Avancronica Marelui Premiu al Braziliei

Publicat in: November 11, 2015, Vizualizari: 30

Compoziţia medium P Zero Alb și cea soft P Zero Galben au fost nominalizate pentru Marele Premiu al Braziliei din acest an: cea mai populară combinaţie a sezonului, a fost selectată pentru a noua și ultima dată în 2015.



Brazilia are unul dintre tururile cele mai scurte, dar și cele mai intense din întreg sezonul, acesta fiind parcurs în sens antiorar, ceea ce este destul de neobișnuit în Formula 1. Atât piloţii cât și pneurile au mult de lucru pe această pistă, circuitul de la Interlagos necesitând un înalt grad de efort fizic, iar situaţia este adeseori complicată de vremea schimbătoare. Anul trecut au fost înregistrate aici cele mai ridicate temperaturi, dar cursa a fost de asemenea puternic afectată de ploaie în alţi ani. Dacă rămâne uscat, Interlagos este un teritoriu ideal pentru versatilele compoziţii ale slick-urilor medium și soft.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Interlagos este unul dintre acele locuri pline de istorie care au conturat Formula 1, astfel că este o plăcere să revenim aici și să trăim încă odată atmosfera unică și pasiunea fanilor locali, la finalul a ceea ce reprezintă prima noastră triplă americană în Formula 1 cu etapele din Statele Unite, Mexic și Brazilia. America de Sud și Brazilia reprezintă una dintre cele mai mari pieţe de desfacere pentru Pirelli la nivel mondial, astfel că aceasta este o cursă importantă pentru noi, fiind atât de bine reprezentaţi aici. Schimbările aduse asfaltului de la Interlagos anul trecut au alterat comportamentul pneurilor, astfel că va fi interesant să observăm cum acestea afectează anul acesta uzura. În mod tradiţional, Interlagos este un circuit solicitant pentru pneuri, astfel că ne aștepăm să vedem două sau chiar trei opriri pentru majoritatea concurenţilor. Așa cum se întâmplă de fiecare dată, vom avea o imagine exactă a situaţiei reale abia după desfășurarea sesiunilor de antrenamente libere de vineri.”

Cea mai mare încercare pentru pneuri:
Reasfaltarea circuitului anul trecut a schimbat abrazivitatea la nivelul suprafeţei și este, de asemenea posibil să existe noi porţiuni asfaltate și anul acesta. Printre alte îmbunătăţiri aduse circuitului se numără și noul complex al liniei boxelor.

Circuitul este solicitant pentru pneurile spate, pneul dreapta-spate fiind cel mai solicitat datorită parcurgerii antiorare- ceea ce va fi din nou cazul și în ultima etapă a sezonului de la Abu Dhabi.

Pneurile sunt adeseori afectate de solicitări combinate la Interlagos: cu alte cuvinte solicitări laterale și longitudinale în același timp. Acestea cresc temperatura compoziţiei. Forţa de apăsare aerodinamică este în general ridicată, aderenţa mecanică și aerodinamică fiind importante în egală măsură.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa:
Anul trecut a fost un val de căldură, ceea ce nu a fost în întregime tipic pentru ceea ce ne așteptăm să vedem anul acesta. În 2014, Nico Rosberg a câștigat cursa pentru Mercedes având o strategie cu trei opriri. El a început pe soft și apoi a schimbat pe medium in tururile 7, 26 și 50. Cel mai bine clasat pilot cu două opriri a fost Kimi Raikkonen care a încheiat pe șapte.

Diferenţa prognozată între cele două compoziţii: 0,9 secunde pe tur

Echipa Pirelli și-a ales numărul din cursă: #77, Didem Portakal, manager logistic.„Există un motiv foarte simplu pentru această alegere: 77 este anul în care m-am născut, astfel că este o alegere evidentă”

De urmărit pe Twitter săptămâna aceasta: @HaasF1Team. Au piloţi, au o mașină și chiar au și un motor. Haas este posibil să devină una dintre cele mai interesante intrări în Formula 1 din ultimul timp, iar contul lor de Twitter este locul ideal de unde vom afla cum se va întâmpla acest lucru.

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss