Maine se va pleca intr-o noua aventura marca Dakar. Acum 34 de ani se dadea startul pentru prima data in ceea ce avea sa devina cea mai importanta competitie de rally raid din lume. Cunoscut initial sub denumirea Paris - Dakar, dupa cele doua orase de start si finish, Dakarul a suferit unele schimbari, mai ales in ultimii ani. Cea mai importanta este mutarea incepand cu 2009 a locului de desfasurare din Africa in America de Sud. Schimbarea a venit in urma insecuritatii din Mauritania si a anularii editiei din 2008.
In ultimii 4 ani, Argentina a devenit gazda spirituala a competitiei de anduranta, startul fiind dat la Buenos Aires, insa iata ca pentru 2013 avem o noua schimbare: startul se va da la Lima, capitala statului Peru, iar punctul final este stabilit in capitala chiliana Santiago, dupa ce raliul trece si prin Argentina.
Majoritatea numelor importante din ultimele editii ale Dakarului sunt pregatite sa strabata cei 8.574 km programati a fi parcursi in urmatoarele 15 zile (cu o zi de odihna programata pentru 13 ianuarie). Spaniolul Marc Coma este cel mai important nume dintre motociclistii care nu vor lua startul in Dakar 2013, Cyril Despres plecand astfel cu prima sansa in castigarea pentru a cincea oara a competitiei de anduranta la clasa moto. Categoria quad-urilor va alinia la start un numar record de 38 de concurenti pentru editia din acest an.
La categoria auto, cei doi castigatori precedenti ai echipei Volkswagen, Nasser Al-Attiyah si Carlos Sainz, vor concura in acest an in doua buggie-uri ale echipei pilotului din Qatar. Desi Al-Attiyah a declarat ca tinta acestei noi echipe este doar de a termina Dakar 2013, proiectul intinzandu-se pe 3 ani, exista totusi posibilitatea sa fim martorii primei victorii a unui buggy de la victoria lui Jean-Louis Schlesser din 2000. Tot pe un buggie il vom gasi si pe Guerlain Chicherit, cel care a ratat editia de anul trecut.
Alt pretendent la primul loc al clasei auto este Giniel de Villiers, cel care revine la volanul unei Toyota, dar si Stephane Peterhansel, Nani Roma, Krzysztof Holowczyc sau Leonid Novistskiy, toti fiind membrii echipei MINI X-Raid. La aceasta categorie mai merita amintiti si Jose Luis Alvarez, care va concura pe un ATV Polaris cu caroserie de Smart, si echipa Race2Recovery, formata din soldati infirmi.
La clasa camioanelor, Iveco-urile echipei De Rooy vor sa obtina a doua victorie consecutiva in fata Kamaz-urilor rusesti.
Autorally.ro va va tine la curent cu evolutia celei mai dure competitii de anduranta, care se va desfasura intre 5 si 20 ianuarie 2013.
Dan Terea
Echipa Autorally