Bataliile Sezonului 2007: NURBURGRING

Publicat in: July 30, 2007, Vizualizari: 650
In Formula 1 cel mai periculos adversar este pilotul care concureaza cu acelasi echipament. Sezonul 2007 a inceput cu definirea catorva dueluri interesante: Kimi vs Massa, Coulthard vs Webber, Alonso vs Lewis sau Fisico vs Heikki. Se formeaza rivalitati atat pe pista, cat si la boxe ...

Renault
Europa: Fisichella 0 Kovalainen 1
Sezon: Fisichella 5 Kovalainen 5
Inca o cursa in care Fisico a iesit de pe pista in primele ture si a cautat sa recupereze pana la final, Heiki a fost chemat de echipa sa prea deveme pentru schimbul de cauciucuri si in loc sa atace pozitia a 3-a a lui Webber a sfarsit pe 8.

Ferrari
Europa: Raikkonen 0 Massa 1
Sezon: Raikkonen 4 Massa 6
Fiabilitatea invincibila de pe vremea tandemului Brawn / Schumacher pare sa dispara. In ultimii ani, standardul de excelenta inginereasca al Scuderiei a fost la un nivel remarcabil. Raikkonen a suferit inca o data si s-ar putea ca sansele sale la castigarea campionatului sa se fi diminuat semnificativ. Massa parea foarte rapid atata timp cat a fost in frunte, insa a clacat in momentul in care McLaren-ul lui Alonso a devenit competitiv. Daca este primul si pista este uscata Massa pare de neinvins, insa in conditii schimbatoare, Raikkonen este evident cel care detine suprematia.
Massa ar avea pista uscata si adversari putini in teste, deci s-ar putea orienta catre o cariera de pilot de teste la Ferrari !?

McLaren
Europa: Alonso 1 Hamilton 0
Sezon: Alonso 5 Hamilton 5
N-a fost o cursa dificila pe ansamblu, insa in ciuda unei incercari nereusite de obtinere a pole-ului, Alonso a reusit sa termine cursa de la Nurburgring primul, dar cu vopseaua zgariata pe monopostul sau.
Scandalul cu Massa de dupa cursa a fost mult mai interesant decat declaratiile politicoase cu care ne-am obisnuit. Psihologii au remarcat urmatorul aspect: chiar daca Fernando a reusit o victorie putin probabila in momentul startului gratie ploii, totusi el era preocupat de coliziunea cu Massa si intera un alt incident avut de ei la Barcelona.
Acum, asa cum se intampla de multe ori in motorsport, incercarile de depasire pe exterior intr-o curba rapida de multe ori se termina pe iarba. Fernando ar fi trebuit sa stie lucrul asta inca din primii sai ani de karting. De ce mai este el preocupat de cursa din Spania, este greu de inteles ! La Nurgburgring, Massa a iesit de pe linia de cursa si l-a „imbrancit”. Totusi, asa cum spunea si Felipe, „imbranceala” nu a fost foarte serioasa, probabil Heidfeld ar fi realizat-o asa cum trebuie !?
In privinta lui Lewis, el ar trebui sa se gandeasca la marca de ceas pe care s-o daruiasca comisarului macaragiu care l-a scos din pietris si la repus pe roti !? Tot ceea ce a facut macaragiul prin interventia lui a fost sa ne arate cat de rapid poate fi Lewis atunci cand vrea !?

BMW
Europa: Kubica / Vettel 0 Heidfeld 1
Sezon: Kubica / Vettel 3 Heidfeld 7
Heidfeld a aratat cum se face o lovire corecta din lateral a adversarului !? Problema e ca el a aplicat aceasta tehnica pe mai multi piloti printre care si coechipierul sau Kubica !?

Honda
Europa: Barichello 1 Button 0
Sezon: Barichella 8 Button 2
Button tintea un rezultat bun, insa a terminat cursa acvaplanand si iesind pe pietris.

Toyota
Europa: Schumacher 1 Trulli 0
Sezon: Schumacher 5 Trulli 5
Ralf a fost admirabil dupa ce Heidfeld i-a provocat abandonul. Gerhard Berger si-a facut o cariera depasind in felul acesta, iar fratele sau a castigat un campionat in acest fel in dauna lui Damon Hill.
Considerand pozitia delicata in care se afla in cadrul echipei Toyota, Ralf a fost extrem de generos cu Nick considerand evenimentul un simplu incident de cursa.

Red Bull
Europa: Webber 1 Coulthard 0
Sezon: Webber 8 Coulthard 2
In sfarsit, au rezistat pana la final !

Williams Toyota
Europa: Rosberg 0 Wurz 1
Sezon: Rosberg 6 Wurz 4
Wurz a demonstrat de ce e bine sa ai in echipa si un pilot mai experimentat.

Toro Rosso
Europa: Speed 1 Liuzzi 0
Sezon: Speed 6 Liuzzi 4
Speed si Liuzzi sunt doi oameni suparati la Toro Rosso, dar sigur nu sunt asa suparati precum sefii lor care i-au vazut abandonand intr-o zi in care se puteau castiga puncte. Totusi, incidentele din cadrul echipei la finalul cursei nu vor ramane fara urmari !

Spyker
Europa: Albers / Winkelhock 1 Sutil 0
Sezon: Albers / Winkelhock 4 Sutil 6
Ce debut ! Ce final de cursa ! Winkelhock a facut in aceasta cursa lucruri pe care nu le va mai face, cel putin in acest sezon. A condus o cursa de Formula 1 cu aproape 30 de secunde si daca nu iesea Safety Car-ul rezista in acesta pozitie cel putin 3 tururi !? A fost o performanta de supernova: straluncind puternic inainte de un sfarsit previzibil !

Super Aguri
Europa: Sato 0 Davidson 1
Sezon: Sato 6 Davidson 4
Davidson s-a calificat mai bine decat Sato !

Premiu „Trompeta cursei” se acorda in egala masura lui Fernando Alonso si lui Felipe Massa pentru discutia de final de cursa, chiar daca si imaginea lui Lewis Hamilton suspendat si repus pe circuit dupa ce isi ocupase locul in „parcarea” de la capatul liniei standurilor a fost la fel de amuzanta.

Marius MOISE

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss