Publicat in: August 26, 2008, Vizualizari: 3275
In saptamana premergatoare Raliului Brasovului, Vali Porcisteanu a amanat sesiunea de teste cu Mitsubishi-ul de raliu pentru participarea la cursa pe circuitul din jurul Palatului Parlamentului, in cadrul Cupei Dacia Logan.
Masina pe care a concurat Vali a iesit cu totul din tipare, fiind vedeta cupei monomarca, prin designul unic realizat prin colarea integrala cu carbon, o imagine impunatoare pe circuit si o premiera absoluta pentru Romania. Razvan Sandulescu, de la Hatters, autorul principal al „operei” ne-a spus: „Stiam ca este posibil ca in primul viraj toata aceasta munca sa se piarda...in acelasi timp, noi, ca si Vali iubim prea mult masinile pentru a nu le da dreptul la personalitate.”
Personalitatea masinii dar si cea a lui Vali s-au remarcat fara indoiala prin spectacolul pe care l-au oferit. In ciuda faptului ca a fost prima experienta pe circuit pentru el, la primul antrenament de vineri, Vali a realizat al doilea timp, iar in cursa de sambata a luat startul de pe pozitia a 5-a, atractia cursei fiind duelul Valentin Porcisteanu / Catalin Tutuianu, linia de finish fiind trecuta in aceeasi ordine, pe pozitiile 4, respectiv 5.
Competitia se anunta cel putin la fel de interesanta si pentru duminica. Plecat pe grila de start din pozitia a 4-a, Vali a avut din nou o evolutie spectaculoasa, a urcat pe locul 3, a fost atractia camerelor de filmat si a culminat cu o cascadorie pe 2 roti si stergerea glisierei. Din pacate cele 30 de secunde de penalizare primite pentru nerespectarea unui drive through i-au spulberat sansele la podium, clasandu-se in final pe pozitia a 12-a.
Evolutia lui Vali la Bucharest City Challenge in cadrul Cupei Dacia Logan a fost la fel de impresionanta ca si cea din campionatul de raliuri, asa cum ne-a obisnuit de altfel tanarul pilot, stilul sau de pilotaj fiind unul dezinvolt si spectaculos.
In cele 2 zile de concurs, Vali a fost cel mai rapid pilot dintre cei care au concurat pe masini cu specificatia Mach1 Motorsport si s-a aflat mereu in lupta pentru primele pozitii.
Desi majoritatea pilotilor concurau pentru prima oara pe un circuit si in ciuda temperaturilor ridicate care in masinile de concurs deveneau insuportabile dar si a diverselor probleme de comunicare cu organizatorii, pasiunea pentru motorsport si entuziasmul cu care concurentii s-au aliniat la start au facut din aceasta competitie un spectacol unic a carui desfasurare speram sa devina o traditie in Romania.
Andrei Rusu
A Hat On Top
andrei@ahot.ro
foto: freelancer