Publicat in: August 15, 2006, Vizualizari: 557
In Formula 1 cel mai periculos adversar este cel care concureaza cu acelasi echipament. In plus, in lumea Formulei 1 s-au creat mai multe rivalitati, atat la standuri cat si pe pista..
Ferrari
Ungaria: Schumacher 1 Massa 0
Sezon: Schumacher 12 Massa 1
Atacul lui Schumi din debutul cursei a fost fantastic, insa pe final germanul a trebuit sa plateasca pentru excesul de combativitate in luptele cu Heidfeld si De la Rosa cand un pic de ratiune i-ar fi putut aduce cateva puncte cu iz de titlu in plus.
Totusi, urmarim cu totii Formula 1 pentru adrenalina depasirilor, deci ar trebui sa fim cu toti recunoscatori lui Schumacher, Alonso sau Raikkonen, pentru disponibilitatea lor de a-si asuma riscuri.
In vreme ce Schumacher se lupta pentru puncte, Massa se plimba timid in adancurile plutonului.
Honda
Ungaria: Button 1 Barrichello 0
Sezon: Button 9 Barrichello 4
In sfarsit, a fost sparta gheata !!! Jenson Button a castigat o cursa si a oferit echipei Honda o zestre de puncte inedita in acest sezon.
Chiar daca veterani ai Formulei 1 au iesit la rampa cu declaratii de genul "victoria devine obicei" sau " va castiga din ce in ce mai mult acum" in principiu nimic nu s-a schimbat.
In trecut Jenson a sperat la cateva victorii atunci cand masina parea sa aiba o pozitie mai puternica, la Budapesta el a reusit victoria dupa o perioada mai putin favorabila pentru echipa Honda. Daca Rubens ar fi plecat tot pe intermediare ar fi fost un adversar periculos pentru britanic.
McLaren
Ungaria: Raikkonen 0 de la Rosa 1
Sezon: Raikkonen 10 Montoya/de la Rosa 3
Kimi ar fi putut fi castigator in Marele Premiu al Ungariei insa, o greseala de apreciere a vitezei l-a facut sa-si distruga masina de monopostul lui Tonio Liuzzi (mai vechea noastra cunostinta !?).
De la Rosa a reusit, dupa o lupta frumoasa cu Schumacher, sa obtina 8 puncte, chiar daca Ron Dennis ar fi preferat marele trofeu.
Renault
Ungaria: Alonso 1 Fisichella 0
Sezon: Alonso 11 Fisichella 2
Startul lui Alonso a amintit de startul lui Ayrton Senna de la Donington in Marele Premiu al Europei in 1993. La fel ca in Ungaria, se alerga pe un circuit ingust si ud toti pilotii fiind extrem de precauti. Senna a plecat al patrulea de pe grila si a pierdut cateva pozitii inainte de a reusi sa termine pe prima pozitie turul inaugural.
A fost un pilotaj de inalta clasa aratat de Alonso la Hungaroring, cu multe riscuri asumate in urmarirea lui Michael Schumacher in pluton, terminand primul tur al 6-lea dupa ce pornise din pozitia 15 a grilei.
La fel ca spaniolul, Schumi a terminat primul tur pe 4 dupa ce plecase din pozitia 11, insa luptele sale nu au fost asa crancene ca ale lui Alonso, care a trebuit sa se lupte roata la roata pentru fiecare pozitie. Cei doi s-au aflat chiar in duel direct, spaniolul avand castig de cauza.
Totusi, Senna are un plus reusind aceasta perfomanta fara sistemele de control a tractiunii.
Williams
Ungaria: Webber 1 Rosberg 0
Sezon: Webber 12 Rosberg 1
Ca in multe curse din acest an, Mark Webber nu a vazut steagul alb-negru de final, de data asta nu a vazut nici macar echipa de realimentare de la standuri - calificarea pe pozitia a 5-a a fost totusi un rezultat bun pentru australian.
BMW
Ungaria: Kubica 0 Heidfeld 1
Sezon: Villeneuve/Kubica 6 Heidfeld 7
De la dezastrul din Germania la un nesperat podium un Ungaria, norocul s-a schimbat miraculos pentru echipa lui Dr. Mario.
Heidfeld si-a aratat "ascutimea" in duelul cu Schumacher. Kubica a reusit un debut extraordinar, insa echipa ar fi trebuit sa-l fi asistat cu mai mult profesionalism de la boxe.
Toyota
Ungaria: Trulli 0 Schumacher 1
Sezon: Trulli 8 Schumacher 5
Specialistii Formulei 1 obisnuiau sa-l numeasca pe Jean Alesi "schimbator", "inconstant" sau "cateodata bun, cateaodata rau". Inconsistenta lui Ralf Schumacher s-a aratat inca o data, dupa caderea din Germania a urmat o performanta considerabila la Budapesta.
Considerandu-l pe Trulli un specialist al circuitului Monaco, iar Hungaroring fiind asemanator cu Monaco, este o surpriza sa-l vedem pe Ralf dominandu-si colegul atat in calificari, cat si in cursa.
Red Bull
Ungaria: Klien 0 Coulthard 1
Sezon: Klien 2 Coulthard 11
Cursa lui Klien nu a durat prea mult, spre deosebire de cea a lui Coulthard. Dupa anuntul cooptari lui Webber alaturi de David la Red Bull din 2007, usa pare stralucitor de vizibila pentru Christian.
Toro Rosso
Ungaria: Liuzzi 1 Speed 0
Sezon: Liuzzi 9 Speed 4
Liuzzi a fost mai rapid decat Speed la Budapesta, iesirea sa din cursa fiind de-a dreptul regretabila.
Midland
Ungaria: Monteiro 1 Albers 0
Sezon: Monteiro 7 Albers 6
Monteiro si-a dominat coechipierul in calificari si in cursa, aceasta fiind cea mai stransa lupta.
Super Aguri
Ungaria: Sato 1 Yamamoto 0
Sezon: Sato 9 Ide/Montagny/Yamamoto 4
Accident in Germania, accident in Ungaria. Consistenta lui Sakon Yamamoto incepe sa devina de domeniul legendei in F1, la fel ca abilitatea echipei de a gasi piloti pentru monoposturile Aguri !?
Batalia bobocilor
(Speed contra Rosberg contra Yamamoto contra Kubica)
Ungaria: Robert Kubica
Razboiul pneurilor
Michelin 9 Bridgestone 4
Trofeul "Trompeta cursei" a fost foarte greu de acordat. Kimi a incercat sa si-l adjudece urcandu-se in acceleratie maxima pe masina lui Tonio Liuzzi, Schumi a "optat" pentru numai un punct, cand putea sa obtina cel putin 3, dar Alonso este castigatorul din aceasta editie. Testarea franelor lui Robert Dornbos in antrenamentele de vineri ne-a adus aminte de legendarul Andrea de Cesaris (pilot care nu se supara sa piarda loc dupa loc in cursa atata timp cat reusea sa-si exprime semnele mitocanesti catre adversari).
Au urmat insa primele 3 tururi din cursa din Ungaria cu Alonso in mare forma, probabil unul din starturile cele mai interesante din istoria Formulei 1, ceea ce ne obliga sa schimbam denumirea premiului, doar pentru aceasta editie, in "Muzicuta cursei".