Ferrari castiga cu pilotul "gresit"
Victoria lui Massa a fost frumoasa, meritata si surprinzatoare deopotriva. Dar totusi, Ferrari au castigat practic cu pilotul gresit. Nu ca n-ar fi fost vina lui Schumacher... in urma greselilor germanului din calificari si cursa, Massa chiar poate fi aplaudat ca si-a dominat ilustrul coechipier! Totusi, toate acestea nu-i ajuta pe Ferrari si Michael Schumacher cu nimic in lupta pentru recapatarea Titlului la Piloti.
Felipe Massa: "Astazi a fost o zi incredibila pe care nu o voi uita niciodata. Obtinerea primei mele victorii, mai ales cu Ferrari, este un moment istoric si ma voi gandi la toata lumea care m-a ajutat sa ajung aici - familia mea, prietena mea si prietenii mei si toti care mi-au daruit taria de a indeplini acest obiectiv. Echipa a fost senzationala si mi-au dat masina perfecta cu care sa castig. Sunt foarte emotionat si foarte fericit". Michael Schumacher: "Inainte de toate, as dori sa il felicit pe Felipe, care a facut din nou o treaba fantastica, meritand victoria. Evident, weekend-ul acesta lucrurile nu au mers bine pentru mine. Pentru un motiv anume, in a doua parte a cursei, monopostul nu a mai functionat atat de bine ca si in decursul antrenamentelor de vineri, incepand sa aiba un comportament destul de nervos si faptul ca aveam mai mult combustibil la bord m-a afectat intr-un mod negativ, ca si greseala mea din virajul 8 dealtfel. Pe deasupra, setul de pneuri pe care l-am avut la dispozitie in ultima parte a cursei nu s-a comportat la fel de bine ca precedentul si s-a si deteriorat mai repede. Astazi, am pierdut doua puncte in Campionatul la Piloti dar cred in continuare ca pot castiga Titlul".
Renault bat pronosticurile
Dupa interzicerea amortizoarelor de vibratii, tot mai putina lume parea sa se astepte la un rezultat pozitiv din partea echipei franceze in decursul Marelui Premiu al Turciei. Renault au primit o lovitura serioasa la debutul cursei, cand Fisichella si-a sucit monopostul si a cauzat un accident in lant care a rezultat intr-o serie de opriri la standuri pentru mai multe masini avariate, inclusiv Renault-ul italianului. Totusi, echipa sa a aplaudat gestul, dat fiind ca Fisichella s-a sacrificat pentru a nu-l lovi pe Alonso.
"Am fost mult in spatele celor de la Ferrari atat in cele trei sesiuni de antrenamente cat si in timpul calificarilor, dar trebuia sa fim increzatori ca situatia se va imbunatati - si am demonstrat ca am avut dreptate sa fim increzatori. A fost o cursa normala, fortand la limita pana in momentul in care totul s-a rezumat la pozitia pe pista, nu doar viteza. Monza va fi probabil cel mai greu de castigat, date fiind caracteristicile masinii Ferrari. Am facut un pas bun pentru sansele mele in Campionat si ne asteptam sa mai avem zile bune intre acum si sfarsitul sezonului", a declarat Fernando Alonso. "Pana la urma, a fost o cursa buna pentru mine si am aratat ca sunt rapid si ca masina este de asemenea rapida. Performanta noastra a fost mai aproape de Ferrari in cursa decat in calificari, si cred ca putem fi destul de increzatori pentru cursele urmatoare. Conducem in continuare Campionatele si trebuie sa marim diferenta in urmatoarele saptamani", a completat Giancarlo Fisichella.
4 curse, 12 puncte
Cel putin in ceea ce priveste titlul la Piloti, mingea este din nou in terenul celor de la Ferrari. In cele doar 4 curse ramase pana la final, Scuderia si Michael Schumacher vor trebui sa forteze la maxim pentru a obtine un avans mediu fata de Alonso de 3 puncte / etapa (spaniolul avand acum un avans de 12 puncte in clasament). La Constructori lucrurile sunt insa mult mai fragile, Renault avand un avantaj de doar 2 puncte, care in clipa de fata pare extrem de efemer. In ceea ce priveste raportul de forte, lucrurile sunt clare in continuare: 248 F1-ul echipei din Maranello reprezinta in clipa de fata cea mai redutabila forta, si sub mainile unui pilot iscusit, va fi pachetul favorit pe orice pista.
Axonn Echysttas