Publicat in: August 5, 2006, Vizualizari: 1698
Marele Premiu al UngarieiHungaroring este una dintre cele mai inguste piste de pe parcursul calendarului competitional si de asemenea, asfaltul circuitul are o aderenta foarte scazuta. Din aceste motive, depasirile sunt foarte riscante si greu de realizat. Comisarii au taiat in carne vie, penalizand cu cate 2 secunde timpii din calificari ai lui Fernando Alonso si Michael Schumacher, motiv pentru care cei doi rivali vor porni maine de undeva din mijlocul plutonului si vor avea o misiune foarte dificila incercand sa ajunga in frunte pe un circuit de acest fel.
Un Pole meritat pentru RaikkonenMcLaren isi continua panta ascendenta, asa cum obisnuiesc ei sa o faca la finele unui sezon. Raikkonen a inhatat Pole-ul iar coechipierul sau este pe un loc 4 destul de bunicel. Din declaratiile acestora, se pare ca sunt destul de optimisti si in ceea ce priveste strategia, asa ca prima victorie in acest an a unei echipe alta decat Ferrari sau Renault, devine maine posibila, chiar probabila.
"Masina a fost rapida tot weekend-ul si sunt increzator ca am facut o alegere excelenta cu pneurile noastre Michelin. Cred ca avem o masina foarte puternica pentru maine si astept cursa unde avem toate sansele sa castigam. Munca pe care am desfasurat-o in teste a facut diferenta si a imbunatatit pachetul nostru pe parcursul ultimelor doua weekend-uri", a declarat Kimi Raikkonen.
"Sunt foarte multumit cu rezultatul pentru ca in general a fost o sesiune de calificari excelenta. Rezultatele sunt stranse dar avem o masina buna pentru cursa, asa ca sunt destul de surprins ca suntem atat de sus. Cea mai mare putere a noastra maine va fi consistenta pneurilor asa ca ma astept la o cursa foarte competitiva", a adaugat Pedro de la Rosa.
Ferrari dezamagitiMichael Schumacher si-a dat cu stangu-n dreptul fix cand avea cea mai mare ocazie a acestui sezon de a da o serioasa lovitura ambitiilor lui Alonso la pastrarea titlului de Campion Mondial. Desi s-a calificat cu 3 locuri mai sus decat spaniolul si va porni cu 4 locuri mai sus, de pe 11, datorita penalizarii lui Button cu 10 locuri, septuplul Campion Mondial nu va avea o cursa usoara. Felipe Massa a scapat stindardul Ferrari cand a franat prea tare in primul viraj si a luat prea larg ultimul viraj din ultimul sau tur cronometrat. Totusi, locul sau 2 ii da sansa de a-l ataca pe Raikkonen in primele tururi sau de a ramane in urmarirea finlandezului si a victoriei (ar fi prima din cariera sa).

Felipe Massa:
"Poate as fi putut fi in Pole, dar am avut putintel trafic chiar din momentul in care am iesit de pe linia boxelor, pentru a ma pregati sa imi incep turul cronometrat. Acest lucru a insemnat ca pneurile mele nu erau in temperatura, mai ales cand am intrat in primul viraj. In afara de asta, sunt multumit cu pachetul pe care il am. Am muncit bine in ultimele doua zile, setand masina si incercand sa scoatem maximul din pneurile Bridgestone". Michael Schumacher:
"Locul unsprezece a fost cel mai bun lucru la care puteam spera, avand in vedere penalizarea primita de la comisari. Macar inseamna ca voi porni de pe partea curata a pistei. Sper sa am un start bun si sa recuperez cateva locuri".
Renault si mai dezamagitiChiar si fara penalizari, Renault n-o duc bine. Fisichella va porni abia de pe 8 iar Alonso de pe 15, dar nici unul nu ar fi avut probabil sanse la Pole Position: per ansamblu, timpii lor nu au fost competitivi weekend-ul acesta. Echipa pare a fi in continuare pe o panta descendenta.

Giancarlo Fisichella a declarat ca:
"Sunt pe partea curata a pistei pentru start si ma simt foarte pozitiv pentru maine - mult mai mult decat in ultimele cateva curse. Masina devine tot mai buna cu fiecare tur pe care-l facem acest weekend asa ca ma astept la o cursa distractiva". Fernando Alonso a comentat:
"Aceasta a fost o sesiune de calificari foarte neobisnuita pentru mine, dar totul a mers bine. Este pacat ca am pierdut pozitii cu penalizarea. Nu a schimbat nimic pentru mine, in afara de locul din care pornesc, dar cu Michael penalizat de asemenea, nu am pierdut atat de mult".
Feriti-va din calea CampionilorSe anunta o cursa spectaculoasa, tocmai pentru ca principalii protagonisti ai Campionatului sunt aruncati undeva prin mijlocul grilei de start. Intre ei, piloti mai mult sau mai putini experimentati ai echipelor mai lente. Startul va fi deci o mare si grea incercare, si in primul viraj pe o pista atat de ingusta, nu incap prea multe masini. Asa ca, grija mare Schumacher, grija mare Alonso, sa nu va incheiati cursa in vreun acrosaj inutil cu vreun pilot oricum fara de sanse in lupta pentru Titlu. Dupa aceea, batalia poate incepe si depasirile vor fi vitale, pentru ca inainte de opririle la standuri se poate pierde foarte mult timp blocat in spatele pilotilor mai lenti. Si daca tot vorbim de opriri la standuri, cam cum se prezinta strategiile? McLaren par foarte increzatori deci este posibil sa fie intr-o situatie ceva mai buna decat erau la Hockenheim cand Raikkonen avea doar 10 tururi de carburant in rezervor. La Ferrari, Felipe Massa pare a avea o incarcatura similara cu a finlandezului din Pole Position si este dificil de spus care dintre ei va intra primul maine pentru realimentare si schimb de pneuri. Probabil Massa. Cat despre Schumacher si Alonso: imposibil de zis. Dat fiind ca nu au participat in ultima mansa a calificarilor, Ferrari si Renault vor putea sa adauge oricat carburant doresc in rezervoarele celor doi. Un lucru este aproape sigur: va fi mult combustibil, pentru ca o strategie cu o oprire tarzie va fi cruciala in recuperarea de locuri. O strategie cu o singura oprire la boxe nu poate fi exclusa, dar este totusi improbabila...
Axonn Echysttas