Debut cu peripetii
La cateva secunde dupa ce luminile rosii s-au stins, Kimi Raikkonen a reusit sa treaca de Giancarlo Fisichella inca din primul viraj, dupa ce italianul a furat startul si a pornit intentionat mai tarziu cu cateva fractiuni de secunda (lucru ce nu l-a ajutat oricum, comisarii de cursa nu l-au iertat si l-au penalizat cateva tururi mai tarziu cu o trecere pe linia boxelor). In timp ce Alonso si-a aparat fara probleme pozitia, Michael Schumacher a pierdut doua locuri iar coechipierul sau a castigat unul, urcand pe 9. Safety Car-ul si-a facut aparatia pe pista dupa ce Montoya si Rosberg s-au lovit luptandu-se pentru pozitie. Germanul de la Williams a abandonat iar Montoya s-a indreptat spre boxele echipei McLaren pentru schimbarea nasului monopostului sau. Columbianul nu avea sa vada astazi steagul cu patratele din masina, dat fiind ca in turul 14 a atins "zidul campionilor", avariindu-si partea laterala a masinii.
Raikkonen din nou urmarit de necazuri
Alonso si Raikkonen s-au deparatat rapid si autoritar de restul pilotilor pentru primele tururi. Michael Schumacher a petrecut multi kilometri blocat in spatele lui Trulli, pe care a reusit sa-l depaseasca totusi in turul 25, cu ceva vreme inainte de a intra pentru realimentare. Pilotul Ferrari a oprit cel mai tarziu din primii patru, abia in turul 32, in timp ce Alonso a realimentat in turul 24 iar Raikkonen in turul 25. Desi realimentarea mai tarzie i-ar fi putut aduce finlandezului locul intai (dupa ce reusise un sector 2 foarte rapid), acest lucru nu s-a intamplat. O problema cu pneul dreapta spate l-a costat aproape 5 secunde, facandu-i cadou lui Alonso un avans pe care sa si-l gestioneze fara probleme pana la a doua serie de realimentari.
Felipe Massa a oprit abia in turul 36, fiind singurul pilot cu o sigura oprire la boxe din cei care au terminat cursa. Aceasta strategie l-a impins pe brazilian cu 5 locuri inainte, Massa reusind deci sa termine cursa pe locul 5 si sa aduca 4 puncte echipei sale. Alonso a oprit din nou pentru realimentare in turul 50 si a reintrat in pista la doar cateva secunde in spatele lui Raikkonen care desi avea conducerea cursei, mai trebuia sa opreasca inca odata. Lucru care s-a intamplat in turul 54. Dar din nou, napasta l-a lovit pe finlandez: motorul sau a clacat si desi mecanicii l-au pornit din nou, acest lucru l-a costat pe Kimi cateva secunde bune. Acest lucru nu a avut oricum nici un efect negativ in economia cursei, dat fiind ca Alonso avea deja un avans mai mult decat suficient pentru a fi de neprovocat in lupta pentru victorie.
Una dintre cursele mai spectaculoase din ultima vreme
Michael Schumacher a fost ultimul dintre protagonistii Campionatului care sa efectueze a doua realimentare. Aceasta s-a petrecut in turul 57, dar inainte de a face oprirea, germanul l-a presat pe Raikkonen, apropiindu-se tot mai amenintator de MP4-21-ul acestuia. Jaques Villeneuve, eroul local, si-a incheiat cursa cu doar 12 tururi inainte de final, cand a intrat prea tare in primul viraj si a facut cunostinta in mod neplacut cu zidul de protectie. Safety Car-ul a intrat din nou in pista si avansul de 20 de secunde al lui Alonso in fata lui Raikkonen si de 40 de secunde in fata lui Schumacher s-a spulberat. Dupa retragerea Safety Car-ului, Raikkonen si Schumacher au avut de depasit cativa piloti intarziati inainte de a avea din nou contact vizual cu Alonso.
Pista nu a fost chiar la inaltimea asteptarilor pilotilor. Aderenta a scazut critic in unele zone, motiv pentru care foarte multi concurenti au derapat sau au avut parte de incidente si mai serioase. Acul de par a fost locul multor evenimente tensionate: Ralf Schumacher a facut cel putin doua tete-a-coe-uri, Raikkonen a pierdut locul 2 in dauna lui Schumacher chiar in ultimul tur (dupa ce mai avusese probleme in aceeasi zona putin inainte), Tiago Monteiro si Albers s-au acrosat tot in acul de par in primul tur si multi alti piloti au aratat dificultati de abordare a virajului. Michael Schumacher a parut pus in dificultate si in alte zone ale circuitului, acesta ratand cu numeroase ocazii sicanele si la un moment dat chiar a atins usor "zidul campionilor", fara urmari grave.
Puncte
Alonso, Schumacher si Raikkonen au monopolizat din nou podiumul... deja al treilea podium al sezonului in aceasta configuratie. In spatele lor, Fisichella si Massa au completat simetria cu Marele Premiu al Regatului Unit al Marii Britanii de acum doua saptamani. Jarno Trulli a avut in sfarsit bucuria de a aduce primele puncte pentru echipa sa in acest sezon, 3 la numar, prin locul sau 6. Nick Heidfeld a salvat onoarea celor de la Sauber BMW prin locul 7 iar David Coulthard a adus pentru Red Bull ultimul punct.
Nici o surpriza in Campionate
Alonso si Renault isi continua tropaiala prin clasamente. Acum spaniolul are cu 25 de puncte mai mult decat Michael Schumacher (84 la 59), cu Raikkonen la inca 20 de puncte in urma, pe locul 3 la Piloti. Renault au de aproape doua ori mai multe puncte decat McLaren (121 la 65), cu Ferrari pe locul 2 cu 87 de puncte la Constructori.
Axonn Echysttas