Unul din cei mai constanţi piloţi din Campionatul Naţional de Raliuri din ultimii ani, Dan Gîrtofan, a fost responsabil cu spectacolul la ATA Racing Show, evenimentul care a încheiat triumfal sezonul 2015. Giri, alături de copilotul său, Tudor Mârza și de noua mașină, Škoda Fabia R5, a încercat și a reușit să le ofere celor prezenţi pe Autodromul Titi Aur, unul din cele mai frumoase din Europa, momente de show adevărat, chiar dacă au fost în detrimentul rezultatului final. De altfel, Giri a ţinut foarte mult să le arate tuturor ce poate cel mai nou produs a diviziei motorsport de la Škoda, cu care va ataca cea mai înaltă treaptă a podiumului în 2016.
În ciuda ceţii, care a persitat toată, ziua, lumea prezentă a gustat din plin spectacolul oferit, mai ales de băieţi de la clasa „mare” (mașinile cu tracţiune integrală), unde Dan Gîrtofan a fost tot timpul „la bătaie” cum se spune, cu Simone și Marco Tempestini, dar și cu Gergo Szabo și Edwin Keleti. Dacă în finala mare au ajuns Simone, proaspătul campion naţional, care a și câștigat întrecerea, și Gergo, vicecampionul din 2015, lupta pentru finala mică a fost una foarte strânsă de-a lungul celor 4 manșe de calificări. Marco Tempestini și-a asigurat primul locul, pentru ca Dan Gîrtofan și Edwin Keleti să își dispute o manșă de baraj, dat fiind că aveau același timp. Câștigător a ieșit Keleti, și asta datorită faptului că anvelopele lui Giri au fost foarte uzate. „La manșa de baraj am avut anvelopele foarte tocite, de aceea mașina nu s-a comportat cum ar fi trebuit. Aș fi dorit să le schimb, dar aveam doar un set de configuraţie medie, care, pe frigul acela de afară, nu știu dacă s-ar fi comportat la un nivel înalt. Mai ales în prima parte a traseului, pe porţiunea de asflat, aș fi alunecat mai mult. Dacă stau să mă uit în clasamentul pe 2015 ăsta este locul nostru, însă sperăm ca sezonul viitor să fie altceva”, a declarat Dan Gîrtofan.
![]() |
![]() |
Pentru pilotul brașovean, ATA Racing Show a fost primul eveniment din motorsport în care a luat startul alături de fiul său, Andrei Gîrtofan, cel care a concurat la Cupa Dacia. Chiar dacă este nou în lumea sporturilor auto, Andrei a demonstrat că așchia nu sare departe de trunchi și că moștenește talentul tatălui său, înregistrând timpi foarte buni. De altfel, chiar dacă nu a prins niciuna dintre finale (mică sau mare), Andrei Gîrtofan a avut o evoluţie foarte bună, depășind în clasament piloţi cu multă experienţă. Pentru Andrei a fost o ultimă verificare, el urmând să-și facă debutul, în 2016, în Campionatul Naţional de Raliuri.
Credit foto: Cătălin Stoia - simcat.ro