Recordul din 2004 facut praf
Primele tururi cronometrate ale zilei au venit la 7 minute dupa inceputul sesiunii, de la BMW-ul lui Jaques Villeneuve, care a parcurs patru tururi tot mai rapide, instalandu-se in pozitia de lider cu un cel mai bun timp de 1:18.178. Temperaturile in aer au respectat prognoza, situandu-se dimineata in dreptul valorii de 23 de grade Celsius, in timp ce suprafata pistei a atins 36 de grade.
Dupa primul sfert de ora al sesiunii, a urmat o serie intreaga de schimbari de lider, Felipe Massa, Michael Schumacher si Kimi Raikkonen luptandu-se pentru prima pozitie. In minutul 20, Michael Schumacher s-a instalat lider cu un timp de 1:16.502, urmat la putin peste o zecime de coechipierul sau. Replica lui Fernando Alonso nu s-a lasat asteptata, spaniolul reusind sa imbunatateasca performanta septuplului Campion Mondial cu 103 miimi. Timpii au inceput sa se apropie de performanta lui Alexander Wurz din antrenamentele de alaltaieri: 1:15.907.
Nico Rosberg a furnizat o surpriza placuta cand a reusit sa se instaleze pe locul 2, cu un timp cu doar 32 de miimi mai bun decat al lui Schumacher. La debutul celei de-a doua jumatati a antrenamentelor, Michael Schumacher a revenit in pozitia de lider cu un timp de 1:14.376. Nu numai ca germanul a imbunatatit cel mai bun timp al weekend-ului cu peste o secunda, dar a si reusit sa bata recordul de tur stabilit tot de el in anul 2004. Bineinteles, Alonso nu fortase pana in acel moment. Totusi, iata deci ca previziunile lui Mario Theissen de la BMW s-au adeverit: cu tot cu motoare V8 (si deci aproximativ 200 de cai putere in minus), monoposturile de Formula 1 reusesc nu numai sa bata recordurile din 2005, dar si pe cele din 2004 cand, ca si acum, pneurile puteau fi schimbate. Este inca o dovada a nivelului la care au avansat aerodinamica si pneurile si structura in care sunt construite acestea.
Fernando Alonso in frunte pentru Renault si Michelin
Fernando Alonso si-a spus si el cuvantul in minutul 43 al sesiunii, cand a devenit lider cu 1:13.823, primul timp care a coborat sub bariera de 1 minut si 14 secunde pentru un tur de pista la Monte Carlo in 2006. Cand sesiunea deja se incheiase, Alonso a reusit un cel mai bun timp pe primul sector, dand impresia ca isi poate imbunatati recordul anterior, dar nu a mai fortat. Michael Schumacher a fost incomodat de trafic in ultimele sale tururi rapide si a fost deci incapabil sa incerce sa-si imbunatateasca timpul, terminand sesiunea pe locul 2, la 208 miimi distanta de spaniolul de la Renault. Fisichella a terminat pe 3, urmat de Coulthard, Rosberg, Montoya, Webber, Massa si Button. Raikkonen a incheiat top 10-le, urmat de Barrichello, Klien si Heidfeld.
Axonn Echysttas