Analiza - Etapa a XI-a a Campionatului Mondial de Formula 1 - Franta

Publicat in: July 18, 2006, Vizualizari: 898

Michael Schumacher mai bate un record

Germanul tocmai a devenit ieri primul pilot din istoria Formulei 1 care sa castige de 8 ori pe acelasi circuit. Felipe Massa era cat pe ce sa asigure dubla, dar Alonso si Renault au reusit sa impiedice acest lucru prin viteza si strategie, expediindu-l pe brazilian pe locul 3.

"Un rezultat fantastic, sunt total sincer cand recunosc ca nu ma asteptam. Noi nu stiam cum va evolua cursa, in special pentru ca nu am putut face prea multi kilometri zilele precedente. Pentru aceste zece puncte, trebuie sa multumesc oamenilor excelenti din echipa si exceptionalilor nostri parteneri tehnici, incepand cu Bridgestone. Intregul pachet - monopost, motor, pneuri - a fost excelent astazi. Acum trebuie sa pastram acest ritm. Campionatul este departe de a se fi terminat si aceste doua puncte pe care le-am recuperat fata de principalii nostri rivali sunt foarte importante. Sper ca in curand vom putea recupera mai mult", a declarat dupa cursa Michael Schumacher. Coechipierul sau, Felipe Massa, a adaugat: "Cred ca acesta este un rezultat foarte bun pentru noi, desi bineinteles, as fi dorit sa imi pastrez locul doi. 248 F1-ul si pneurile Bridgestone au functionat mai bine decat ma asteptam, posibil din cauza gumei depuse gradual pe pista".

Renault au din nou toate motivele sa forteze

Cu siguranta, nu aceasta era rezultatul de vis pentru Renault, in Franta. Locurile 2 si 6 pentru Alonso si Fisichella i-au ajutat pe Ferrari sa micsoreze distanta in Campionatul la Constructori cu 5 puncte. Totusi, constructorul francez se bucura in continuare de un avans solid in ambele Campionate. In plus, la Hockenheim, in Germania, va debuta un sasiu imbunatatit iar Denis Chevrier a iesit la rampa cu declaratii despre V8-ul Renault, despre care a spus ca inca mai are suficient potential pentru dezvoltare.

Fernando Alonso: "Aceasta a fost o cursa lunga si grea pentru mine, dar in aceste circumstante, un rezultat perfect. Am intrat in aceasta cursa cu doua posibilitati strategice si odata ce am vazut ca Ferrari vor opri de trei ori, atunci am stiut ca vor fi dificil de depasit pe pista. Asa ca am ales sa ne bazam pe consistenta pneurilor si sa oprim doar de doua ori. Avand in vedere pozitia din care am pornit de pe grila de start, cred ca locul doi este tot ce as fi putut spera pentru ca stiam ca Michael a fost putintel mai rapid in acest sfarsit de saptamana - ca si la Imola sau Nurburgring. Atunci, toata lumea credea ca Michael va castiga toate cursele dupa doua victorii consecutive, dar noi am raspuns puternic. Sper ca putem face acelasi lucru si la Hockenheim peste doua saptamani". Giancarlo Fisichella: "Aceasta n-a fost o cursa prea buna pentru mine sa fiu sincer. Monopostul devenea tot mai greu de condus si din cauza granulatiei suferita de pneuri, nu am putut sa imi construiesc un avans fata de Ralf si de Kimi si sa raman in frunte. Sunt optimist pentru urmatoarele curse si increzator ca ne putem recapata avantajul".

Un pas mic pentru Ferrari, un pas mare pentru Campionat

Echipa din Maranello n-a avansat cu multe puncte in urma Marelui Premiu al Frantei. 2 la piloti in lupta lui Schumacher cu Alonso si 5 la constructori in lupta cu Renault. Dar nu in asta sta esenta victoriei. Ci in faptul ca dupa Indianapolis (unde Bridgestone au avut un mare avantaj), la Magny Cours, adica la Renault si Michelin acasa, majoritatea opiniilor in lumea curselor ii dadeau castigatori pe francezi, dar au fost italienii care au trecut primii linia de sosire in turul 70, prin 248 F1-ul pilotat de catre Michael Schumacher. Evident, aceasta este o puternica infrangere morala pentru Renault si un mare izvor de optimism pentru Ferrari (si pentru presa din peninsula deopotriva). Este pentru a doua oara in acest Campionat cand Ferrari dovedesc ca o victorie (Indianapolis, Imola) nu a fost doar o intamplare. Daca de asta data Scuderia reuseste sa isi pastreze avantajul, Campionatul va deveni cu siguranta mai spectaculos.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss