Regulamentul exploatat la limita ar putea duce Formula 1 intr-un scandal de amploare
Totul a inceput cu eleroanele flexibile folosite de Ferrari. Dupa zile bune de discutii si speculatii, primii care au fost nevoiti sa-si schimbe design-ul eleroanelor au fost McLaren si BMW. Ferrari au declarat abia ieri ca vor aduce aripi noi in Australia dar ca acest lucru este doar un pas normal al procesului lor de dezvoltare pentru monopostul 248 F1. Se va termina totul aici? Se pare ca nu.
Televiziunea germana "RTL" a informat ca in afara de Ferrari, inca alte cinci echipe ar fi supravegheate, sub suspiciunea ca triseaza, inclusiv campionii Renault. Din nevoia de a stoarce si ultima picatura de performanta din monoposturi, majoritatea echipelor construiesc si folosesc componente aflate la limita regulamentului. Austriacul Niki Lauda, vorbind despre startul excelent al lui Fernando Alonso la Sepang, a spus ca: "Renault au avut totdeauna o viteza impresionanta la start, dar ce am vazut (in Malaezia) a fost neobisnuit". Alonso, pornit al saptelea, a trecut suierand pe langa cei doi coechipieri de la McLaren dupa care i-a depasit pe exteriorul virajului pe Nico Rosberg si Mark Webber, care se luptau pentru locul al treilea. Se sugereaza ca cei de la Renault ar folosi un sistem de "launch control", desi aceste tehnologii nu mai sunt ingaduite in Formula 1 de ani buni.
Peter Sauber, fostul sef al echipei Sauber a declarat pentru "Sport Bild" ca in afara de Ferrari, Sauber BMW si McLaren, cel putin inca alte trei echipe au folosit eleroane flexibile in Malaezia. "Dar ce facea eleronul Ferrari a fost cel mai extrem", a spus elvetianul. RTL a sugerat ca Honda si Toyota ar putea fi doua dintre cele trei echipe la care Sauber s-ar putea gandi. Si ca sa fie totul complet, acum, atragand invidia rivalilor, un nou sistem de franare, realizat de Ferrari, este si acesta vazut de unii ca un fel de angrenaj aerodinamic in miscare.
Axonn Echysttas