Comisia de Competiții s-a pronunțat în cazul echipajelor descalificate de la Raliul Harghitei

Publicat in: May 29, 2025, Vizualizari: 452

În urma deciziilor cu indicativele #7 respectiv #8 emise de către Colegiul Comisarilor Sportivi al Raliului Harghitei, privind nerespectarea regulamentului privitor la combustibilul utilizat, echipajele vizate - Andrei Gîrtofan/Tudor Mârza și Sebastian Barbu/Bogdan Iancu - au formulat contestații la Comisia de Competiții a FRAS în vederea unei posibile soluționări pozitive

 

Comisia de Competiții s-a întrunit ieri, 27 mai 2025, pentru a valida rezultatele etapelor desfășurate la sfârșitul săptămânii anterioare, precum și pentru soluționarea contestațiilor depuse de echipajele amintite. Pentru o transparență totală în luarea deciziilor, reprezentanții echipajelor au fost audiați din nou, împreună cu președintele CCS, președintele Comisiei Tehnice precum și președintele Comisiei de Raliuri. Totodată, la audieri a participat inclusiv reprezentantul laboratorului SGS, locul unde s-au efectuat probele de benzină.

 

În hotărârile Comisiei de Competiții se arată următoarele:  

"Argumentele şi documentele prezentate de către echipaje nu au adus detalii suplimentare în comparaţie cu momentul în care a fost luată decizia CCS, iar sportivii nu au venit cu o contraprobă pentru mostra de combustibil, deşi, în timpul audierilor li s-a oferit ocazia să găsească un alt laborator unde aceasta să poată fi testată.

În urma analizării Regulamentului CNR şi a consultării cu reprezentanţii Comisiei Naţionale de Raliuri şi ai Comisiei Tehnice a fost clarificat faptul că probele de combustibil se pot preleva la discreţia Comisiei Tehnice, atât din rezervorul maşinii de concurs, cât şi din recipientul din care vehiculul este alimentat. De asemenea, metoda de testare a combustibilului nu este reglementată în cadrul Regulamentului CNR, iar atât laboratorul, cât şi metoda de testare agreată de către Comisia Tehnică reprezintă cea mai bună opţiune disponibilă în ţară, fapt rezultat în urma analizării listei de laboratoare pentru produsele petroliere din România. 

Documentele suplimentare ataşate contestaţiei nu pot fi considerate dovezi întrucât bonul fiscal de la benzinărie sau denumirea unei calibrări motor nu certifică faptul că în maşina de concurs a fost folosită benzina menţionată în bonul fiscal, aşa cum a fost achiziţionată din staţia de alimentare comercială."

 

Având aceste motivări la bază, Comisia de Competiții a decis să respingă ambele contestații, atât cea formulată de echipajul #2 cât și cea formulată de echipajul #40. Mai mult, taxa de contestație se reține iar echipajele sunt obligate să achite o amendă în valoare de 1.500 RON [fiecare], constând în cheltuielile analizelor. 

 

În continuare, Autorally.ro își rezervă dreptul de a nu comenta asupra celor două spețe, în vreme ce concurenților li se reamintește că au dreptul să aplice o nouă contestație în termen de 48 de ore de la data publicării deciziei. Ultima pârghie rămasă pentru echipaje rămâne Comisia de Apel.

 

Hotărârea integrală se regăsește pe www.fras.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss