Clio Rally5 Challenge România revine în locul 'natal' cu 7 echipaje

Publicat in: June 24, 2023, Vizualizari: 10

● Deși competiția monomarcă s-a născut din dorința creării unei bătălii interne a modelelor Renault Clio Rally5, mașini ce au devenit populare și continuă să impresioneze din ce în ce mai mulți piloți din România, nu trebuie să uităm și răspunsul la întrebarea "Unde?"

● La Baia Mare, în urmă cu mai bine de un an, și cu 4 echipaje la start, Clio Rally5 Challenge România prindea contur, devenind cea mai tânără competiție de tip monomarcă din Campionatul Național de Raliuri Betano


  Ce-a fost a fost, iar noi privim cum de 3 etape încoace, numărul combatanților nu scade sub cifra 7. Poate acesta va fi numărul norocos al acestui sezon în Clio Rally5 Challenge. Rămâne să aflăm în cele 5 etape rămase. 

  Pentru al treilea sezon consecutiv, Raliul Maramureșului îl readuce la start pe moineșteanul Sebastian Scîrlet, cel ce câștiga ediția precedentă în ierarhia Cupei Dacia. Acum însă, lucrurile s-au schimbat, iar în loc de Dacia Sandero va pilota Renault-ul Clio Rally5 datorită căruia ocupă fotoliul de lider al Clio Rally5 Challenge România cu maxim de puncte. Pentru a treia oară în acest an, dar în premieră pentru tânărul pilot, locul din dreapta sa va fi ocupat de Alina Bianca Pop.

  Nelipsiți de pe podium până la acest moment, bănățenii Samuil Mircea și Călin Maier "vânează" prima victorie cu modelul Clio Rally5. Până acum însă, cei doi au oferit lupte spectaculoase pentru poziția secundă în ierarhia cupei monomarcă, atât la Harghita - unde au terminat cu un loc 3, precum și la Argeș - în acest din urmă caz, având câștig de cauză în fața campionului în exercițiu al Clio Rally5 Challenge. Perechea Mircea-Maier ocupă poziția secundă provizorie în clasamentul general al competiției monomarcă.

  Și pentru că tot vorbeam despre luptele spectaculoase ce s-au derulat la etapele anterioare, evident acestea nu puteau fi realizate doar de echipajul anterior amintit. La primul lor sezon cu Renault-ul Clio Rally5, Andrei Gheorghiu și Andrei Zbigniew Brezoszki au știut de fiecare dată cum să-și facă numele auzit, forțând și împingând la maxim modelul francez pentru ceea ce acum îi menține pe al treilea loc în ierarhia anuală provizorie a cupei monomarcă.

  Vicecampioni ai sezonului trecut în Clio Rally5 Challenge, brașovenii Mihai Dumitrescu și Bogdan Nițescu împart a patra poziție provizorie cu un alt junior al competiției monomarcă - Artur Luca, bucureșteanul fiind secondat de Alexandru Ștefan Simon. În timp ce Dumitrescu a bifat un loc 4 și unul pe poziția a 6-a în etapele precedente, Luca a avut o prestație ceva mai constantă - dar nelipsită de probleme tehnice - revenind de la fiecare din cele două etape consumate, cu câte un loc 5. Deși a bifat o singură prezență în acest an - pe cea de la raliul de casă, Costi Tudose are un total de 21 de puncte, adică cu 8 mai multe decât Ciprian Lupu - acesta din urmă având o etapă nereușită la Odorheiu Secuiesc, după o ușoară ieșire în decor în a doua zi de concurs.

  Nu în ultimul rând, al 7-lea echipaj care revine în rândul colegilor de la Clio Rally5 Challenge România este cel format din ​Reis Suliman și Rareș Badea, cei ce nu doar că au să-și ia revanșa după prima etapă, ci au de recuperat "teren" considerabil după absența de la Pitești. Deși erau lideri cu un avans confortabil, cei doi au forțat mai mult decât a fost cazul pe una dintre probele zilei secunde a Raliului Harghitei, deznodământul fiind unul mai puțin plăcut: mașină distrusă și echipaj la UPU Odorheiu Secuiesc. Deși la Pitești, unde au concurat cu o altă mașină, au dovedit că evenimentul harghitean a rămas undeva în trecut, maturitatea sportivă a tânărului junior necesită încă timp.

Foto - Delta Racing Team, Newton Rally Team, Samuil Mircea, Luca Motorsport, Rally Focus

Comunicat de presă

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss