F1 - Acasa la Renault si Michelin

Publicat in: July 13, 2006, Vizualizari: 1290

Aerodinamica

In mai putin de trei zile, se va da startul in Marele Premiu al Frantei. Va fi intrecerea de casa atat pentru Renault cat si pentru Michelin. Ferrari au o sarcina extrem de dificila in fata daca vor sa lupte pentru prima treapta a podiumului. Data fiind multitudinea de viraje de pe pista de la Magny Cours, echipele vor folosi pachete cu apasare aerodinamica medie spre inalta. Desi eleroanele ar putea fi setate pentru apasare aerodinamica mai mica, prin ridicare, pentru a permite viteze mai mari in virajul 5, acest lucru scade din performanta monopostului in mai multe alte viraje, asa ca nu este un compromis bun.

Suspensii si fiabilitate

Circuitul are o suprafata exceptional de fina, lucru ce inseamna ca inginerii pot reduce mult distanta dintre partea de jos a monopostului si asfalt. De asemenea, aceasta caracteristica a circuitului permite reglarea suspensiilor pe un nivel destul de dur iar aceasta setare ajuta performanta aerodinamica. Totusi, Magny Cours ridica unele probleme mai deosebite in ceea ce priveste fiabilitatea. Mai ales in tururile foarte rapide si in calificare, pilotii vor trece peste bordurile foarte inalte din ultima sicana, lucru ce lanseaza partial monopostul in aer, supra-turand motorul si supra-incarcand transmisia. In timpul cursei, pilotii vor avea ceva mai multa grija de mecanica masinii.

Motor si cutie de viteze

Ca pe orice circuit ce pune accentul pe viraje, la Magny Cours, tractiunea este foarte importanta. Acesta este motivul pentru care diferentele intre primele trepte de viteza sunt destul de mici: pentru a produce o buna acceleratie. Atentia inginerilor se fixeaza pe zona 0 - 250 de kilometri pe ora, fara atat de multe griji pentru vitezele maxime.

Pneuri

In Franta, Michelin sunt pregatiti sa le administreze o bataita disciplinara rivalilor Bridgestone. Chiar daca au afirmat ca desi pista este aproape de sediul lor, nu o cunosc prea bine pentru ca la Magny Cours nu prea au loc teste intre curse, este clar ca Michelin sunt la fel de bine pregatiti pentru asfaltul francez cum erau si Bridgestone pentru cel de la Indianapolis. Suprafata circuitului ridica insa mari probleme, fiind notorie pentru sensibilitatea termica. Asfaltul inchis la culoare captureaza caldura soarelui mai bine decat oricare alta si conditiile din pista intre perioadele cu nori si cele soare pot diferi mult. In general, temperaturile crescute vor induce un comportament supraviratoriu monopostului.

Axonn Echysttas

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss