Dupa ‘afumatul’ abandon al lui Michael Schumacher din Japonia, o parte a suporterilor campionului german sugerau ca Michael ar fi adevaratul Campion Mondial de Formula 1 in 2006. Urmatoarea investigatie a fost facuta de dragul cunoasterii !?
Chiar daca sansele pentru castigarea titlului au trecut hotarator de partea lui Fernando Alonso dupa Marele Premiu al Japoniei se puteau intampla lucruri bizare in ultima etapa din Brazilia: Schumacher ar fi trebuit sa castige cursa iar spaniolul sa rateze o clasare in puncte. In ciuda declaratiilor pe care le-a facut inainte de cursa, Schumi si-a jucat totusi si ultima picatura de sansa in Brazilia.
O anumita parte a suporterilor considera ca Schumi merita titlul de Campion Mondial la piloti in 2006. Se ridica Alonso la inaltimea avansului cu care a iesit campion ? 126-116 a fost scorul final si iata cateva aspecte interesante:
1. De cate ori motoarele i-au scos din cursa pe cei doi rivali ?
Alonso – Ungaria si Monza
Schumacher – Japonia
Avantaj Schumacher.
2. De cate ori greselile de pilotaj i-au scos din cursa pe cei doi rivali ?
Alonso – niciodata
Schumacher – Australia. Schumi a percutat barierele de protectie la iesirea din ultimul viraj inainte de linia dreapta din fata boxelor.
Avantaj Alonso
3. Cate curse au castigat fiecare in sezonul 2006 ?
Alonso 7
Schumacher 7
Scor egal
4. De cate ori au facut comentarii deplasate care sa fi afectat moralul echipei lor ?
Alonso – dupa MP al Chinei a spus ca echipa nu-l sustine. O greseala cu impact devastator.
Schumacher – niciodata (in toata cariera).
Avantaj Schumi
5. De cate ori echipele lor au inaintat proteste ridicole cu scopul de a-si avantaja pilotii ?
Alonso – Niciodata
Schumacher – la Monza, decizia de a-l penaliza pe Alonso pentru ca l-a incetinit pe Massa in calificari va ramane in folclorul Formulei 1 ca una dintre cele mai meschine proteste din toate timpurile.
Avantaj moral Alonso
6. Care este diferenta medie fata de coechipierii lor ?
Cu cat sunt ei mai buni fata de coechipierii lor, fata de cei care concureaza cu acelasi echipament. S-au considerat numai Marile Premii in care Fisichella si Massa au fost clasati in clasamentul final al cursei (nu s-au luat in considerare cursele in care unul dintre Schumi si Alonso a abandonat), pentru Renault s-au ignorat Marile Premii din Bahrain, Ungaria si Italia, iar pentru Ferrari s-au ignorat Australia, China si Japonia.
Alonso este, in medie, cu 28 de secunde pe cursa mai rapid decat Fisico
Schumacher este cu 18 secunde pe cursa mai rapid decat Massa. (Nu s-a luat in considerare Marele Premiu al Ungariei unde Schumi a terminat cu 3 ture intarziere si Massa cu un tur intarziere. Folosind timpul mediu pe tur pentru aceasta cursa rezultatul ar fi denaturat performanetele lui Schumi in mod negativ).
Avantaj Alonso.
7. Calculand diferenta medie de timp intre ei de-a lungul a 17 curse ale campionatului cine este in avantaj ?
Neluand in considerare cursele in care unul dintre cei doi pretendenti nu a terminat (doua pentru fiecare) si rotunjind timpii in plus, Alonso este cu 23 de secunde in fata lui Schumi.
Incluzand si cele doua abandonuri de fiecare, Alonso a terminat in fata lui Schumacher de 9 ori, in vreme ce Schumi a terminat in fata de 8 ori.
Avantaj Alonso.
8. De cate ori au incercat sa triseze pentru a-si crea un avantaj ?
Alonso – niciodata
Schumacher – parcarea de la Monaco a fost la fel de culpabila ca si scoaterea din cursa a lui Villeneuve la Jerez si a lui Hill la Adelaide … in vremurile tineretii.
Avantaj Alonso.
9. Sunt cei doi piloti deschisi mass mediei si, implicit, fanilor ?
Alonso – a raspuns tuturor solicitarilor si a facut multe interviuri exclusive cu alti jurnalisti decat cei spanioli, atat pe grila de start, cat si inainte si dupa cursa.
Schumacher – intotdeauna a raspuns mediei germane si limiteaza acordarea interviurilor pentru grupuri de jurnalisti dupa calificari si cursa.
Avantaj – Alonso. Nu am mentionat faptul ca accesul la transmisiunile radio ale echipei Ferrari a fost considerat un adevarat secret, fanii neavand acces la aceste transmisiuni !?
Scor final:
Alonso – Schumacher 6-2
Concluzie
Singura pacoste a lui Alonso a fost declaratia impotriva echipei Renault de dupa Marele Premiu al Chinei. Criticile pe care Schumi le-a adus atat echipei sale si producatorului de pneuri au ramas mereu in spatele usilor inchise ale boxelor Ferrari, ceea ce demonstreaza o doza mare de disciplina. Putini piloti de nivelul sau au reusit sa demostreze aceasta stapanire de sine.
Altfel, Schumi a pierdut in fata lui Alonso in 2006 aproape la toate categoriile, chiar daca la diferente foarte mici. Amandoi au acelasi numar de abandonuri, deci, pe langa faptul ca scorul final a fost 126 – 116, Fernando a terminat in fata lui Schumi de mai multe ori, castigand puncte, iar in ceea ce priveste timpul mediu pe tur a pus o diferenta mai mare fata de coechipierul sau.
Din punct de vedere statistic, Alonso a castigat lupta, iar suporterii pot dezbate pana in panzele albe situatiile de la Monaco sau Monza, problemele aripilor flexibile sau a mass-damperelor. Alonso a castigat titlul in acest an “luptand cu sistemul ticalosit” intr-o proportie mai mare decat a facut-o Schumi.
Hai sa va spun acum si chestia chinuitoare, cea care va tortura constiinta fiecarui fan Ferrari pe toata durata intersezonului: daca la Interlagos Schumi ar fi castigat cu un avans de 25 de secunde in fata lui Alonso, el ar fi avut mai multe victorii, un timp mediu total mai bun, ar fi fost egal la “finish-uri in fata” si ar fi redus substantial diferenta de puncte !?
Profetu