Marele Premiu al Principatului Monaco este cea mai prestigioasă cursă din calendarul Formulei 1, dar și cursa unde pneurile supersoft P Zero Roșu vor debuta anul acesta, fiind nominalizate alături de pneurile soft P Zero Galben. Compoziţia supersoft oferă cea mai bună aderenţă și performanţă din întreaga gamă de pneuri Pirelli de Formula 1, pentru 2015 acestea beneficiind de o nouă compoziţie.
Acesta este un pneu care lucrează într-o gamă joasă, cu o încălzire rapidă, perfect adaptată circuitului stradal sinuos. De asemenea, Pirelli se bucură de o conexiune istorică importantă cu Monaco. Primul Mare Premiu din calendarul mondial, desfășurat la Monaco în 1950, a fost câștigat de Juan Manuel Fangio cu un monopost Alfa Romeo echipat cu pneuri Pirelli. Ultima victorie a lui Fangio la Monaco a fost obţinută în 1957 (săptămâna aceasta se împlinesc 68 de ani) de asemenea cu pneuri Pirelli, într-o mașină Maserati.
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Monaco este una dintre acele curse pe care fiecare o așteaptă. Noi aducem aici noul nostru pneu supersoft, pentru prima dată anul acesta, împreună cu cel soft, așa cum s-a întâmplat de când am început actualul program de Formula 1 în 2011. Monaco a fost adesea descris ca un circuit unde depășirile sunt imposibile, dar am văzut în trecut cum strategia și degradarea pneurilor au dus adesea la schimbări ale poziţiilor, incluzând aici depășiri produse pe pistă. În particular, modul în care piloţii utilizează noul pneu supersoft, cu avantajele notabile în privinţa performanţelor, va fi crucial. Există câteva aspecte mai obișnuite la Monaco, inlcusiv durata sesiunilor, care se adaugă faimei de cursă imprevizibilă și inevitabilei comparaţii cu roata unei rulete de cazino. Dar așa cum se întâmplă întotdeauna, pregătirea corespunzătoare și acumularea de date pe durata antrenamentelor va pune fiecare pilot în postura de a-și maximiza potenţialul în cursă, precum și în cruciala sesiune de calificare.”
Cele mai mari solicitări pentru pneuri:
Monaco dispune de o serie de aspecte mai puţin convenţionale. Este cursa cu viteza medie cea mai redusă și virajele cele mai lente din întreg campionatul, punând în valoare importanţa aderenţei mecanice a pneurilor vis-a-vis de aderenţa asigurată de aerodinamică. Toţi acești factori îl fac un teritoriu ideal pentru pneurile supersoft, care oferă cea mai mare aderenţă din întreaga gamă, precum și cel mai scurt timp de încălzire. Monaco este de asemenea, singura cursă care nu se aleargă pe distanţa minimă, obligatorie conform FIA, de 305 km.
Pneul supersoft este singurul pneu P Zero care are o compoziţie complet nouă anul acesta, concepută pentru a oferi o rezistenţă mai bună la granulare și fărâmiţare. Una dintre evoluţiile cheie a tuturor pneurilor de anul acesta a reprezentat-o optimizarea presiunii petei de contact și a distribuţiei temperaturii. Acestea prezintă un contact mult mai uniform cu asfaltul, îmbunătăţind aderenţa și manevrabilitatea: atribute vitale pe străzile din Monaco.
Suprafaţa pistei în Monaco este cea mai puţin abrazivă din întreg sezonul. Există de asemenea un format mai puţin obișnuit al sesiunilor, cu o pauză vineri, când circuitul este redeschis traficului public. Acest lucru are o profundă influenţă asupra evoluţiei pistei, foarte puţin cauciuc fiind lăsat pe circuit.
Cu spaţii de evacuare limitate, există șansa apariţiei a numeroase incidente care pot aduce pe pistă safety-car-ul, iar de acest lucru trebuie ţinut cont când se fac calculele referitoare la strategie. Datorită uzurii și degradării foarte reduse a pneurilor care caracterizează Marele Premiu al Principatului Monaco, strategia cu o singură oprire poate funcţiona adesea.
Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa:
Strategia câștigătoare anul trecut a fost cu o singură oprire, ajutată fiind de o perioadă de neutralizare interpusă în timpul obișnuitei ferestre de pit-stop. Nico Rosberg (care a câștigat pornind din pole-position) și coechipierul său de la Mercedes, Lewis Hamilton au oprit în turul 25 din cele 78, schimbând de pe supersoft pe soft. Pilotul cel mai bine clasat cu două opriri a fost Romain Grosjean pe poziţia a opta, un număr de piloţi utilizând strategii inovatoare pentru a câștiga poziţii pe durata cursei.
Diferenţa anticipată de performanţă între cele două compoziţii:1,0 – 1,1 secunde pe tur.
Prognoza meteo probabilă pentru cursă: Vremea va fi în general bună, înnorat în anumite intervale și cu temperaturi situate în jurul a 15 grade pe durata nopţii până la 23 de grade ziua. Există, oricum, posibilitatea căderii unor averse de ploaie pe parcursul celor patru zile ale Marelui Premiu.
Echipa Pirelli își alege numerele: #75, Roberto Boccafogli (șeful biroului de presă F1) „Am ales 75 din motive pur sentimentale: în 1975 Monaco Grand Prix a reprezentat momentul când Niki Lauda a oferit modelului Ferrari 312T un debut important în Principat, pavând drumul spre primul său titlu mondial. Mașina mea favorită și pilotul meu favorit, în anul în care m-am îndrăgostit de Formula 1.”
Pe cine urmărim pe Twitter în această săptămână: @pablohembery. Veţi găsi câte ceva despre Formula 1 acolo, dar foarte multe lucruri despre viaţă, artă și bineînţeles Bristol City. O introspecţie excelentă în viaţa directorului nostru de motorsport, al cărui mandat se extinde mult dincolo de Formula 1.
Nominalizările pneurilor până în prezent:
|
P Zero Roșu |
P Zero Galben |
P Zero Alb |
P Zero Orange |
Australia |
|
Soft |
Medium |
|
Malaezia |
|
|
Medium |
Hard |
China |
|
Soft |
Medium |
|
Bahrein |
|
Soft |
Medium |
|
Spania |
|
|
Medium |
Hard |
Monaco |
Supersoft |
Soft |
|
|