 2 și Ciovică pe a treia treaptă. În urma victoriei de la Baia Mare, bulgarul Pavel Shenkov și-a permis absența de la Câmpulung, întrucât, matematic, este campionul clasei E2-1600, lăsându-l astfel pe grecul Theodoros PERIMENIS (Peugeot 106) să obțină victoria de la Trofeul Câmpulung ”500”, fără prea multe eforturi, podiumul fiind completat numai de Grigore LEPĂDATU (Citroen C2 GT), asta după ce în prima manșă de concurs, proaspăt revenit pe traseele de coastă, Costin Popescu a avut parte de o ieșire violentă în decor. Cosmin GRUBA (Volkswagen Golf IV) a profitat și de absența lui Andrei Șerban „Sanu”, obținând victoria în fața lui Cosmin ION (Dacia Logan RS) și a lui Cristian CIOBOTEA (Renault Clio). În cadrul Shillouette -3000, deja campionul sezonului 2021, Costel CĂȘUNEANU a obținut a 7-a victorie consecutivă, reușind să obțină titlul cu punctaj maxim. În clasamentul de la Câmpulung, Alin TROANCĂ (Skoda Fabia TDI) l-a urmat, sibianul reușind să obțină titlul de campion la categoria DIESEL, în timp ce Bogdan PETRESCU (Volkswagen Golf II Bergcup) a completat podiumul. În cadrul ultimei clasei și anume Shillouette +3000, Dan MAGHEȚIU a obținut victoria devenind matematic, campion, în acest sezon. Pe traseul câmpulungean, Maghețiu a fost urmat în clasament de către Andrei MITRAȘCĂ și Valentin DOBREîn această ordine. 

 

La ELECTRICEDominic MARCU a încheiat cu succes o nouă etapă, la volanul modelului Mini Cooper SE, în timp ce în clasamentul Juniorilor, Matei VOICU a obținut victoria în fața lui Constantin TUDOSE și Botond SZABO, în această ordine, reușind să-și asigure de pe acum, titlul de campion al acestui sezon la DEBUTANȚI, Adrian COTEANU (Citroen Saxo) și-a trecut în cont victoria, asigurându-și și tilul de campion, fiind urmat pe podium de Nicolae PETRE (Dacia Logan) și George NICOLAE (Dacia Sandero), în această ordine. Cel mai rapid la două roți motrice a fost același Gruba, urmat de Țuțuian și Perimenis, în această ordine. 

În clasamentul OPEN dedicat automobilelor istorice, Dorin ALEXANDRESCU (Volkswagen Golf I) a fost cel mai rapid, urmat de Marius BĂLTĂȚEANU (Toyota Celica), podiumul fiind completat de unul din seniorii automobilismului sportiv românesc, Dan NIRIȘTEANU (Volkswagen Scirocco). Grupa I1 i-a revenit aceluiași Alexandrescu, urmat pe podium de Bogdan BĂRBATU (Austin Mini Mayfair) și Alexandru KREPELKA (Dacia 1310). În același timp, Băltățeanu s-a impus în clasamentul grupei I2, clasament în care a fost urmat de Nirișteanu și Mihail ALEXANDRESCU (Dacia 1310). În categoria Dacia Revival, Adrian VOICU a devenit câștigător în urma celor 3 km de traseu parcurși de două ori, fiind urmat de Alexandrescu și Krepelka. 

 

Credite foto: Bogdan BARABAȘ - ABimages.ro

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN. 

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss