Daniel Onoriu: 'Am invins o masina senzationala.'

Publicat in: May 11, 2009, Vizualizari: 3218

Daniel Onoriu: “Sunt fericit. Am invins o masina senzationala. Toata munca mea da roade”

Week-end-ul acesta a avut loc la Rasnov o noua etapa dubla din Campionatul National de Viteza in coasta organizat sub egida FRAS (Federatia Romana de Automobilism Sportiv). Daca vineri s-a impus fara prea multe probleme Daniel Onoriu, etapa de duminica s-a remarcat printr-o lupta la limita intre Daniel Onoriu, aflat la start cu un Mitsubishi EVO 6 si Horatiu Ionescu Cristea, care a adus la Rasnov o masina de senzatie: Osella PA20S.

Primele doua etape din Campionatul National de Viteza in Coasta al FRAS s-au desfasurat in acest sfarsit de saptamana la Rasnov. Lupta pentru victorie a fost stransa, la start aliniindu-se nume importante ale acestui sport, dar si masini pe masura. Lupta s-a dus detasat intre Daniel Onoriu si Horatiu Ionescu Cristea, cel din urma aducand la start o masina spectaculoasa, cu un palmares important.

Dupa cele doua manse de concurs, vineri s-a impus tanarul pilot bucurestean Daniel Onoriu, cu timpul de 2:05.174. Locul secund a fost ocupat de Horatiu Ionescu Cristea (Osella PA20S), care a obtinut timpul de 2:06.764, in timp ce Silviu Dumitrescu s-a clasat al treilea, la suficienta distanta, cu timpul de 2:12.105.

Ziua de vineri a fost perfecta. Masina nu a avut probleme deosebite, iar eu mi-am perfectionat timpul de la urcare la urcare. Pentru mine aceasta victorie a insemnat  culegerea roadelor muncii mele din iarna. Niciodata nu am muncit la ceva in viata mea asa cum am muncit la masina de coasta in primele luni ale anului. Am stat in garaj cot la cot cu mecanicii mei, am refacut masina din bucati practic. Dar acum toate noptile petrecute pana tarziu si toate bataturile mele de atunci se intorc la mine prin aceasta frumoasa victorie”, a declarat Daniel Onoriu.



Etapa de duminica a adus in prim-plan o noua batalie stransa intre Daniel Onoriu cu al sau Mitsubishi EVO 6 si Horatiu Ionescu Cristea cu masina-campioana, Osella PA20S. “Primele urcari de antrenament mi-am perfectionat cateva viraje unde simteam ca mai pot scoate macar 1 secunda, dar am mers si pentru public. In prima mansa de concurs, in schimb, m-am concentrat si am reusit o noua victorie asupra Osellei. Nu a fost deloc usor. Vorbim totusi de o masina cu performante extraordinare, condusa de Horatiu, un pilot experimentat,” a continuat Daniel.
Inca de la inceputul zilei de duminica masina de concurs a tanarului pilot bucurestean a prezentat probleme tehnice: “S-a fisurat si ulterior a cedat galeria de evacuare si astfel nu mai aveam suficienta presiune. Apoi s-a produs un scurt si nu au mai mers incalzitoarele. In timpul ultimei manse de concurs am ramas si fara directie (a cedat pompa de servo-directie), ceea ce m-a facut sa merg cu multa prudenta pe a doua jumatate a traseului, desi pana in acel moment conduceam detasat la cel putin 1 secunda jumatate, dupa cum a rezultat din cronometrarile intermediare“.

Desi masina nu era pregatita optim pentru o lupta cu masina anuntata de adversarul principal, Daniel nu a putut rata aceasta etapa: “Eu m-am prezentat la start in urma unei decizii foarte rapide. Initial anuntasem ca va trebui sa sar peste Rasnov pentru ca nu aveam buget de niciun fel, iar masina mai avea clar nevoie de cateva piese, dupa cum am constatat la Campulung. Dar nici acasa nu puteam sa stau dupa cat am investit in aceasta pasiune a mea, asa ca m-am prezentat la start cu masina in stare functionala – nicidecum optima – si cu niste anvelope foarte vechi, cu care am facut tot sezonul 2008”, a declarat Daniel Onoriu.

Desi as fi preferat o dubla victorie, pentru ca se putea, sunt multumit de rezultat si acum astept cu nerabdare celelalte etape. Multumesc celor care sprijina in mod real motorsportul, echipei mele, cat si partenerilor din acest an: restaurantul Il Corso, SKN, cei care se ocupa acum de setarile electronice ale masinii, X-motors (si bunului meu prieten Gabi Tiura), in PRogress si bineinteles, ONO Nord Construct”, a concis pilotul bucurestean.


Simona Chitac
in PRogress Media
managing partner, specialist media
0745 38 99 38, office@inprogress.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss