Avancronica - Etapa a V-a a Campionatului Mondial de Formula 1 - Europa

Publicat in: May 7, 2006, Vizualizari: 2033

Marele Premiu al Europei

Se anunta o cursa cu spectacol maxim, in care duelul Fernando Alonso - Michael Schumacher, din urma cu doua saptamani, are toate sansele de a fi reeditat, dar de asta data, pe o pista unde depasirile sunt posibile in destule locuri. Cursa nu ar trebui sa aduca nici o surpriza din punct de vedere meteorologic, prognoza fiind prielnica intrecerii.

Renault incepe din frunte

Fernando Alonso a reusit o performanta de senzatie in calificari, reusind sa-si aduca monopostul R26 in Pole Position pentru cursa de maine. Ba chiar mai mult decat atat, spaniolul a fost singurul pilot care a reusit sa coboare sub bariera de 1 minut si 30 de secunde pentru un tur de pista la Nurburgring. Aceste lucruri ar indica in mod normal ca maine, obtinerea victoriei ar fi o chestiune de rutina pentru pilotul de la Renault. Dar de fapt, este mult mai probabil ca Alonso a fost pus sub mare presiune de catre cei de la Ferrari si ca strategia sa in cursa va fi putin deosebita fata de lucrurile cu care ne-au obisnuit Renault pana acum. Despre Fisichella nu se poate zice prea mult: a avut parte de inca o sesiune de calificari dezastruasa, de asta data Jaques Villeneuve aflandu-se aparent la radacina problemei, fostul Campion Mondial incomodandu-l pe italian in timpul unui important tur cronometrat (la finalul sesiunii) totul sfarsindu-se intr-un loc 13 pe grila de start pentru al doilea pilot Renault.

"Am avut un tur foarte bun azi. Am incercat ceva putin diferit cu abordarea calificarii si se pare ca a mers bine asa ca sunt foarte multumit sa fiu in Pole pentru prima data in acest an. La cursele anterioare am avut probleme cu traficul sau incarcatura de combustibil, dar astazi totul a mers ca pe roate si asta mi-a facut treaba mai usoara. Ferrari-urile par competitive asa ca sa vedem ce ne aduce cursa de maine", a declarat Alonso, care s-a indoit mult de consistenta performantei Scuderiei la cursa precedenta, facand aluzie la varful de anul trecut, cand Ferrari au fost foarte competitivi, tot la Imola, dar au esuat sa puna sub amenintare echipa constructorului francez in restul sezonului. Din nefericire pentru spaniol, anul acesta aduce o alta situatie. Giancarlo Fisichella a fost, evident, frustrat: "Sunt foarte nervos, dupa cum s-a si putut vedea la televizor in dupa-masa aceasta. Pentru mine, comportamentul lui Villeneuve a fost inacceptabil. Ca piloti, stim ca daca te afli in turul de instalare, trebuie sa faci loc celor care sunt in turul cronometrat. Dar Villenuve nu s-a dat la o parte si m-a tinut tot drumul pana la sectorul final si am pierdut foarte mult timp". Canadianul de la BMW Sauber a declarat dupa calificari ca: "Giancarlo Fisichella a parut a fi foarte suparat si nu sunt sigur exact ce s-a intamplat. Am crezut ca sunt inaintea lui si in timp ce incercam sa ii fac loc, poate l-am incetinit putin, dar nu am crezut niciodata ca e atat de aproape de mine. O sa merg sa vorbesc cu el pentru ca nu am facut-o intentionat".

Intentionat sau neinteintionat, Jaques Villeneuve a fost penalizat cu 1 loc de catre comisarii de cursa pentru ca l-a incomodat pe Fisichella si va porni maine de pe pozitia a 9-a, ci nu de pe locul 8 castigat initial. In urma acestei penalizari, are de profitat Montoya, care avanseaza pe fosta pozitie a canadianului.

Ferrari confirma

Multe semne de intrebare au existat pe parcursul ultimelor 13 zile cu privire la performanta reala a Scuderiei. A fost Imola o exceptie, ca si anul trecut? Pot Bridgestone aduce un pneu competitiv la Nurburgring unde Michelin pareau atat de puternici? Cum vor face fata motoarele uzate ale echipei? Dar cele mai multe intrebari au atacat consistenta rezultatului din Marele Premiu al statului San Marino. Si multe din aceste intrebari s-au spulberat de zidul solid al performantei lui Michael Schumacher si Felipe Massa in antrenamente si apoi in calificari, unde cei doi au castigat pozitiile 2 si 3. In fiecare sesiune a weekend-ului, viteza de varf inregistrata i-a apartinut germanului, chiar si in calificari. Si indiferent ca Pole Position-ul i-a scapat printre degete, s-ar parea ca Ferrari au mai mult combustibil la bord decat Renault-ul lui Alonso.

"Sunt bucuros sa fiu pe prima linie a grilei. Am fost puternici tot weekend-ul asa ca putem fi optimisti in legatura cu intrecerea de maine. Nu ma surprinde sa vad un Renault in Pole dar cred ca avem o sansa puternica sa luptam pentru victorie. Naturalmente, strategia va fi de importanta vitala. Cred ca vom vedea o cursa foarte stransa pentru primul loc si, dupa cum stiti, imi place lupta", a declarat Michael Schumacher. "Al treilea loc e un bun punct de pornire si sunt multumit cu performanta mea de azi. Pachetul nostru functioneaza foarte bine pe aceasta pista asa ca sunt increzator pentru cursa de maine, cand sper sa-mi imbunatatesc performanta de la Imola. Nu sunt surprins sa fim competitivi si aici la Nurburgring, pentru ca 248 F1-ul s-a dovedit puternic chiar de la inceputul sezonului", a completat Felipe Massa. Directorul tehnic al Scuderiei, Ross Brawn, este de parere ca Alonso are mai putin combustibil la bordul monopostului sau decat cele doua Ferrari-uri: "Voi fi surprins maine daca au mai mult carburant. Cred ca in ultimele curse au avut prea mult combustibil si este evident ca si-au schimbat modul de abordare aici".

Honda pentru prima oara in afara top 3-ului

Button nu a reusit sa se califice "decat" al 6-lea pe grila de start, dupa ce in cursele de pana acum a fost perpetuu in primii trei. Pentru prima oara de la inceputul sezonului, coechipierul sau brazilian a reusit sa-l infranga in calificari (locul 4 pentru Barrichello) si acest lucru este poate un semn ca Rubens incepe in sfarsit sa se acomodeze cu monopostul RA106.

Rubens Barrichello: "Sunt foarte multumit cu locul 4 pe grila de start. Este inca o demonstratie a cat de buna este masina si echipa si ca facem progrese reale. Cred ca avem o buna strategie de cursa". Jenson Button nu a fost multumit de performanta sa: "Nu am putut obtine un echilibru bun, ceea ce este destul de normal pentru mine pe aici! Am blocat una din roti in virajul 1, lucru care nu m-a ajutat in ultima mea incercare, dar nici nu m-a costat mult, probabil n-ar fi fost nici macar un loc".

McLaren din nou cu rezervoarele cele mai pline?

Echipa britanica se afla la Marele Premiu de casa al motoristului lor, Mercedes. Dar nici Kimi Raikkonen si nici Juan Pablo Montoya nu au atacat cu adevarat Pole Position-ul. Cei doi vor porni maine de pe pozitia a 5-a respectiv a 9-a de pe grila de start. Acest lucru indica faptul ca, asa cum ne-au obisnuit si in cursele trecute, McLaren vor lua startul cu cea mai mare cantitate de combustibil din top 10 si vor incerca sa profite de opririle la boxe pentru a castiga locuri.

Kimi Raikkonen: "Sunt multumit cu rezultatul de azi caci nu am fost prea incantati de echilibrul masinii in sesiunile de antrenamente de vineri, dar azi a fost mult mai bine si am fost capabil sa fortez si sa exploatez monopostul la maxim. Sunt increzator ca vom fi cu siguranta competitivi maine, dar este totdeauna greu de spus pana nu vedem cum se dezvolta strategiile". Montoya s-a alaturat grupului nemultumitilor de echilibru: "Acesta nu a fost un tur prea bun pentru mine din cauza ca ma luptam putin cu setarea monopostului. A trebuit sa schimbam destul de multe ca sa imbunatatim manevrabilitatea pe parcursul antrenamentelor, ceea ce a dus la un compromis. Totusi, performanta noastra in cursa este puternica in general".

Jarno Trulli intoarce roata

Dupa o serie interminabila de probleme tehnice, italianul de la Toyota a parut ieri a fi din nou victima soartei, cand in antrenamente nu a putut rula decat cateva tururi din cauza unor vibratii aparute la partea din fata a monopostului. Dar Trulli a reusit sa prinda locul 7, gratie unui timp bun in calificari: "In primul rand, trebuie sa multumesc echipei si mecanicilor, pentru ca ieri am avut o problema pe care nu am putut-o rezolva in timpul antrenamentelor. Au muncit cu totii in timpul noptii pentru a schimba sasiul astfel incat sa-mi dea o sansa de a alerga si a evita orice probleme", a comentat Trulli.

Williams victima fiabilitatii Cosworth... din nou

Este pentru a treia oara in doar cinci curse cand motoarele Cosworth joaca feste echipei britanice. Dupa cum era de asteptat, motoristul independent nu poate face fata ritmului de dezvoltare al marilor constructori din Formula 1. Mark Webber si Nico Rosberg vor porni amandoi maine din capatul din  urma al grilei de start. Totusi, Webber a reusit un loc 9 in calificari pe cand Rosberg a prins abia locul 12.

O cursa greu de anticipat

Maine depasirile vor avea cu siguranta un rol determinant, la fel si startul. Alonso are toate sansele la un start bun, luand in considerare faptul ca R26-le este probabil campionul pornirilor de pe loc. Dar cel care are nevoie cel mai mult de un inceput bun de cursa este de fapt Michael Schumacher, care a luptat astazi pentru Pole. Lupta pare a se fi concentrat in aceste ultime 2 saptamani in jurul a numai doua echipe: Renault si Ferrari. Situatia s-a inversat insa fata de anii precedenti, iar acum Ferrari sunt cei care alearga dupa Renault in Campionate. Cantitatea de combustibil din rezervoarele celor 3 monoposturi din fruntea grilei de start se va dovedi hotaratoare pentru destinul cursei. Daca Alonso a reusit sa obtina Pole-ul cu mai mult combustibil decat Schumacher, cursa ar putea fi a sa. Insa daca Bridgestone reusesc sa pastreze un nivel inalt de performanta in timpul cursei, atunci septuplul Campion Mondial poate spera la o reeditare a succesului de la Imola.

Nimeni nu ar trebui sa-i lase insa afara din lista de favoriti pe Honda si McLaren. Kimi Raikkonen a obtinut locul al treilea la San Marino plecat dintr-o pozitie mai proasta si, in general, McLaren au dovedit ca pot fi foarte consistenti in cursa. Din partea celor de la Honda totusi nu ne putem astepta la surprize prea mari, dar nu ar fi exclus ca vreunul dintre pilotii constructorului nipon sa se intercaleze in lupta pentru locurile 2 sau 3.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss