Dementor Rally Show 2010

Publicat in: November 9, 2010, Vizualizari: 4850

Botka reuseste surpriza

Categoria vedeta a “Cursei Campionilor” a fost, desigur cea a masinilor de N4, care a avut aceiasi protagonisti ca si CNR 2010, la care s-au adaugat prezentele lui David Botka si Claudiu David - deloc de neglijat, dupa cum avea sa se dovedeasca.

Prima faza a avut la start 20 de concurenti, din care cei mai rapizi opt puteau accede mai departe. Claudiu David, care nu mai alergase de un sezon si jumatate in CNR, a fost cel mai rapid, castigand prima mansa si pe cea de-a treia. Vali Porcisteanu, desi cel mai rapid in mansa secunda, era doar al patrulea in clasamentul celui mai rapid timp, in urma lui David, Botka si Spitzmuller, toti trei cu licente unguresti. S-au mai calificat Gergo Szabo, Bogdan Marisca, Titi Aur si Tempesta. Titi, care concurase si vineri la H+K si impartea masina cu Marius Herascu, a concurat cu parbrizul crapat in finalul fazei intai, dupa rasturnarea celui de-al doilea, insa reusea in ultima mansa sa intre in primii opt.  Manu Mihalache si Mihai Leu, revenit in concurs dupa doi ani, au fost cel mai aproape de a prinde topul 8, in timp ce Dan Girtofan a facut o performanta modesta, fiind al 13-lea, in spatele lui Elisei Groza si Dan Tatoiu.

In faza a doua Vali Porcisteanu a inceput sa dea semne ca va fi greu de prins, stabilind timpul de referinta, 1:32.553, in mansa secunda. Botka era al doilea si Spitzmuller al treilea, nici Bogdan Marisca nefiind de neglijat, dupa ce a stabilit cel mai bun rezultat al primei manse.
Claudiu David nu a reusit sa scada decat 3 zecimi fata de prima faza, astfel ca era doar cel mai rapid dintre cei care au parasit intrecerea.
Tempesta, ocupant al locului sase, parasea intrecerea si el, cu capul sus: “Sunt multumit, Subaru merge foarte tare in aceasta versiune si ne-au lipsit mai putin de 5 zecimi pentru a accede in semifinale.” Deasemenea, el a confirmat ceea ce dezvaluise intr-un interviu anterior pentru autorally:
“Daca federatia permite folosirea bioetanolului, voi lua startul in 2011 cu o masina de Grupa N, cel mai probabil Mitsubishi.”
Ultimii doi clasati au fost Titi Aur si Gergo Szabo, ultimul bifand un nou rezultat care a ridicat sprancene, fiind cu 5 secunde mai lent decat Porcisteanu in cea mai buna mansa a sa din aceasta faza. Gergo a fost insa in normele obisnuite in privinta fair-play-ului, dupa ce si-a pus propria masina la dispozitia lui Titi Aur si apoi David Botka, ultimul impartind initial aceeasi masina cu Spitzmuller.

In semifinale Vali Porcisteanu l-a invins pe Bogdan Marisca, iar David Botka a trecut de Csaba Spitzmuller.  Porcisteanu avea sa se califice in mansa decisiva, unde a stabilit si recordul zilei – 1:31.731. Desi a stabilit cel mai bun timp al sau, Bogdan a simtit ca se putea si mai repede:Am facut o greseala, am iesit prea tare intr-un viraj si a castigat Vali pe buna dreptate. Il felicit, a mers foarte tare.

Finala mica avea sa-i aduca insa ghinion lui Marisca, nereusind sa-si apere sansele in fata lui “Spiczi”. “In prima mansa mi s-a rupt prinderea coloanei volanului si mi-a cazut volanul in poala” a spus el.Am revenit, dar in a doua mansa am avut foarte putin carburant si masina intrerupea deja. Ii felicit pe castigatori, noi ne bucuram ca am ajuns atat de sus intr-o companie mai mult decat selecta.

In finala mare Vali Porcisteanu a inceput in forta, depasindu-l pe adversarul sau cu o secunda si jumatate in prima mansa. In cea de-a doua insa, lucrurile nu au mers la fel de bine pentru pitestean, care s-a rasturnat in chiar ultimul viraj. El a explicat:  
“Era o zona in care s-au format sleauri, masina s-a ridicat pe doua roti instantaneu si nu am mai avut posibilitatea sa reactionez.” Era astfel unu la unu, dar Vali nu avea masina pentru mansa finala. Salvarea a venit din partea lui Bogdan Marisca, cel care i-a oferit fara ezitare propria masina lui Vali, pentru a-si apara sansele la titlu.
Ultima mansa avea sa-i apartina insa tot lui Botka, si astfel pilotul maghiar s-a incoronat „Campionul Campionilor”. De mentionat ca el a participat o singura data in Campionatul Romaniei – locul 4 la Raliul Argesului 2009.
David a spus la final: “A fost mai greu la inceput, pana m-am acomodat, traseul era alunecos de dimineata. Pe urma totul a decurs bine si sunt bucuros ca am reusit sa castig. Multumesc Gergo Szabo pentru masina, intrucat si eu si Spiczi am impartit aceeasi masina, in semifinale unul din noi ar fi trebuit sa declare forfeit altfel” a incheiat proaspatul campion.
Si Vali a tinut sa multumeasca pentru gestul de fair-play al lui Bogdan Marisca, rasplatit si de organizator:
“Ii multumesc lui Bogdan pentru gestul sau si ii felicit pe organizatori ca au salutat si ei acest exemplu de fair-play, oferindu-i un premiu pe care-l merita.”

Intreg show-ul automobilistic a fost pigmentat cu evolutiile echipei Dementor KTM, care au aratat ce se poate face cu cateva motociclete KTM de off-road. Liderul echipei, Dan Tatoiu, a incins atmosfera cand a coborat din masina pe care a pilotat-o in cadrul competitiei si a urcat in saua unor motociclete precum KTM 450 EXC, KTM 250 EXC Six Days, KTM 250 SX-S. In showul demonstrativ, Dan a fost insotit de Adrian Raduta, dublu campion est european de motocross, care a evoluat pe un KTM 350 SX-F, de Ciprian Popescu care a evoluat pe un KTM 250 SX-S si de Julian Raduta, care desi este campion national de motocross, a evoluat pe atv-ul KTM 525 XC.
Gergo Szabo, fost pilot de enduro, nu a rezistat tentatiei cand a vazut motocicletele team-ului Dementor. El a surprins pe toata lumea cu evolutia sa pe KTM-ul 350 SX-F, cel cu care Adrian Raduta a castigat Campionatul Est-European de Motocross. El a fost premiat de catre organizatori pentru polivalenta, alaturi de Adi Raduta, ambii luand startul atat pe doua, cat si pe patru roti.

Clasament N4:
1. David Botka
2. Valentin Porcisteanu
3. Csaba Spitzmuller
4. Bogdan Marisca

Adrian Diaconescu
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss