Echipele din F1 testeaza la Barcelona

Publicat in: November 29, 2005, Vizualizari: 5936

Campionul DTM din 2005, Gary Paffett a stabilit cel mai bun timp in sesiunile de teste programate de echipele participante in F1 pe circuitul Catalunia din Spania.

Paffett a pilotat masina de teste a celor de la McLaren - modelul MP4-20B - care a fost pregatit special pentru a testa noul motor Mercedes V8 care va fi folosit in 2006. Englezul, care a mai testat in trecut pentru McLaren, dupa ce a castigat trofeul "Cel mai bun tanar pilot al anului" acordat de McLaren Autosport BRDC, a parcurs 57 de tururi de circuit, cel mai bun timp inregistrat pe tur fiind de 1 minut si 20.586 secunde.

"Sunt foarte fericit sa pilotez o masina de Formula 1 din nou dupa mai bine de doi ani, si ma bucur in special ca pot testa pentru McLaren Mercedes", a spus Paffett. "Am acumulat foarte multa experienta si am parcurs mai bine de 250 de km. Virajele de mare viteza si franarea m-au impresionat cel mai mult. Totusi, in opinia mea, diferenta intre masinile de DTM si Formula 1 nu este atat de bare pe cat era intre Formula 3 si Formula 1 acum cativa ani. Colaborand cu tehnicienii am putut beneficia de experienta mea din DTM. Abia astept sa reluam testele maine."

Boss-ul echipei Mercedes, Norbert Haug, s-a declarat "satisfacut" de forma lui Paffett.

"Acest test nu a fost doar o recompensa pentru titlul castigat de Gary in DTM", a explicat Haug. "Gary este parte integranta a programului nostru de dezvoltare pentru noul sezon. De-a lungul celor 57 de tururi cu noul nostru motor V8 ne-a furnizat o multime de date foarte valoroase. Echipa noastra de teste a fost multumita de prestatia lui Gary din prima zi de pregatire pentru noul sezon; a avut un start bun cu echipa."

In acelasi timp, Alexander Wurz a testat acelasi model McLaren MP4-20B insa a fost nevoit sa se opreasca dupa doar 10 tururi din cauza unor probleme la transmisie, probleme care au fost ulterior identificate ca provenind de la sistemele hidraulice.

"A fost super sa revin in actiune pe Circuitul Catalunia, oricum parcursul meu a fost limitat din cauza micilor probleme pe care le-am avut cu masina, probleme care au fost deja rezovlate", a declarat pilotul austriac. "Abia astept sa revin la volan maine si sa testez cu adevarat V8-ul Mercedes-Benz pe mai multe tururi de pista."

Nick Heidfeld a fost singurul pilot in actiune, parcurgand 30 de tururi la volanul modelului Sauber C24B echipat cu un motor BMW P86 V8. Desi in cursul diminetii Heidfeld nu a avut nici un fel de probleme, totusi dupa amiaza, inginerii au oprit testele mai devreme decat era progrmat avand ceva suspiciuni legate de buna functionare a motorului. Cel mai rapid tur de pista inregistrat de Heidfeld a fost 1 minut si 21.356 secunde, cu aproape opt zecimi mai slab decat timpii celor de la McLaren.

"Dupa o pauza de aproape trei luni abia am asteptat sa incep primele teste", a declarat Heidfeld. "Sasiul si motorul au functionat fara probleme de dimineata. Toate sistemele au mers perfect. Desigur se pot vedea diferentele de performanta fata de motoarele V10. Cu asta va trebui insa se ne obisnuim. O impresie foarte buna am avut-o constatand ca motorul vibreaza mai putin decat m-am asteptat. Dupa amiaza a trebuit sa ne oprim mai devreme cand inginerii au descoperit o problema in datele receptionate si mi-au spus sa opresc motorul."

Testele continua astazi si vor fi facute de echipele Williams-Cosworth, Toyota, Red Bull-Ferrari si Toro Rosso.


Cei mai buni timpi (28 November) - Barcelona:

1. Gary Paffett McLaren-Mercedes  1min 20.586secs  57 tururi
2. Alex Wurz McLaren-Mercedes     1min 20.665secs  10 tururi
3. Nick Heidfeld Sauber-BMW       1min 21.356secs  30 tururi

[toti pilotii au folosit pneuri Michelin]


Conditiile pistei: Soare, temperatura scazuta

Toti timpii afisati sunt neoficiali, de pe site-ul Circuitului.

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss