Hora face legea si, cu siguranta, se indreapta spre noi victorii, insa ramane campionatul fara combatanti?
Lucien Hora este din nou imbatabil si spulbera noi recorduri, ducand cea mai buna performanta a coastei de la Ranca la 2:35.747, in timp ce sirul victoriilor sale ajunge la cifra unsprezece, consecutive. Probabil nu mai ramane nimic pentru resitean de facut in acest an, in afara simplei formalitati de a incheia lupta pentru titlu din punct de vedere matematic. Insa campionatul intern de coasta, in ciuda prezentei unei supermasini cum este Lola F3000, demna de pozitii fruntase in orice campionat european, sufera tot mai tare pe masura ce ne apropiem de finalul sezonului. Au iesit din lupta pe rand vice-campionul si campionul en-titre, iar majoritatea clasamentelor sunt deja ca si incheiate si raman fara combatanti, singura grupa unde mai exista o urma de lupta fiind grupa A, insa doar pentru clasamentele de etapa. Au omorat resitenii spectacolul? Chiar daca e asa nu putem decat sa apreciem echipa UCM-ului, care are o alura de echipa europeana, cine stie poate le va iesi pasienta si ii vom revedea pe coastele de pe continent in sezonul viitor.
Dar, sa revenim la cursa de astazi, care a avut o configuratie "flash", mansele de antrenamente si concurs fiind condensate in conditiile lipsei de concurenti, astfel ca la jumatatea zilei avem clasamentele complete. Ploaia a ocolit traseul de concurs astazi, fapt constatat cu usurinta daca ne uitam pe tabelele de timpi, iar recordul a fost, ca la fiecare etapa, desfiintat de Hora.
Paul Andronic a ramas la fel de singur ca si Hora in fruntea clasamentului grupei H, fapt ilustrat de locul doi obtinut astazi in clasamentul grupei de masina de H3 condusa de Dragos Trifonescu, dupa ce Golf-ul I a suferit o operatiune de schimbare a cutiei de viteze inaintea mansei finale.
Lucian Radut nu a avut sansa unei eventuale reeditari a podiumului de vineri, din cauza problemelor de motor, care l-au obligat la abandon. Astfel, Lucian Boroianu a urcat pe podium, dupa ce l-a invins din nou pe Gunther Graef cu peste o secunda.
Christian Nistoran a revenit in cursa dupa abandonul de vineri, insa nu la turatie maxima, obtinand victoria grupei N prin simpla prezentare, pentru a se retrage in mansa secunda cu probleme tehnice.
Cursa a avut si un moment de suspans, cu rasucirea lui Cristian Opincariu la viteza mare. Din fericire, peripetia pilotului si a Ford-ului sau Focus au ramas fara urmari grave, singura paguba fiind un brat rupt la roata stanga spate.
Asezarea geografica mai accesibila a ultimelor doua duble ne face sa speram intr-o participare mult mai numeroasa pentru finalul de sezon, cu etapele XIII-XIV programate la inceputul lui octombrie la Rasnov.
Clasament: mansa1 mansa2 cel mai bun
1. 3 Hora Lucien D Lola F3000 02:36,0 02:35,7 02:35,7
2. 4 Andronic Paul H 5 Mitsubishi Lancer EVO 9 02:45,0 02:47,0 02:45,0
3. 6 Boroianu Lucian A 5 Mitsubishi Lancer EVO 9 02:58,0 02:57,3 02:57,3
4. 60 Graef Gunther A 5 Toyota Celica 03:02,9 02:58,6 02:58,6
5. 7 Nistoran Christian N 5 Mitsubishi Lancer EVO 6 03:02,0 - 03:02,0
6. 30 Cioroiu Codrut A 5 Mitsubishi Lancer EVO 8 03:03,2 03:03,9 03:03,2
7. 53 Moraru Adrian A 5 Mitsubishi Lancer EVO 03:04,2 03:07,0 03:04,2
8. 88 Ciobotaru Ciprian A 5 Mitsubishi Lancer EVO6,5 - 03:05,1 03:05,1
9. 76 Ghisoi Sorin A 3 Seat Ibiza 03:12,3 03:14,0 03:12,3
10. 46 Savu Marius-Liviu N 5 Mitsubishi Lancer EVO 8 03:12,6 03:13,6 03:12,6
rezultate complete
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally