Publicat in: July 16, 2006, Vizualizari: 1954
Ferrari si Bridgestone
Dubla Ferrari in calificari. Si cu asta, si un rezultat foarte bun pentru Bridgestone, care si-au infipt 16 cauciucuri in primele 20: este vorba de cauciucurile lui Michael Schumacher, Felipe Massa, Jarno Trulli si Ralf Schumacher. Intre ei, pe 3, se afla cele 4 Michelin-uri ale lui Alonso. Dupa calificari, echipele s-au intrecut in a remarca faptul ca pneurile constructorului nipon au fost foarte rapide pe un singur tur, dar multi (mai ales Renault) au fost sceptici cu privire la performanta acestor cauciucuri pe durate lungi. Ferrari sunt increzatori ca au ales arma corecta pentru cursa, dar dupa ce in antrenamente nu au reusit mare lucru, e oarecum logica intrebarea: de unde au scos timpii aceia din calificari? Este posibila o strategie cu trei opriri la boxe? Probabil ca cei doi de la Ferrari sunt mai usori la rezervoare decat Renault-urile. Oricum, Scuderia se pare ca doreste sa ne contrazica si sa ne dovedeasca pentru a doua oara acest sezon ca un Mare Premiu castigat nu a fost o exceptie (vedeti cazul Imola - Nurburgring).

Michael Schumacher:
"Sunt foarte fericit! Pole position cu Felipe pornind alaturi de mine - nu putem cere pentru mai mult! Trebuie sa recunosc ca sunt putin surprins de rezultat, in special in lumina faptului ca am pornit calificarea fara prea multe informatii, din cauza problemelor avute in antrenamentele de dimineata. Vreau sa multumesc tuturor mecanicilor, care au facut o treaba fantastica in a repara masina. Si Bridgestone-urile functioneaza foarte bine. Tinta noastra pentru maine este evidenta: sa castigam". Felipe Massa:
"Dimineata aceasta am avut o problema cu ambreiajul, pe care echipa a fost capabila sa o repare, dar numai inainte de inceperea calificarilor. Un mare multumesc mecanicilor. Pentru maine, a avea pneuri noi pentru cursa va fi un avantaj mare asa ca va fi interesant sa vedem cine va avea acest avantaj. In antrenamente am fost competitivi pe pneuri uzate si sper ca ne putem mentine viteza maine in temperaturi inalte pe parcursul multor tururi, pentru a putea ramane in frunte".
Renault si MichelinLocurile 3 si 7 pe grila de start pentru Renault nu sunt ceea ce s-ar fi asteptat de la echipa constructorului francez de automobile la Marele sau Premiu de casa. Totusi, Flavio Briatore mizeaza pe pneurile Michelin si, dupa calificari, a declarat ca acestea vor avea cel mai probabil un avantaj in cursa. Consistenta este cuvantul cheie pentru ziua de maine. Cele doua monoposturi Renault sunt probabil pornite pe strategii diferite si, Fisichella cel putin, aproape cu siguranta, cara mai mult combustibil decat Ferrari-urile din fruntea grilei de start. Alonso este fortat sa ia un start bun si eventual sa incerce sa castige pozitii sau macar sa mentina contactul cu cele doua 248 F1-uri pana la opririle pentru realimentare.
"Sunt multumit cu locul al treilea, pentru ca dupa Indianapolis cred ca este important pentru mine sa fiu intre primii in calificari. Stiam ca Ferrari vor fi foarte competitivi pe un singur tur, dar am facut maximum posibil astazi si ma simt increzator pentru cursa. Conditiile au fost foarte fierbinti si ne asteptam la temperaturi similare pentru maine, asa ca trebuie sa vedem cum evolueaza performanta pneurilor - dar pana acum, Michelin-urile au parut consistente pe durate lungi", a declarat Fernando Alonso.
"Am lucrat pentru intrecere pe toata durata weekend-ului si sunt increzator ca am monopostul setat bine pentru cursa. Am avut ceva comportament subviratoriu pe tot parcursul calificarilor de care nu am putut sa scapam si asta m-a costat cu siguranta timp. Dar pana la urma, viteza in cursa este ceea ce conteaza si cred ca suntem intr-o pozitie puternica cu consistenta pneurilor noastre Michelin", a adaugat Fisichella.
O lupta psihologicaCum se vor comporta cauciucurile celor doi producatori in probabilele conditii fierbinti de la Magny Cours? Granularea si erodarea puternica vor fi doua probleme care vor avea un cuvant foarte greu de spus soarta intrecerii, dar atat Renault, cat si Ferrari, afirma ca au pneul potrivit. Cursa va dezvalui adevarul. Intrecerea de maine va fi si o intrecere la nivel psihologic. Dupa ce au fost batuti fara drept de apel la Indianapolis, daca Renault pierd chiar la ei acasa, va fi nu numai o puternica lovitura morala, dar vor si trebui sa se gandeasca in cel mai serios mod posibil la viitorul Campionatului. Ferrari par a fi din nou echipa de varf iar Bridgestone sunt, cel putin pe pneuri proaspete, invingatori la Magny Cours.
Axonn Echysttas