Anul 2016 marcheaza cel de-al zecelea sezon de desfasurare al Cupei Dacia in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop. Competitia monomarca recunoscuta pentru rolul sau de cale de acces in motorsport vine in acest an cu o evolutie din punct de vedere al materialului de concurs, multi piloti debutanti si pneuri cu performante de top.

(Foto: Rally Cow)
"Am anuntat inca de anul trecut ca in acest sezon vrem sa venim cu un noul look si cu o noua identitate a cupei." ne-a declarat George Grigorescu, promotorul intrecerii. "Cupa Dacia este acum un produs de sine statator, cu parteneri proprii, independenta de producator sau de alti factori exteni. Si 2016 este un sezon de trecere la noul model, Sandero. Nu va fi o trecere exclusiva, nu am vrut sa impunem acest produs pentru ca, in postura mea de cunoscator al campionatului, stiu ca inca avem un parc mare de masini de curse Logan si am considerat ca ar fi prematur sa facem o schimbarea totala. Asadar, in acest an vor subzista ambele modele. Anul trecut a fost unul de debut pentru Sandero, fiind initial o singura masina pe care am folosit-o personal ca masina de teste, iar un al doilea model a aparut in cursul anului. La Brasov vor fi aliniate la startul cupei trei modele Sandero." a adaugat George Grigorescu.
Editia 2016 a Cupei Dacia are deja inscrise 12 echipaje, urmanda ca la Tess Rally 45 Pro-X sa participe 10 dintre acestea. Este de remarcat faptul ca pe lista de inscrieri se afla 5 piloti debutanti, inca de la infiintare unul dintre obiectivele principale ale cupei fiind promovarea tinerelor talente. Revelatia sezonului trecut, Norbert Maior, va trece in acest an la Sandero. Rezultatele remarcabile din 2015 i-au convins pe cei de la Napoca Rally Academy sa il includa in echipa lor pentru noul sezon. Norbert o va avea in dreapta sa tot pe Alina Bianca Pop si, in ciuda lipsei de experienta, se anunta ca unul dintre favoritii la titlu. Contracandidatii sai la primul loc vin cu modele Logan dar cu mai multa experienta. Echipajul campion "en titre" Bogdan Talasman / Andrei Mitrasca va lupta pentru a-si pastra laurii. Viorel Ivan, un al pilot foarte rapid si campion al Cupei Dacia in 2010 revine in cadrul intrecerii alaturi de copilotul Dumitru Gheorghe. Raul Badiu este si el posesor al unui titlu in Cupa Dacia (in 2013) si revine in competitie din postura de campion al categoriei 2WD. Alaturi de navigatorul Gabriel Lazar, cu siguranta ca Raul este si el unul dintre pretendentii la titlu. Juniorul Andrei Mitre, fost coleg de gradinita cu Norbert Maior, va continua si in acest sezon tot pe Logan dupa debutul din Cupa Dacia 2015.

(Foto: Rally Cow)
Doua modele Sandero vor fi pilotate de piloti debutanti. Radu Luca a testat deja masina in 2015 in cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop si va face echipa anul acesta in Cupa Dacia cu copilotul Mihai Stanciu. Un debutant absolut il avem in persoana lui Daniel Rusciuga. Inspirat de pasiunea fiului sau pentru karting si automobilism, Rusciuga a ales sa debuteze in motorsport la varsta de 47 de ani si il va avea in dreapta sa pe navigatorul Mihai Lazarescu. Alte trei echipaje debutante vor concura pe Logan: Cristiana Oprea si Raluca Magdas, singurul echipaj integral feminin prezent la Tess Rally 45 Pro-X, Andrei Girtofan, fiul dublului campionului national absolut Dan Girtofan, care il va avea in dreapta sa pe Doru Vraja si Dan Zaharia / Alin Popa, care planuiesc un sezon complet dupa ce au luat un prim contact cu modelul Logan in Raliul Iasului 2015.
Alti doi piloti cu experienta in Cupa Dacia, Adrian Dragan si Ioan Mihut, s-au inscris in competitie insa nu vor fi prezenti la etapa de debut de la Brasov. Nici George Grigorescu nu va pilota la Brasov insa va participa in acest sezon la cel putin doua alte raliuri, unul de asfalt si unul de macadam, ca parte din programul de testare.
Cupa Dacia revine in acest sezon la Michelin, pneurile alaturi de care a debutat in 2007. "Pe langa binecunoscutele anvelopele de macadam despre care se stie ca sunt foarte eficiente, Michelin aduce in Cupa Dacia si cele mai performante anvelope de asfalt din Campionatul European de Raliuri. In trecut s-a folosit anvelopa de strada Michelin Pilot Sport, iar setarea facuta de Renault Sport era una de tip "fun", o masina care glisa, care se misca destul de mult pe drum. Atat la cererea pilotilor cat si tinand cont de evolutia campionatului, acum ne miscam catre un nivel de performanta maxima. Poate ca nu vor mai fi masini la fel de spectaculoase pe asfalt, in sensul ca masinile nu vor mai scartai, nu vor mai aluneca atat de mult, insa viteza potentiala de trecere pe viraje este mult mai mare, noile anvelope furnizand aderenta si eficienta mult mai mari." ne-a spus George Grigorescu. Este de mentionat ca la etapele de la Brasov si Sibiu se vor folosi pneuri soft iar la Cluj probabil soft si medii, in functie de temperaturi.
Dan Terea
Echipa Autorally