Publicat in: November 25, 2010, Vizualizari: 7180

Dakarul isi continua explorarea in Argentina si Chile, dupa doua editii petrecute in America de Sud, unde peisajele exotice si unele din cele mai putin ospitaliere locuri de pe planeta i-au facut intr-un timp foarte scurt pe participanti sa se simta "ca acasa".
Editia 2011 ii poarta pe combatanti spre partea de nord a celor doua tari care impart traseul de 9000 de km(5000 km de probe speciale) de drumuri si dune, unde ajung aproape de granitele cu Peru si Bolivia. Aici, la Arica este programata ziua de repaos, inaintea intoarcerii catre Buenos Aires.
Ideea care a stat la baza alegerii traseului a fost de a pastra cea mai dificila parte pentru jumatatea a doua, dificultatea crescand gradual de la inceput spre final, lucru care aduce un plus de suspans si pastreaza duritatea specifica Dakarului.
In ceea ce priveste participarea, organizatorii se asteapta la un numar de 430 de vehicule care sa ia startul pe 1 ianuarie din Buenos Aires, adica o crestere de aproape 20% fata de editia precedenta.
La categoria moto intrecerea este pentru prima oara rezervata exclusiv motoarelor de 450 cmc, iar lupta se anunta extrem de interesanta. KTM ii are pe Cyril Despres si Marc Coma, care si-au disputat intaietatea in ultimele 5 curse, pentru Aprilia alearga Lopez si Duclos, BMW - Fretigne, Verhoeven, Yamaha - Viladoms,

Rodrigues, Sherco - Casteau, Honda - Bethys, Pisano.
La categoria auto cei de la X-Raid BMW vor face tot ce le sta in putinta sa opreasca dominatia Volkswagen. Drept dovada noul partener, Monster si cele sapte masini inscrise, un record pentru echipa germana, in frunte cu Stephane Peterhansel si Guerlain Chicherit.
De partea cealalta, castigatorul de anul trecut, Sainz ii are din nou coechipieri pe Giniel de Viliers, Al Attiyah si Mark Miller, fiind create astfel premisele unei lupte interesante atat intre cele doua echipe rivale, cat si intre coechipierii aceleiasi echipe.
Vladimir Chagin si echipa Kamaz sunt eternii favoriti in intrecerea camioanelor, in timp ce Gerard De Rooy revine la comenzile unui Iveco. Si Ales Loprais (Tatra) isi doreste sa-i incurce pe "greii" veniti din Rusia.
Echipele din Europa s-au imbarcat deja din portul francez Le Havre si au inceput astazi traversarea Atlanticului. Verificarile tehnice si administrative urmeaza sa aiba loc in ultimele doua zile ale lui 2010.
Traseu:
DATA |
START |
SOSIRE |
01.ian |
Buenos Aires |
Victoria |
02.ian |
Victoria |
Córdoba |
03.ian |
Córdoba |
San Miguel de Tucumán |
04.ian |
San Miguel de Tucumán |
San Salvador de Jujuy |
05.ian |
San Salvador de Jujuy |
Calama |
06.ian |
Calama |
Iquique |
07.ian |
Iquique |
Arica |
08.ian |
Zi de odihna |
|
09.ian |
Arica |
Antofagasta |
10.ian |
Antofagasta |
Copiapo |
11.ian |
Copiapo |
Copiapo |
12.ian |
Copiapo |
Chilecito |
13.ian |
Chilecito |
San Juan |
14.ian |
San Juan |
Córdoba |
15.ian |
Córdoba |
Buenos Aires |
16.ian |
SOSIRE |
|
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally