Revenirea in acest an a lui Kimi Raikkonen in Formula 1 a fost privita cu entuziasm de catre fani atat datorita sangelui rece pe care il are pilotul finlandez atunci cand se afla la volan dar si pentru faptul sa este un personaj atipic in afara circuitului, spunand intotdeauna lucrurilor pe nume. Putini insa ar fi pariat ca Raikkonen va avea parte de un sezon atat de bun, mai ales daca comparam rezultatele sale cu cele ale lui Michael Schumacher la revenirea in Formula 1.
Pilotand monopostul echipei Lotus - care nu era vazuta ca o rivala directa pentru Red Bull, McLaren sau Ferrari - Raikkonen a reusit sa termine pe locul 3 campionatul, in urma lui Sebastian vettel si a lui Fernando Alonso, fiind unul dintre cei mai constanti piloti din acest an. Pilotul finlandez a reusit sa termine toate cele 20 de etape din acest an, deborand recordul celor mai multe tururi de circuit parcurse intr-un singur sezon in F1, si anume 1191. Vechiul record apartinea lui Tiago Moneiro, cel care a parcurs 1125 de tururi in 2005, la volanul unui monopost Jordan. Ultimul pilot care a reusit sa termine toate marile premii dintr-un sezon fara niciun abandon a fost Nick Heidfeld, in 2008.
Kimi a punctat in 19 din cele 20 de curse programate in acest an, Marele Premiu al Chinei fiind singura etapa in care nu a terminat in primii 10. Dintre clasarile in puncte, de 3 ori a terminat al treilea, de 2 ori al doilea, iar o data, la Abu Dhabi, a reusit sa castige.
"Nu am avut asteptari foarte mari pentru acest an, asadar cred ca a fost un sezon destul de bun. Am avut cateva rezultate bune si am terminat fiecare cursa. Bineinteles, din punct de vedere al fiabilitatii a fost excelent. In ceea ce priveste rezultatele puteam fi mai bun, dar putea de asemenea sa iasa mult mai rau. Per total sunt destul de multumit." a declarat Kimi Raikkonen la finalul cursei din Brazilia.
In acest an, pe langa constanta impresionanta de care a dat dovada, Kimi a fost autorul unor momente amuzante (atunci cand si-a "certat" inginerul de cursa sa il lase in pace pentru ca stie ce faca, sau mai recent, la Interlagos cand a vrut sa revina pe circuit in urma unei iesiri in decor pe o scurtatura pe care a mai mers in trecut insa care acum era blocata) dar si al unor depasiri extraordinare (asupra lui Schumacher la Spa sau asupra lui Hulkemberg la Austin).
Debutul lui Raikkonen in Formula 1 a avut loc in 2001 cu echipa Sauber, reusind 2 locuri 4. Urmatorii 5 ani si i-a petrecut la McLaren, devenind vicecampion in 2003 si in 2005. Kimi Raikkonen a castigat campionatul in 2007, primul sau sezon la Ferrari. A pilotat pentru scuderia italiana inca doua sezoane, in 2009 pierzandu-si locul la echipa in favoarea lui Fernando Alonso. In 2010 si 2011 Kimi a lasat Formula 1 pentru Campionatul Mondial de Raliuri WRC, unde cel mai bun rezultat a fost locul 5 in Raliul Turciei 2010. pe finalul lui 2011 au aparut zvonuri despre revenirea in Formula 1, Kimi confirmand ulterior ca a negociat cu Williams inaite de a semna cu Lotus.
Kimi Raikkonen il depasteste pe Michael Schumacher in celebrul viraj Eau Rouge de la Spa Franchorchamps
Dan Terea
Echipa Autorally