Presiune puternica din partea lui Raikkonen
Startul nu a adus nici o surpriza la varf. Fernando Alonso, Mark Webber si Kimi Raikkonen si-au aparat cu succes pozitiile de atacurile competitorilor. Un incident a avut totusi loc intre cei doi piloti ai echipei Midland, Christjan Albers si Tiago Monteiro. Olandezul si-a impins coechipierul in glisierele de protectie, distrugandu-i aripa din fata a monopostului. Din acest motiv, Monteiro a intrat la boxele echipei sale inca din primul tur, pentru un eleron nou. Albers a fost penalizat de catre comisari cu o trecere pe linia standurilor datorita incidentului. Michael Schumacher a pornit de la boxele Scuderiei, atat el cat si coechipierul sau fiind inzestrati de catre echipa cu motoare noi.
Kimi Raikkonen a reusit sa il depaseasca pe Webber in decursul primelor tururi si s-a lansat in urmarirea lui Alonso, lucru pe care l-a facut cu foarte mult succes, nepermitandu-i spaniolului sa se distanteze la mai mult de cateva zecimi de secunda de McLaren-ul sau. Totusi, Raikkonen a oprit pentru realimentare cu doua tururi mai devreme decat Alonso, nereusind sa-l depaseasca pe acesta la boxe. Finlandezul a incarcat mai mult combustibil decat pilotul Renault, dat fiind ca timpul petrecut de acesta la boxe a fost cu 2 secunde mai indelungat decat cel al lui Alonso. Mark Webber a rezistat cel mai mult in pista si a dovedit deci ca Williams-ul a functionat excelent in calificari, propulsandu-l pe australian in fruntea grilei de start cu mult carburat in rezervor.
Rivalii lui Alonso disparuti intr-un strat gros de fum
Din pacate pentru Webber insa, cei de la Cosworth si-au dat din nou cu stangu-n dreptul. Propulsorul sau si-a dat "demisia" in turul 48, dand motiv comisarilor sa aduca Safety Car-ul in pista. In acel moment, atat Alonso cat si Raikkonen au intrat la boxe pentru realimentare, posibilul avantaj al finlandezului in termeni de combustibil fiind eradicat. Nu ca ar fi contat asta prea mult... V8-ul lui Raikkonen a cedat la doua tururi dupa realimentare. Pilotul McLaren a primit cateva jeturi sanatoase de praf de extinctor din partea pompierilor in timp ce incerca sa-si degajeze monopostul de pe pista pentru a nu incomoda pe restul concurentilor. Probabil ca pompierii s-au "razbunat" pentru ca Raikkonen a incercat sa le fure meseria acum trei zile cand a avut primul incident "inflacarat" al weekend-ului competitional, in prima sesiune de antrenamente.
Campionul Mondial en-titre a condus cursa de la un capat la celalalt
Aceste evenimente au pavat drumul pentru o victorie relaxata a lui Fernando Alonso. A fost prima oara cand acesta a castigat cursa desfasurata pe strazile orasului Monte Carlo si dupa ce principalii urmaritori au ramas fara masini, spaniolul si-a pus motorul pe un regim cu mai putine turatii pentru a-l pastra intr-o stare cat mai buna pentru cursa urmatoare, lasandu-i pe Schumacher si pe Fisichella, care erau in urma cu un tur, sa treaca in fata lui. Italianul de la Renault nu a impresionat deloc, plecat de pe locul 5, a terminat in spatele germanului penalizat in urma calificarilor de ieri.
Juan Pablo Montoya si David Coulthard au fost pe faza pentru a inhata oportunitatile oferite de abandonurile lui Raikkonen si Webber. Montoya a reusit locul 2 iar scotianul si-a trecut in cont primul podium din 2003 incoace, aducand de asemenea primul podium al sezonului pentru Red Bull. Coechipierul sau insa nu a fost atat de norocos. Mecanica monopostului pilotat de Christian Klien a cedat in turul 56, negandu-i acestuia un potential prim podium al carierei sale. Rubens Barrichello a condus o cursa buna, aducand 5 puncte celor de la Honda. Ar fi putut fi mai mult daca brazilianul nu ar fi depasit viteza pe linia boxelor, motiv pentru care a fost penalizat cu o trecere pe linia standurilor. Jenson Button nu a fost deloc in elementul sau pe circuitul monegasc si a terminat abia pe locul al 11-lea, in spatele lui Vitantonio Liuzzi de la Squadra Toro Rosso.
Germanul de la Ferrari a condus o superba cursa de recuperare, reusind sa transforme o plecare de pe linia standurilor, adica ceva mai jos de locul 22, in 4 puncte pretioase. Atat el cat si coechipierul sau au mers, previzibil, pe o strategie cu o singura oprire la boxe. Cei doi piloti Ferrari au oprit in tururile 36, respectiv 37 si au folosit carburantul primit atunci, pentru a parcurge tot restul tururilor. Ajutat si de abandonuri de marca, Schumacher a reusit sa reduca putin pagubele suferite in Campionate de catre Ferrari si l-a amenintat destul de serios pe Barrichello in ultimele momente ale cursei, nereusind insa sa treaca de fostul sau coechipier. Felipe Massa a ratat la mustata o clasare in puncte si a incheiat cursa pe locul 9. Acest ultim punct pe care l-ar fi putut castiga brazilianul, a fost adjudecat de TF106B-ul lui Ralf Schumacher, care a adus primele rezultate bune pentru noul sasiu Toyota. Nick Heidfeld a reusit sa prinda doua puncte in timp ce Jaques Villeneuve a pierdut totul in momentul in care a fost penalizat cu o trecere pe linia standurilor datorita unei depasiri sub Safety Car.
Renault, Alonso
Dupa aceata cursa, lucrurile sunt destul de clare in Campionate. La Constructori, Renault domina autoritar cu 91 de puncte fata de 63 pentru Ferrari si 50 pentru McLaren. La Piloti, Alonso are un avans de 21 de puncte asupra lui Schumacher care ocupa locul 2 cu 43 de puncte. Fisichella i-a suflat locul 3 lui Raikkonen, avand 27 de puncte trecute in cont.
Axonn Echysttas