Alexandru Mitroi a câștigat Trofeul Râșnov 2016

Publicat in: April 24, 2016, Vizualizari: 7

Alexandru Mitroi a câștigat prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2016, Trofeul Râșnov. La volanul unui Mitsubishi Lancer Evo X de grupa N, Mitroi a reușit cel mai bun timp al primei manșe de concurs, rezultat ce i-a fost de ajuns să câștige întrecerea deoarece cea de-a două manșă de concurs a fost anulată. Această reprezintă prima victorie la OPEN pentru campionul en titre a grupei N.

"Această victorie a venit pe neașteptate și după o foarte lungă perioada de muncă. Îmi doream un rezultat bun la grupa N dar nu mă așteptăm la victorie în clasamentul OPEN. Sunt extrem de fericit pentru reușită" a declarat Alexandru Mitroi la finalul întrecerii.

Edu Stan (Mitsubishi Lancer Evo VIII) s-a clasat pe cea de-a doua poziţie a clasamentului OPEN și pe prima poziţie a grupei H, având un ecart de doar o zecime faţă de Mitroi. "Această etapă a fost un studiu pentru mine. Nu am ţinută de drum însă motorul merge foarte bine. Obiectivul meu este să câștig în acest an atât clasamentul OPEN cât și grupa H" a declarat Edu Stan.

Podiumul clasamentului general a fost completat de Bogdan Cuzma, la prima etapă cu Mitsubishi-ul Lancer Evo IX cu care Paul Andronic a câștigat titlul absolut în 2015. "A fost un început de sezon foarte greu, pentru mine fiind cea mai dificilă etapă de când particip la curse, cu foarte multe setări și foarte multe lucruri noi. Nu pot să mă felicit pentru podium ci doar pentru că am terminat. Podiumul a fost o surpriză de final. Mă bucur că am terminat cu bine" a spus Bogdan Cuzma, cel care și-a trecut în cont și locul 2 în grupa H.

Mai mulţi piloţi au avut probleme tehnice în timpul manșelor de recunoașteri și a primei manșe de concurs, mult ulei fiind răspândit în diverse zone ale traseului de pe Valea Cetăţii. Soluţia de neutralizare a uleiului nu a mai putut face faţă în momentul în care ploaia a început să cadă puternic. Aderenţa redusă a forţat organizatorii să decidă oprirea concursului din motive de siguranţă, după ce 35 de piloţi luaseră deja startul în cea de-a două manșă. Conform regulamentului, clasamentele finale s-au stabilit pe baza rezultatelor din prima manșă de concurs.

 

În lipsa înscrierii în concurs a lui Paul Andronic și Ovidiu Zaberca, cei doi rivali ai săi la titlu în sezonul trecut, Lucian Răduţ (Mitsubishi Lancer Evo VIII) lua startul în Trofeul Râșnov din postura de favorit. Pilotul Rally Dream Team a fost devansat doar de Horaţiu Ionescu Cristea (Ferrari 458 Challenge) în primele două manșe de antrenamente de sâmbătă, reușind însă cel mai bun timp al weekendului pe urcarea finală a antrenamentelor. Prima manșă de concurs a fost însă cu ghinion pentru Răduţ, părăsind traseul într-un viraj de dreapta. Deși a reușit să plece mai departe, a ajuns la finish cu întârziere de peste un minut și a pierdut orice șansă la victorie sau la a acumula puncte.

La volanul unui Subaru Impreza N12, Călin Manitiu a obţinut cel de-al doilea timp al grupei N și locul 4 în clasamentul OPEN. Dan Prepeliţă (Audi RS4) a ocupat ultima poziţie pe podiumul grupei H, încheind pe 5 în clasamentul general, în faţă lui Eduard Cozma (Audi R8 GT). Horaţiu Ionescu Cristea (Ferrari 456 Challenge) s-a clasat doar al optulea în clasamentul OPEN, în urmă lui Raul Szene (Mitsubishi Lancer Evo IX) care a încheiat cu al treilea timp în grupa N.

Grupa A a fost câștigată de Bogdan Ungureanu (Mitsubishi Lancer Evo IX), care a fost urmat de Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo VII) și Adrian Sotingeanu (Subaru impreza GC8). Dorin Alexandrescu (VW Golf GTI) a obţinut cel mai bun timp al istoricelor, devansându-i pe Costin Ganescu (Fiat X1/9) și Lorincz Borbely (BMW 2001 Ti). Cătălin Cedric Ghigea, campionul en titre al acestei categorii, a fost trădat de Fiat-ul 124 Abarth care a cedat tehnic pe prima urcare de concurs.

Prima manșă de concurs a fost întreruptă mai mult de o ora în urmă ieșirii în decor a lui Costi Stratnic. Pilotul Yacco Racing a luat startul pe uscat însă ploaia, ce și-a făcut între timp apariţia, a udat în întregime partea finală a traseului afectând considerabil aderenţa. Stratnic a ieșit în decor chiar la sosire, lovind cu BMW-ul sau de concurs mașina arbitrilor. Nimeni nu a suferit leziuni majore.

Următoarea etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop este programată să se desfășoare în weekendul 21-22 mai la Păltiniș.

Trofeul Râșnov a fost susţinut de partenerii principali ai evenimentului, Total Lubricants România, Service Auto Serus și Pro-X. Partenerii evenimentului: Silnef Security, Olmedo, Zizin - Ape Minerale Naturale, Cyclon Motorsport. Consiliul Local și Primăria Râșnov au fost partenerii oficiali.

Trofeul Râșnov a fost organizat de Auto Blic sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv și s-a desfăsurat cu sprijinul Poliţiei Rutiere Brașov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov și al Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Brașov.

Parteneri media: autorally.ro, Kiss FM, Zile și Nopţi

Foto: Rally Cow
Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss