Analiza - Etapa a XVI-a a Campionatului Mondial de Formula 1 - China

Publicat in: October 2, 2006, Vizualizari: 1661

Ferrari scapa cu basmaua curata

Ferrari au fost la un pas de necaz in China. Felipe Massa a avut probleme cu propulsorul si, colac peste pupaza, pneurile Bridgestone s-au comportat groaznic in calificari. Pornit de pe locul 6, Michael Schumacher a abordat situatia cu stoicism si incredere si a castigat o cursa in care putini i-ar fi dat sanse.

"Sunt atat de fericit! Doresc sa multumesc echipei pentru acest rezultat, caci au facut o treaba fantastica. Dupa start, am fost surprins sa aflu ca pot sa ma tin dupa cei dinaintea mea, ceea ce a fost mai bine decat ma asteptam. Momentul crucial al cursei a venit cand am facut schimbarea la pneuri de uscat. Stiam ca chiar daca Fisichella reusea sa ramana in fata mea dupa schimbarea sa, voi avea sansa de a-l depasi in primul viraj deoarece va avea probleme cu temperatura pneurilor si asta s-a si intamplat. Acum ne indreptam spre Suzuka, o pista pe care o iubesc. Dar este dificil sa fac vreo predictie si ca de obicei, performanta pneurilor va fi cruciala", a declarat Michael Schumacher. "Am fost foarte rapid pe tot parcursul cursei, atat pe pista umeda cat si cand era in uscare. Poate a fost putin riscant sa trec pe pneuri de uscat putin mai devreme, dar odata ce au atins temperatura corecta, am fost printre cei mai rapizi de pe pista. E pacat de ce s-a intamplat cu Coulthard", a comentat Felipe Massa, care a abandonat dupa ce s-a ciocnit cu scotianul de la Red Bull.

Oportunitate ratata

Renault au pierdut cea mai buna ocazie de a da o lovitura decisiva celor de la Ferrari. Desi la Constructori au trecut inapoi in fata Scuderiei, Renault si Fernando Alonso au pierdut avantajul tocmai in clasamentul in care erau cei mai puternici, cel la Piloti.

"Aceasta a fost o cursa dificila pentru echipa pentru ca am pierdut o oportunitate foarte buna astazi. Mi-am construit un avans bun in primele 20 de tururi, dar pneurile din fata erau uzate puternic si in conditiile din pista era dificil de pilotat pentru ca se usca foarte greu. Am luat decizia sa schimbam cauciucurile din fata cu o pereche noua si a fost o greseala. Fisi si Michael, care au pastrat toate cele 4 pneuri au fost mult mai rapizi. Asa ca a fost o zi rea, dar este o lupta fantastica pentru Campionat si ma indrept spre Japonia simtindu-ma increzator. Am avut cea mai rapida masina astazi si mai avem doua sanse bune de castiga. Cred ca o putem face", a comentat Fernando Alonso, inarmat cu optimismul sau traditional. "Aceasta a fost o cursa buna pentru mine - si un rezultat bun pentru mine si echipa. Dupa ce am vazut cum s-a comportat masina astazi, stim ca avem performanta de a castiga ambele titluri, incepand de saptamana viitoare in Japonia", a adaugat Giancarlo Fisichella.

Presiunea creste

Mai sunt 2 curse, care vor fi inghesuite in 3 saptamani. In 20 de zile numarand de acum, vom sti cine sunt Campionii. Peste doar 4 zile, Formula 1 va rasuna in insulele Japoniei, in decursul antrenamentelor de vineri. Atat pentru Renault cat si pentru Ferrari, mizele sunt enorme. Dar din punct de vedere moral, pe Renault presiunea este si mai mare. Sunt Campionii en-titre si au fost la conducere peste 83% din acest sezon. Infrangerea pentru ei ar fi cea mai dureroasa.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss