Francois Delecour este lider in Transilvania Rally, la capatul unei zile scurte, dar foarte intense, cu doua treceri, dus-intors, pe speciala mixta de asfalt si macadam, Faget, despartite de o superspeciala stradala, la Turda. Manfred Stohl, castigatorul primei probe incheie ziua pe pozitia secunda, la 3.8 secunde in spatele liderului, in timp ce Simone Tempestini urca pe trei, dupa o speciala a treia care a creat probleme pentru multi piloti.
Ploaia cazuta inainte de start a facut speciala Faget una extrem de dificila, aderenta pe cei cinci km de macadam fiind foarte redusa, in conditiile in care echipajele au parcurs-o pe setup de asfalt. Manfred Stohl a iesit primul la rampa, austriacul aratandu-si clasa dupa o pauza de aproape doi ani in care nu a concurat. Francois Delecour a raspuns imediat, reusind un parcurs eficient pe superspeciala din Turda, astfel ca a recuperat timpul pierdut in cei doar 1,3 km ai probei, pentru a incheia ziua lider, dupa ce si-a adjudecat victoria si pe intoarcerea de pe Faget, speciala "Ciurila".
Pilotul francez nu a fost scutit de emotii, el marturisind ca a avut parte de o sperietura serioasa in proba 3, dupa ce a iesit de pe drum intr-un viraj luat in treapta a cincea a cutiei de viteze. "Este foarte dificil sa mergi cu un S2000 in aceste conditii, masina este foarte agresiva in comportament. Trebuie sa duci motorul sus in turatie pentru a avea putere, iar asta inseamna ca masina pierde foarte usor aderenta. Am avut un moment de panica, atunci cand am iesit de pe drum la viteza mare. Am iesit intr-un camp si am mers cam 100 de metri pe langa drum, dupa care am reusit sa revenim" a povestit Delecour.
Manfred Stohl, noul component al ESD Rally Team, reuseste un parcurs foarte bun la comenzile unui Subaru Impreza de Grupa N si incheie ziua intai pe pozitia a doua, la mai putin de 4 secunde in urma lui Delecour, dupa ce a castigat proba de debut a intrecerii.
Simone Tempestini urca pe trei, beneficiind de o scurta iesire de pe drum in PS3 a lui Sebi Barbu, care pierde astfel doua pozitii. Mezinul echipei NRA se afla la 20 de secunde in urma lui Stohl, insa duce o lupta stransa cu Edwin Keleti pentru locul trei, avand un avans de doar 1,3 secunde. "In PS1 am avut un ritm ok, ne-am pastrat departe de orice risc" a spus el. "La superspeciala ne-am distrat, avand o recunoastere "live" si o dictare copiata de la tata. In proba a treia ne-am asumat putin mai mult risc la inceput, dupa care am redus, pentru ca era extrem de alunecos."
Edwin Keleti, cel care prognoza una din cele mai dificile probe speciale inaintea startului si-a mentinut afirmatia, dar a spus si ca s-a simtit extraordinar la comenzile Fiestei R5. "Cea mai grea si mai spectaculoasa proba, sunt fan al acestui tip de speciala, iar in aceste conditii a reprezentat o reala provocare din punct de vedere sportiv. Concentrarea trebuie sa fie la cote uriase doar pentru a ramane pe drum, a fost dificil" a spus clujeanul, care ocupa locul al patrulea.
Sebi Barbu a inceput excelent ziua, fiind al treilea dupa PS1, insa intoarcerea probei ca si PS3 nu a fost la fel de reusita pentru sibian, el aflandu-se printre numerosii piloti care s-au gasit in dificultate in conditiile grele din aceasta speciala. "A fost mai mult noroi la a doua trecere, foarte alunecos. La cateva viraje dupa start am avut o iesire de pe drum, moment dupa care am redus ritmul. Pe partea de final, alergata pe asfalt am mers mai rapid" a explicat Barbu.
Dan Girtofan si Bogdan Marisca s-au gasit si ei in dificultate in speciala a treia, iar daca brasoveanul a scapat ca prin minune fara pana, dupa ce a lovit roata dreapta spate, Marisca a pierdut mai mult timp, cu o rasucire. Pilotul clujean a ajuns la finalul zilei fara bara fata a Skodei sale S2000, o problema din fericire doar de natura estetica.
Adrian Raspopa a dominat clar categoria masinilor cu doua roti motrice, iar abordarea sa relaxata pare sa dea roade, in timpii de pe probe. Pilotul bacauan a resit timpi foarte buni si se gaseste pe noua la general, la egalitate perfecta cu Gergo Szabo. "Se pare ca noua noastra abordare e un 'must be', pentru ca ne prieste foarte bine. Am mers total lipsiti de orice stres, nu am pus presiune unul pe celalalt si ne-am simtit foarte bine in masina."
Clasament dupa PS3:
1. Delecour 11:27.0
2. Stohl +3.8
3. S.Tempestini +24.2
4. Keleti +25.2
5. S.Barbu +31.5
6. Girtofan +32.9
7. Marisca +41.1
8. M.Tempestini +47.1
9. G.Szabo +54.6
10.Raspopa +54.6
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally