Publicat in: September 10, 2006, Vizualizari: 1883
McLaren din nou in frunteChiar daca anul asta au fost departe de asteptari si nu au castigat nici o cursa, McLaren mai sar din cand in cand cu ocazionala surpriza, de fiecare data prin Kimi Raikkonen, omul care astazi a luat Pole Position-ul dupa un tur pe care el insusi il considera incomplet. Acest lucru ne lasa sa ne intrebam oare care ar fi fost diferenta dintre el si Schumacher daca turul ar fi fost perfect. Sunt maine sanse pentru prima victorie McLaren, chiar la Ferrari acasa? Greu de crezut...

Kimi Raikkonen:
"Un weekend bun pentru noi pana acum. Sunt multumit sa fiu in Pole Position si nici macar nu a fost un tur perfect, caci am avut doua momente mai tensionate in curba Ascari. Nu am fost aici la teste saptamana trecuta, dar echipa a facut o treaba fantastica si avem un pneu foarte bun de la Michelin". Pedro de la Rosa: "O calificare foarte buna pentru Kimi, echipa si pentru mine. Am avut noroc sa nu am trafic in decursul tentativelor mele. Echilibrul monopostului a fost excelent chiar si cu configuratia actuala in care am avut o apasare aerodinamica mai scazuta. Ma astept la o cursa puternica maine".
Ferrari la ei acasaPentru Ferrari, zicala "nu e nicaieri ca acasa", are mai mult sens decat pentru oricare alta echipa. La Imola sau la Monza, tribunele rosii, pline de fanii devotati ai celei mai vechi echipe din Formula 1, fac orice cursa pe teren propriu un deliciu pentru tot personalul Scuderiei. Intampinati si tratati ca niste eroi, indiferent de rezultatul cursei, cei de la Ferrari vor dori o victorie la Monza nu numai pentru a-si rasplati fanii, ci si pentru ca o victorie, sau poate chiar o dubla, este un lucru vital in lupta pentru ambele Campionate. Important este ca intre Schumacher si Alonso sa fie cat mai multi piloti. Lucru care a primit un ajutor serios, cand Alonso a fost penalizat cu 5 locuri pe grila de start (dupa ce comisarii de cursa i-au dat castig de cauza lui Felipe Massa care l-a acuzat pe spaniol ca i-a compromis turul de calificare ruland pe pista prea incet).
"Masina a functionat bine, puternic si consistent si ma aflu intr-o pozitie buna. Ar fi fost dragut sa fiu in Pole aici acasa in fata tifosilor dar am ratat la mustata cu doar doua miimi... insa maine este ziua cea mai importanta. Sunt de asemenea fericit pentru Nick, caci este dragut sa vad un alt german pe "podiumul" calificarilor", a declarat Michael Schumacher. "Locul al patrulea nu este atat de rau, dar este pacat ca nu am putut sa exploatez tot potentialul care mi-a fost pus la dispozitie. In timpul ultimei mele tentative, am fost incetinit de catre Alonso care era in turul sau de incalzire. Am pierdut cel putin trei zecimi! Este pacat, pentru ca ma simteam capabil sa ajung pe prima linie a grilei de start", a adaugat Felipe Massa.
Renault din linia a cinceaAlonso pornind de pe 10 cu siguranta nu era in planul de lupta al celor de Renault. Din cauza penalizarii date de catre comisari Campionului Mondial en-titre, Fisichella si Alonso vor porni maine in cursa de pe locurile 9 si 10, fiind pentru Renault cea mai slaba combinatie pe grila de start din acest sezon. Intr-un moment in care se gruparea constructorului francez se chinuie sa isi pastreze locul fruntas in Campionatul la Constructori, ghinioanele zilei de sambata au venit ca o lovitura de gratie. Fernando Alonso se vede pus in fata unei sarcini cu care este mai putin obisnuit: sa revina din pluton catre pozitiile fruntase. Spaniolul este constient ca trebuie sa se zbata la maximum pentru a-l impiedica pe Schumacher sa scada prea mult diferenta in Campionatul la Piloti.

Fernando Alonso a declarat dupa calificari ca:
"Evident, pana m-a costat sansa de a lupta pentru Pole, cu avariile pe care le-a cauzat la eleronul spate al masinii. Dar am avut aceasta problema pe un circuit pe care suntem competitivi asa ca putem recupera pozitii in cursa. Stim ca performanta noastra in conditii de cursa este extrem de inalta. Per total, odata ce avariile vor fi reparate in decursul noptii, cred ca putem avea o cursa foarte puternica". Giancarlo Fisichella a fost optimist, desi nu s-a calificat deloc stralucit: "Masina devine tot mai buna pe distante lungi multumita pneurilor Michelin si stim ca vor fi de o mare importanta in cursa. Am avut un echilibru cam inconsistent in decursul tururilor mele rapide si in ultima parte a calificarilor, dar acest lucru nu m-a costat prea mult timp. Calificarile de azi au fost concentrate mai mult pe cursa decat pe viteza pe un singur tur, iar acest lucru ma face sa ma simt optimist ca putem recupera pozitii maine".
Inversare de roluriIn Campionatul la Constructori vom avea aproape cu siguranta parte de o rasturnare de situatie la finalul cursei de maine. Pentru prima oara de la inceputul Campionatului, Renault nu vor mai fi lideri, ci vor deveni cei care trebuie sa-i prinda din urma pe Ferrari. In ceea ce priveste strategia de cursa, la Monza, Ferrari sunt renumiti pentru capacitatea cu care pot intoarce chiar si cea mai neprielnica situatie in favoarea lor. Necunoscuta in jocul strategiilor este Kimi Raikkonen si echipa McLaren. Daca despre Nick Heidfeld se poate zice ca s-a calificat aproape sigur cu putin combustibil la bord, finlandezul de la McLaren ar putea avea o strategie castigatoare. Totusi, daca e sa comparam performanta Scuderiei din testele de saptamana trecuta cu ce au aratat astazi, rezulta ca diferenta dintre ei si adversari a scazut mult. Prea mult. Deci, o explicatie s-ar putea gasi in rezervoarele de carburant ale lui Michael Schumacher si Felipe Massa, care este posibil sa se opreasca mai tarziu decat Alonso si Raikkonen (Fisichella si Pedro de la Rosa lasa impresia ca au abordat o tactica mai deosebita la Monza, poate chiar una bazata pe doar o oprire pentru realimentare si schimb de pneuri).
Axonn Echysttas