Departe in frunte
Odata cu interecerea de ieri, Renault s-au distantat si mai mult de rivalii lor in ambele Campionate. Alonso a condus cursa de la un capat la celalalt si a redus ritmul pe ultima parte pentru a avea grija de pneuri si motor. Fisichella a fost afectat de penalizarea primita de la comisarii de cursa, care l-au inapoiat cu 5 locuri pe grila de start. Plecat de pe a noua pozitie cu mai mult carburant la bord decat Alonso, italianul nu a reusit sa-l infranga in pista pe Michael Schumacher, care i-a subtilizat locul al cincelea gratie unei strategii de realimentare cu o oprire mai putin. Totusi, Renault au plecat de la Monte Carlo cu 9 puncte castigate la Constructori fata de Ferrari si 6 puncte la Piloti fata de Schumacher.
Fernando Alonso: "Sa fiu sincer, am fost surprins de viteza lui Raikkonen dar am stiut ca trebuie sa imi controlez performanta si sa am grija de pneuri. Am parut a avea mai multe probleme cu uzura pneurilor spate decat competitorii nostri, dar am controlat situatia pentru a pastra cauciucurile in forma pana inainte de realimentari si sa imi construiesc un avantaj atunci cand am avut nevoie". Giancarlo Fisichella: "Mi-am pierdut sansa la un rezultat bun, ieri, dupa penalizarea din urma calificarilor. Cu strategia pe care am avut-o pentru monopost, a fost aproape imposibil sa fac ceva din pozitia a noua. Asa ca a trebuit sa fortez la maximum. Am fost incomodat de trafic pentru mare parte din cursa dar am putut totusi sa depasesc pe cativa".
Dragonul...
Probabil ca aceasta ar trebui sa fie noua porecla a lui Kimi Raikkonen. Numai "iceman" nu a fost finlandezul, dupa ce masina sa a scuipat fum si flacari cu doua ocazii la Monte Carlo. Incidentul l-a costat o posibila victorie, desi sansele la aceasta victorie au scazut considerabil in momentul in care Safety Car-ul a intrat in pista si Alonso si-a mentinut pozitia de lider dupa realimentarile celor doi. Mare pacat pentru Raikkonen si sper ca odata, acesta va avea placerea de a pilota un monopost mai fiabil. Montoya a fost insa la inaltimea situatiei si combinand necazurile celorlalti cu o cursa buna, si-a adus McLaren-ul pe locul 2.
Columbianul a declarat ca: "Sunt multumit cu rezultatul de azi. Asa cum se obisnuieste la Monaco, m-am luptat cu traficul si am pierdut prea mult timp in favoarea lui Fernando pentru a putea sa atac pozitia de lider. Masina a fost buna si cred ca am fi putut castiga astazi daca lucrurile mergeau mai bine pentru noi". Kimi Raikkonen: "Strategia noastra ar fi insemnat probabil ca as fi putut prelua conducerea dupa a doua serie de opriri la boxe, dar am pierdut cand a iesit Safety Car-ul. Apoi a fost un mic incendiu cauzat de scutul termic si acesta a fost sfarsitul cursei pentru mine. Este totdeauna dezamagitor sa abandonezi, atat pentru pilot cat si pentru echipa, dar este si mai greu atunci cand toti stiti ca aveti o sansa buna de a castiga".
Curse de recuperare
De departe, si in bine si in rau, pilotul acestui weekend a fost Michael Schumacher. Sambata, germanul a castigat Pole Position-ul in urma unui accident controversat, care a ruinat tururile rapide pentru mai multi piloti, printre care si Alonso si Webber, care aveau sanse sa bata timpul sau. La peste 8 ore, Schumacher a fost aspru penalizat pentru ceea ce aproape toata lumea Formulei 1 a vazut ca o manevra deliberata. Sustinand in continuare ca a fost vorba de un simplu incident, germanul a pornit de la boxele echipei Ferrari si, plecat de pe locul 22, a terminat pe 5, stabilind si cel mai rapid tur in cursa intre timp. Massa si-a compromis cursa inca din calificari, cand si-a infipt nasul monopostului drept in barierele Armco. Brazilianul a reusit sa ajunga de pe 21 pe 9, dar nu putut sa aduca nici un punct Scuderiei. Presiune, presiune.
"Sunt fericit sa ajung pe 5 pana la urma, desi am pornit de la boxe. Dar sunt inca dezamagit pe ce s-a intamplat ieri, in special in lumina performantei de azi. Am fost uimit de cat de dura a fost decizia comisarilor. Inteleg ca, din exterior, lucrurile ar parea putin ciudate, dar cand nu ai toate infromatiile nu poti acorda o judecata corecta. Faptele trebuie examinate intr-o maniera deschisa. Imi pare rau ca turul lui Fernando a fost ruinat, dar cu siguranta nu aceasta a fost intentia mea. La momentul acela, nu stiam unde este masina lui pentru ca nu mi s-a spus nimic la radio. Suntem doar in a saptea runda a Campionatului si inca mai e mult de luptat. Toata lumea a putut vedea astazi ca nu sunt genul care renunta", a declarat Michael Schumacher. "O cursa si, de fapt, un weekend, de care sa uit cat mai curand posibil. Am fost totdeauna impiedicat de trafic, reusind doar cateva tururi sa fortez la maxim dupa oprirea pentru realimentare. Masina a fost foarte buna, ca si pneurile Bridgestone. Acum trebuie sa intoarcem pagina si sa ne concentram pe urmatoarele curse, unde sunt sigur ca vom fi puternici", a adaugat Felipe Massa.
Pana la urma... tot Renault
Dupa prima serie de opriri la boxe in cursa de ieri, conducerea lui Alonso parea a fi serios contestata. Parea. Pentru ca dupa turul 32, rand pe rand, monoposturi au inceput sa pice afara din intrecere. Raikkonen, Webber si Rosberg au avut probleme cu racirea masinilor. Trulli si Klien cu hidraulica, respectiv cutia de viteze. Renault au castigat nu doar prin performanta si sange rece (Alonso) ci si prin fiabilitatea de neinfrant, desi nici ei n-au scapat fara o penalizare inainte de cursa de ieri (Fisichella). Rivalii lor au fost penalizati fie de comisari (Schumacher), fie de greseli (Massa), fie de mecanica monoposturilor, iar francezii au iesit invingatori combinand cu succes toate ingredientele victoriei.
Ce se mai poate zice pentru viitor? Urmeaza Marele Premiu al Regatului Unit al Marii Britanii de la Silverstone, unde toate echipele (mai putin Renault, care tin acum la constanta mai mult decat la performanta) vor forta la maxim. Este totul sau nimic. Pentru ca inca doua sau trei victorii Renault si soarta Campionatului pare decisa...
Axonn Echysttas