CNR: Raliul Argeșului, gata de start cu 77 de echipaje înscrise în a 3-a etapă a sezonului

Publicat in: May 18, 2022, Vizualizari: 6
  • Campionatul Național de Raliuri Betano continuă în acest sezon cu Raliul Argeșului, prima etapă de coeficient 1,2 a sezonului. Cu un program asemănător ediției precedente, etapa argeșeană este pregătită să le primească la start pe cele 77 de echipaje înscrise, singura noutate fiind revenirea în program a probei Super Speciale din centrul municipiului Pitești, derulată în jurul stadionului "Nicolae Dobrin". Raliul Argeșului se va compune din două zile de concurs (sâmbătă și duminică), cu 9 probe speciale programate care vor totaliza 130,50 de km parcurși în regim de concurs. 

   Lista de înscrieri este "deschisă" de nimeni alții decât Simone Tempestini și Sergiu Itu (Porsche 997 GT3 RGT), echipajul Napoca Rally Academy pornind cu prima șansă la victoria superbelor probe speciale de lângă Câmpulung Muscel, respectiv cele de pe Transfăgărășan. Cu șanse la victorie pornesc atât Sebastian Barbu cu același Bogdan Iancu (Škoda Fabia R5 Evo), cât și brașovenii Andrei Gîrtofan și Doru Vraja (Škoda Fabia Rally2). Lista modelelor Rally2/R5 continuă cu alte 8 echipaje, fiind pentru prima oară după Raliul Aradului din 2019 când numărul acestor modele ajunge la pragul de 10 unități. Deși duelul de la Harghita dintre Barbu și Gîrtofan Jr. ne-a demonstrat cine sunt combatanții podiumului general, nu sunt excluse și surprizele, întrucât la start se vor afla și Mihai Manole cu Marc Banca (Škoda Fabia Rally2 Evo), cel dintâi obținând prima sa victorie de probă specială din carieră, la Super Speciala "Árpád Dietrich". Lista de înscrieri la Rally2/R5 este completată de Jean Tatu Sen. cu Eugen Rotaru (Škoda Fabia R5), Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh (Ford Fiesta R5 MkI), eroul local Cristi Dolofan alături de un nou copilot, Sebastian Itu (Citroën C3 Rally2), simpaticii Eugen Cărăgui cu Robert Patrick Fus (Peugeot 208 T16 R5), Bogdan Cuzma cu Florin Dorca (Škoda Fabia Rally2 Evo), iar pentru a doua oară în carieră cu modelul Škoda Fabia R5 se va afla Andrei Cașcaval cu Dorin Pulpea, în timp ce lista de completată de bulgarul Martin Surilov cu Zdravko Zdravkov (Citroën C3 Rally2).

   De un număr impresionant vom avea parte și la grupa N, acolo unde și-au anunțat prezența 8 echipaje, printre aceștia aflându-se proaspăt revenitul Valentin Porcișteanu cu Dan Dobre (Mitsubishi Lancer Evo IX), cei doi având de dat o luptă interesantă împotriva lui Ioan Mihuț cu Cosmin Diacu, care trec la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo X, o mașină similară fiind pilotată și de Bogdan Talașman în echipajul cu Laurențiu Mandu, câștigători la etapa precedentă. De neglijat nu sunt nici Răzvan Nechifor cu Levente Mag (Subaru Impreza STi N14) care s-au impus în prima etapă de la Maramureș, în timp ce "Fulgerică" (Mitsubishi Lancer Evo IX) revine la start cu simpaticii Răzvan Trișnevschi și Traian Codruț Arsenescu. La bordul unor modele similare se vor afla și Emil Vincze cu Sorin Colceriu, Adrian Grigore cu Andrei Papa și nu în ultimul rând, Cristian Timisică.

   Lista mașinilor cu două roți motrice față este deschisă bineînțeles de frații Norbert și Francesca Maior, principalii favoriți la victorie pe probele argeșene. Pentru lupta la podium se vor angrena și Vlad Cosma cu Carmen Poenaru, Cristi Sugár cu Vlad Colceriu dar și Marius Sîncrăianu cu Alina Bianca Pop, toate cele trei echipaje concurând pe modele Peugeot 208 R2, în timp ce la bordul modelului de ultimă generație 208 Rally4, Jean Tatu Jr. cu Gabriel Lazăr vor avea de spus un cuvânt la rândul lor. Bătălia clasei RC4 și implicit cea de la 2FWD va fi una extrem de interesantă, întrucât la start se vor afla și Alexandru Gheorghe cu Dragoș Dinu (Peugeot 208 R2), Ovidiu Costea cu Mircea Onofrei (Peugeot 208 R2), respectiv Dănuț cu Lucian Budai (Citroën DS3 R3T Max), lista fiind completată de Bogdan Gheorghiu cu Alexia Parteni (Peugeot 208 R2), Andrei Coreanu cu Iulian Nicolaescu (Peugeot 208 R2), Ekaterina Stratieva cu Georgi Avramov (Opel Corsa Rally4) și nu în ultimul rând, Daniel Grămadă cu Ionuț Popovici pe primul și singurul Renault Clio Rally4 din România.

   De menționat este faptul că etapa argeșeană nu contează în ierarhia 208 R2 Cup, ceea ce face ca multe dintre modelele franceze să lipsească de la start, Raliul Argeșului rămânând câmpul de luptă pentru celelalte 3 cupe monomarcă, încadrate la clasele RC5 și RC5N. În cadrul celei mai longevive cupe monomarcă - Dacia, îi regăsim pe favoriții etapei, frații Victor și Mihai Supuran respectiv Sebastian Scîrlet și Eduard Zamfirache, pentru un loc pe podium urmând să se lupte Ioan Dănilă și Dumitru Gheorghe, Răzvan Ungureanu și Aurelian Măluțan, Florian Popescu și Dragoș Badea, Silvan Cimpoeșu și Octavian Bostan, lista modelelor Dacia fiind completată de Loganul lui Mircea Crișan și Florin Vălenaș. 

   La Swift Cup vom avea parte de o nouă bătălie frumoasă și la limita zecimilor, întrucât de la start nu vor lipsi David Tarța revenit cu Mihai Sandu și Paul Popa cu același Tudor Mârza, în timp ce lupta pentru ultima clasare a podiumului general se va da între debutanții Andrei Gheorghiu și Andrei Zbigniew, Alexandru Benga și Andrei Mitrașcă respectiv Alin Fulga și Ciprian Solomon

   Ultima dar nu cea din urmă cupă monomarcă, Clio Rally5 Challenge îi va avea protagoniști pe aceiași actori pe care i-am văzut și în primele două etape, principalii favoriți fiind desigur Costi Tudose și Teodor Gabriel Găină, în timp ce celelalte poziții ale podiumului vor fi împărțite de Mihai Dumitrescu și Bogdan Nițescu, Ionuț Zăbavă și Andrei Toderaș, respectiv de singura prezență feminină de la volan din țara noastră, Catherine Rădulescu cu Bogdan Minea. 

   Și dacă am vorbit despre o prezență record pentru ceea ce înseamnă acest sezon al grupa N, nu putem trece cu vederea peste grupa H, acolo unde, Dorin Banciu cu Ioana Stan (Toyota Celica GT-Four) și soții Bogdan cu Delia Năstase (Mitsubishi Lancer Evo VIII) revin la start într-o luptă împotriva lui Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan (Ford Fiesta Proto) respectiv a lui Dragoș Popa și Emilia Olteanu (Subaru Impreza STi N10). Iar dacă de la clasa NAT11 vor fi 4 echipaje care vor înfrunta probele argeșene, la clasa NAT12 regăsim 7 echipaje pregătite de startul ediției din acest an a Raliului Argeșului, printre favoriți numărându-se Ionuț Ienășel cu Tudor Lomănariu (Ford Focus ST), Samuil Mircea cu George Marinescu (Audi A3 TDI), în timp ce surprizele clasei pot fi oferite de soții Emanuel și Denisa Resiga (Ford Fiesta ST150), Ionuț Șimon cu Alexandru Bindileu (Seat Ibiza) dar și de Dorin Costea cu Horațiu-Șerban Voicu, în timp ce Ciprian Lupu cu Andrei Pintilii (Volkswagen Golf VI GTI) și George Marcu cu Adrian Mihai (Volkswagen Golf IV) completează lista Campionatului Național de Raliuri. 

   De la ediția din acest an a Raliului Argeșului nu vor lipsi nici modelele istorice, urmând să avem parte de o nouă luptă frumoasă între Dorin Alexandrescu cu Andrei Moțescu și Levente Kovács cu Alexandru Neumann, în timp ce a treia poziție a clasamentului OPEN va fi disputată de Cătălin-Cedric Ghigea cu Călin Fărăgău și echipajul tată-fiică Dániel și Andreea Laura Turzai. 

   Lista de înscrieri pentru a treia etapă a Campionatului Național de Rally2 este una foarte "subțire" comparativ cu edițiile precedente și etapele din anul precedent, la start urmând să-i avem pe favoriții la victorie Cătălin Ienășel cu Adrian Diaconescu (Mini Cooper S), Attila "Jaxy" Jakab cu Hunor Sipos (Citroën C2 R2 Max) respectiv Eduard Georgescu cu Călin Daniel Paraschiv (Volkswagen Golf V). 

 

Credite foto - Flavius Croitoriu • Rally Art.ro

 

Articol semnat de,

Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss