Avancronica Marelui Premiu al Mexicului

Publicat in: October 28, 2015, Vizualizari: 3

Pentru prima dată în 23 de ani, Formula 1 revine în Mexic pe o versiune refăcută a circuitului Autodromo Hermanos Rodriguez din Mexico City, denumit astfel după doi cei mai faimoși plioţi mexicani: fraţii Pedro și Ricardo Rodriguez. Circuitul a fost iniţial construit în 1962 într-un parc public, iar aceasta nu este singura asemănare cu Monza. Există de asemenea, linii drepte și viraje rapide, care sunt foarte asemănătoare cu cele prezente pe circuitul de casă al Pirelli, pneurile de compoziţie medium P Zero Alb și cele soft, P Zero Galben, fiind nominalizate pentru cursa inaugurală a Marelui Premiu al Mexicului din era modernă. Actualul circuit a fost complet revizuit, dar păstrează încă mult din carcaterul celui original. Oricum, fără date reale despre pistă, Pirelli s-a bazat pe simulările computerizate pentru a pregăti această cursă și a decide care compoziţii sunt cele mai potrivite.



Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Suntem foarte încântaţi să venim în Mexic, pe un circuit complet nou, dar totodată unul plin de tradiţie. Nominalizarea compoziţiilor pentru un nou circuit nu este simplă, dar simulările – una dintre cele mai importante zone pe care Formula 1 a dezvoltat-o recent – sunt foarte exacte acum, deși este inevitabil să nu ne aplecăm spre o formulă mai conservatoare pentru prima prezenţă pe un nou circuit. Ca de obicei, urmărim să obţinem două opriri la boxe pentru Marele Premiu al Mexicului, dar vremea incertă care va afecta o mare parte a Americii de Nord în săptămâna următoare va avea cu siguranţă o mare influenţă. Pista a fost redesenată în ideea de a oferi posibilităţi de depășire, astfel că împreună cu diversele opţiuni pentru strategie care vor deveni mai clare pe parcursul zilei de antrenamente libere de vineri, ni se oferă un mare potenţial pentru o cursă interesantă ce va permite piloţilor să urce rapid în clasament.”

Cea mai mare provocare pentru pneuri:
Cel mai cunoscut viraj este cel numit Peraltada (ultimul viraj înainte de linia boxelor) unul rapid și lung de dreapta, din al cărui profil original a fost păstrat doar jumătate, din motive de siguranţă. Prima jumătate a virajului Peraltada a fost înlocuită cu o secţiune tehnică de tipul stadion similar celei de pe Hockenheim.

Circuitul se află la cea mai mare altitudine dintre toate circuitele de Formula 1 din acest an: ceea ce influenţează atât aerodinamica (inginerii trebuind să pună mai multă forţă de apăsare pentru a obţine același efect într-un aer mai rarefiat) precum și viteza de vârf. Este de așteptat ca mașinile turbo să depășească 330 km/h pe linia dreaptă de 1,3 km.

Vrema extremă afectează în prezent o mare parte din America de Nord. Aceasta face ca prognoza meteo să fie incertă pentru următoarele zile, cu o mare probabilitate de condiţii adverse în urma Uraganului Patricia.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa: Cum ultimul Grand Prix a fost susţinut pe versiunea originală a circuitului în 1992, acest lucru este clar irelevant. Oricum, ultimul câștigător Pirelli pe Autodromo Hermanos Rodriguez a fost Gerhard Berger pentru Benetton în 1986, fără nicio oprire la boxe! A fost prima victorie pentru Berger și Benetton – care în prezent a devenit actuala echipă Lotus F1 Team.

Diferenţa de performanţă prognozată între cele două compoziţii: 1,3 secunde per tur (estimat)

Numărul de cursă ales de Pirelli: #7, Jorge Alemany, inginer Pirelli F1
„A fost numărul cu care am jucat fotbal încă de mic: mi-a adus încredere și rezultate bune astfel că am ajuns să-l iubesc. 7 arată ca și litera mare a numelui meu inversată: J”.

Pe cine urmărim pe Twitter săptămâna aceasta: @Susie Wolff. Un cont Twitter foarte diferit faţă de cele mai multe pe care le veţi găsi în Formula 1, acesta ilustrează atât viaţa de pilot a lui Susie cât și pe aceea de soţie a unuia dintre cei mai cunoscuţi șefi de echipă din acest sport. Este o incursiune personală în viaţa din spatele Marelui Circ.

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss